Citat:
Ursprungligen postat av RealTek
I Höganäs har vi (Taxi Höganäs) hand om färdtjänsten, det fungerar alldeles utmärkt här.
jo, i små borgeliga rikemanskommuner brukar det finnas pengar till färdtjänst, dessutom antar jag att det råder dålig konkurrens i Höganäs, dvs det finns bara ett taxibolag som är kapabla att ta hand om färdtjänsten, då kan de lägga ett anständigt anbud.
På många andra orter som tex. stockholm är konkurransen stenhård, därför lade taxi kurir ett så lågt bud att kommunen lyfte på ögonbrynen, de lade växeln i Riga och kunde på så vis roffa åt sig hela uppdraget, sen om de stackars ftj kunderna fick sämre service brydde sig knappast kommunen om, de räknar bara pengarna.
Citat:
Ursprungligen postat av br_Augustinus
"Förhörsledaren" satt bara och kryssade på gata efter gata på det viset!
"Suveränt" sa han om mina kunskaper om Lund o Malmö. Skönt!
Det svåraste är ju alla småorter... men det får jag plugga på, för min egen skull.
Nu väntar intern-kursen om på två veckor, sedan provanställningen!
Ska bli bara sååå kul!
grattis, ser att du tar ditt framtida jobb på allvar.
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Var inne i ett stim, allt lirade även igår men det fick ett abrupt slut då min fyllesvins-taxi-oskuld togs, eller vad man ska kalla det

igår kväll. Jefla skit. 48 kronors-tur tog nästan en timme och resulterade i inga pengar in.

Kom av nån anledning inte igång igen efter detta så kassan blev inte så fin som den blivit de föregående kvällarna.
Redlösa människor ska åka plingplong-taxi och inte reguljärtaxi.
Den turen nekar jag nästa gång.
fick du springnota på 48kr? Visst, det är retligt..taxi är både glädje och besvikelser, som livet självt vet du! Det är bara att bita ihop och fortsätta, man ska inte reta sig på såna där incidenter, de ingår i jobbet.