2006-10-05, 10:23
Bannlyst
Var inne i ett stim, allt lirade även igår men det fick ett abrupt slut då min fyllesvins-taxi-oskuld togs, eller vad man ska kalla det igår kväll. Jefla skit. 48 kronors-tur tog nästan en timme och resulterade i inga pengar in. Kom av nån anledning inte igång igen efter detta så kassan blev inte så fin som den blivit de föregående kvällarna.

Redlösa människor ska åka plingplong-taxi och inte reguljärtaxi.

Den turen nekar jag nästa gång.
Citera
2006-10-05, 17:44
Medlem
Så - klarade förhöret på gator o vägar o hotell i Lund och Malmö plus alla småorter...!!! Jippie!

TACK för tips och information här på forumet om hur förhöret var upplagt. Det hjälpte mig! Det där med att på frågan om en gata också räkna upp gator den korsar och var den byter namn och till vad, det var suveränt. "Förhörsledaren" satt bara och kryssade på gata efter gata på det viset!
"Suveränt" sa han om mina kunskaper om Lund o Malmö. Skönt!

Det svåraste är ju alla småorter... men det får jag plugga på, för min egen skull.

Nu väntar intern-kursen om på två veckor, sedan provanställningen!
Ska bli bara sååå kul!
Citera
2006-10-05, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buiko
Färdtjänsten är så pass dålig idag att de handikappade snart tröttnar. De beställer sin bil, men bokningarna blir ofta felaktiga, bilarna kommer för sent eller inte alls och samåkningen som infördes redan för 10 år sen gör att ftj kunderna får åka långa omvägar med resultat att de kommer för sent till sina läkarbesök.

Dessutom är det svårt att bli beviljad färdtjänst. Frågan är om färdtjänsten kommer att leva kvar länge till..

I Höganäs har vi (Taxi Höganäs) hand om färdtjänsten, det fungerar alldeles utmärkt här.
Citera
2006-10-05, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Nu rörde ju frågan huruvida resans pris redan var inslaget.
Jo men jag menar, tryck in summan och kör, tryck aldrig på enter. Men då försvinner kanske siffrorna efter ett tag.
Citera
2006-10-05, 20:27
Medlem
buikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTek
I Höganäs har vi (Taxi Höganäs) hand om färdtjänsten, det fungerar alldeles utmärkt här.

jo, i små borgeliga rikemanskommuner brukar det finnas pengar till färdtjänst, dessutom antar jag att det råder dålig konkurrens i Höganäs, dvs det finns bara ett taxibolag som är kapabla att ta hand om färdtjänsten, då kan de lägga ett anständigt anbud.

På många andra orter som tex. stockholm är konkurransen stenhård, därför lade taxi kurir ett så lågt bud att kommunen lyfte på ögonbrynen, de lade växeln i Riga och kunde på så vis roffa åt sig hela uppdraget, sen om de stackars ftj kunderna fick sämre service brydde sig knappast kommunen om, de räknar bara pengarna.

Citat:
Ursprungligen postat av br_Augustinus
"Förhörsledaren" satt bara och kryssade på gata efter gata på det viset!

Det svåraste är ju alla småorter... men det får jag plugga på, för min egen skull.

Ska bli bara sååå kul!

grattis, ser att du tar ditt framtida jobb på allvar.

Citat:
Var inne i ett stim, allt lirade även igår men det fick ett abrupt slut då min fyllesvins-taxi-oskuld togs, eller vad man ska kalla det igår kväll. Jefla skit. 48 kronors-tur tog nästan en timme och resulterade i inga pengar in. Kom av nån anledning inte igång igen efter detta så kassan blev inte så fin som den blivit de föregående kvällarna.

Redlösa människor ska åka plingplong-taxi och inte reguljärtaxi.

Den turen nekar jag nästa gång.

fick du springnota på 48kr? Visst, det är retligt..taxi är både glädje och besvikelser, som livet självt vet du! Det är bara att bita ihop och fortsätta, man ska inte reta sig på såna där incidenter, de ingår i jobbet.
Citera
2006-10-06, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av br_Augustinus
Så - klarade förhöret på gator o vägar o hotell i Lund och Malmö plus alla småorter...!!! Jippie!

TACK för tips och information här på forumet om hur förhöret var upplagt. Det hjälpte mig! Det där med att på frågan om en gata också räkna upp gator den korsar och var den byter namn och till vad, det var suveränt. "Förhörsledaren" satt bara och kryssade på gata efter gata på det viset!

Ska bli bara sååå kul!

GRATTIS! HAHA Kul!
Citera
2006-10-06, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RealTek
Jo men jag menar, tryck in summan och kör, tryck aldrig på enter. Men då försvinner kanske siffrorna efter ett tag.

Intei Megtax. What goes on the MegTax, stays on the MEgTax.
Citera
2006-10-06, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buiko

fick du springnota på 48kr? Visst, det är retligt..taxi är både glädje och besvikelser, som livet självt vet du! Det är bara att bita ihop och fortsätta, man ska inte reta sig på såna där incidenter, de ingår i jobbet.

om det bara varit en springnota så hade jag varit glad. FIck ju inte människan ur bilen!!!
Citera
2006-10-06, 00:58
Bannlyst
Kan vidare informera om att ägaren till bilen jag kör är intresserad och på väg att ev. starta ett renhårigt droskförarforum. Det tycker jag låter som en jäkligt kul idé! Hoppas det blir verklighet av det bara. Han reggade sig här igår och det blir nog den första ägaren till att skriva här tror jag. Det har ju efterlysts en sådan tidigare i tråden vet jag.

Han får visa sig själv Anonymitet för allt här på FB.

Ber om ursäkt för "fourinarow"
Citera
2006-10-06, 02:38
Medlem
Bananas avatar
Hur mycket tjänar en droskmästare på 1000:- inkört? Gäller några särskilda regler för när denne kör själv?

Ibland hör man om droskmästare som har en egen bil som bara dom kör, dagtid. Kan det ligga mycket förtjänst i det egentligen? Varför inte låta någon annan köra helger iallafall och dra in lite kulor?
Citera
2006-10-06, 11:56
Medlem
Svarttaxis avatar
Citat:
Kan vidare informera om att ägaren till bilen jag kör är intresserad och på väg att ev. starta ett renhårigt droskförarforum. Det tycker jag låter som en jäkligt kul idé! Hoppas det blir verklighet av det bara. Han reggade sig här igår och det blir nog den första ägaren till att skriva här tror jag. Det har ju efterlysts en sådan tidigare i tråden vet jag.

Han får visa sig själv Anonymitet för allt här på FB.

Ber om ursäkt för "fourinarow"

Min åkare smyger också omkring här. Vet dock ej om han skriver någonting. Renodlat taxiforum låter annars bra. Hoppas isåfall att många registrerar sig från många olika platser i sverige. Skulle göra det hela mer intressant.

br_agustinus: Grattis! Var det Hans som ledde förhöret?
Citera
2006-10-06, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarttaxi
br_agustinus: Grattis! Var det Hans som ledde förhöret?

Tack! Ja, det var Hans som ledde förhöret på gator. Väldigt nervöst.men efter ett tag kändes det OK. Jag märkte ju att jag faktiskt kunde! Dessutom var han trevlig att prata med. Det gäller f.ö. Göte H i ännu högre grad - istället för en fruktad intervju, hade vi ett trevligt samtal!

Det lilla jag såg av företaget bådar gott. Kontakterna med min blivande åkare också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in