2005-11-06, 19:48
Medlem
Riitvahs avatar
Ok, jag har läst ca 15 av alla sidor i den här tråden, jag orkar helt enkelt inte kolla igenom resten. Är det någon som vet varför mitt BFD2 skiter sig när jag försöker starta spelet (för tillfället opatchat). Jag kan se det sketna introt, men sen blir det brus, och det stannar så. Hör fortf musiken. Bör jag uppdatera? jag har sett att folk verkar få trubbel när de uppdaterar så, frågan är om det ens e värt det..
2005-11-06, 19:57
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riitvah
Ok, jag har läst ca 15 av alla sidor i den här tråden, jag orkar helt enkelt inte kolla igenom resten. Är det någon som vet varför mitt BFD2 skiter sig när jag försöker starta spelet (för tillfället opatchat). Jag kan se det sketna introt, men sen blir det brus, och det stannar så. Hör fortf musiken. Bör jag uppdatera? jag har sett att folk verkar få trubbel när de uppdaterar så, frågan är om det ens e värt det..

Nog fler som klarat patcha spelet utan trubbel än tvärtom.....patcha!
Du kör väl inte på en snålkopia?
2005-11-06, 19:59
Medlem
Riitvahs avatar
jo fan, jag ville ju pröva det först, eftersom att jag inte visste om datorn räckte till.
2005-11-06, 21:21
Medlem
Agent Coopers avatar
Lirade nyss på en av One.se:s servrar. Lirade 3xStrike at Karkhand. Fick ihop en Squad om 4 pers. SATAN!!!! Va mkt roligare det är när alla är seriösa och lirar i squads.
En snubbe var hela tiden medic, så allt flöt som en geggig flytning!
2005-11-06, 22:17
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
Lirade nyss på en av One.se:s servrar. Lirade 3xStrike at Karkhand. Fick ihop en Squad om 4 pers. SATAN!!!! Va mkt roligare det är när alla är seriösa och lirar i squads.

mmm Det blir 200 ggr enklare att nypa flaggorna också. Istället för att ligga där i all sin ensamhet o bara räkna sekunderna innan fiendens artilleri dimper ner.
2005-11-07, 05:03
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Det blir som ett helt annat spel, kul som satan. Men, försök säga det till fjortisarna
2005-11-07, 10:30
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:

Ja visst e de härligt ! Man e ju oslagbar om man kör som en tight squad , tyvärr så är det få som fattat detta . I 9 fall av 10 så joinar folk din squad men sticker sedan iväg ensamma ändå !?!? Ibland önskar jag att man hade en "avrätta SM för ordervägran " funktion i spelet . Nu kan man ju bara kicka dem från squaden .

Jag brukar alltid vara väldigt aktiv squadleader.
Ger mina SMs order , "spottar" åt dem , Ber Comm. om nya order efter vi utfört de gamla . Ber om supply så fort vi genomlevt en strid mm.

Tyvärr så sviker många såfort man vill köra lite defens. Ett bra exempel är på Mashuur. Jag vill så fort som möjligt sno FIs helibas och på så sätt "grounda" dem, ge vårt lag kraftigt övertag.
Men lämnar man sedan så tar de ju bara tillbaka den. Därför så vill jag ordna ett bra försvar rund den ett litet tag, men då begår ofta halva gruppen myteri då de bara vill rusa som yra höns och kötta på hela tiden utan ngn som helst taktik .

Lite synd .
2005-11-07, 10:54
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Är det bara jag som känner att 90% av alla spelare springer runt med jävla AT-raketer?

Det finns ju en bra anledning . Bra allround-kit . Du mejar i närstrid med upplåsta vapnet . Du pulveriserar jeepar och buggys. Du steker vodniks på 2 och tanks/APC på 3. Kan sänka Helis på 2/3 st. Vill du vara lite noob kan du även snipa soldater långt bort .

Bästa grejen är ju att stå som MEC på hotelltaket på Karkand med en supplylåda bredvid sig så man har obegränsat med AT skott . Kan man stå där ostört och steka USA- tanks,jeepar mm som försöker avancera .

Jag kör oftast AT ell. Spec Ops då det svärmar med tanks / APC / Helis på de flesta kartorna .
2005-11-07, 11:03
Medlem
Cobra Styles avatar
Vart fan sitter Lagget !?!?

Har börjat erfara lagg när jag spelar BF2 och försöker undersöka vad som plötsligt har blivit fel i datorn .Sitter på en BBB 10/10 Mbit fiberlina. jag har Omega´s tweakade ATI drivisar 5,1 till grafikkortet .

Min anläggning :

LG 19" flat ,DVI, 16 Ms.
ATX, AGP8x, Grönt MB, FSB 800 Hz
Intel P4 3,2 GHz , Hyper Threading, Hyp.Maneg.
ATI RAdeon 9800 256 MB DDR
RAM 2 GB DDR
2x250 GB HDD
Creative Audigy2

Jag har defragmenterat , virussökt , sökt med adware o spybot, ställt om den virtuella vxlfilen till 3000-3000. kapat allt onödigt i autostart mm.
Nu har jag börjat kolla på vilka processer som är igång med datorn i aktivitetshanteraren .
Men det finns inget krävande och jag har ju ändå 2 GB Ram ?

Vad kan det annars vara som ofta orsakar lagg ?

Har stängt av mitt Norton int. protection och kör bara med det inbyggda brandväggen i XP.

Mina återstående alt är att installera om XP över den gamla för att se om problemet ligger i systemfilerna .

Eller installera om spelet , men förlorar man inte sitt globalscore och sina vapen då ?!?! Har för mig att man vid första inst. av spelet gjorde ett test på datorn för att få fram de ultimata inst. går det att göra igen på spelet ?

Snälla ! Tips tack !
2005-11-07, 11:06
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Har börjat erfara lagg när jag spelar BF2 och försöker undersöka vad som plötsligt har blivit fel i datorn .Sitter på en BBB 10/10 Mbit fiberlina. jag har Omega´s tweakade ATI drivisar 5,1 till grafikkortet .

Min anläggning :

LG 19" flat ,DVI, 16 Ms.
ATX, AGP8x, Grönt MB, FSB 800 Hz
Intel P4 3,2 GHz , Hyper Threading, Hyp.Maneg.
ATI RAdeon 9800 256 MB DDR
RAM 2 GB DDR
2x250 GB HDD
Creative Audigy2

Jag har defragmenterat , virussökt , sökt med adware o spybot, ställt om den virtuella vxlfilen till 3000-3000. kapat allt onödigt i autostart mm.
Nu har jag börjat kolla på vilka processer som är igång med datorn i aktivitetshanteraren .
Men det finns inget krävande och jag har ju ändå 2 GB Ram ?

Vad kan det annars vara som ofta orsakar lagg ?

Har stängt av mitt Norton int. protection och kör bara med det inbyggda brandväggen i XP.

Mina återstående alt är att installera om XP över den gamla för att se om problemet ligger i systemfilerna .

Eller installera om spelet , men förlorar man inte sitt globalscore och sina vapen då ?!?!

Snälla ! Tips tack !

Som jag förstått så är det väl ditt konto som grejjerna ligger på, inte datorn... vet dock inte. Jag fick tjockt med lagg när jag satte på bästa ljudkvalitet, nu kör jag på medium, flyter betydligt bättre på low men man tappar så mycket i spelkänsla... men testa sänk den ifall du inte hittar någon annan lösning... jag får lagg också om inte datorn är rebootat på ett tag, XP suger ju ramminne som satan efter några dagar

Aja, lite allmänna tips omöjligt för mig att veta vad som hänt med din dator.
2005-11-07, 18:45
Medlem
ArgJärvs avatar
http://www.21stcenturywarfare.com/
Detta rekommenderas för er som är trötta på public-servrarna.
En spelarturnering lätt baserad på hur det går till i armén.. Man kan registrera sig så blir man placerad i en armé/divison, sedan i ett kompani. Allt styrs "Chain-of-command"-enligt.. Bootcamp så arrangeras och styrs av serganterna, 12-timmars strider utkämpas på hyffsade 64-servar(Ping runt 100 för svenskar) varje fredag/lördag.
Rekommenderas starkt! Massa schöna amerikanare och européer likaså vistas här. Tack vare deras system så slipper man många störiga skitungar och spelar istället med riktigt härliga figurer.. Många skratt och många amerikanska 30+:are med mål i mun utlovas.
2005-11-07, 20:47
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgJärv
http://www.21stcenturywarfare.com/
Detta rekommenderas för er som är trötta på public-servrarna.
En spelarturnering lätt baserad på hur det går till i armén.. Man kan registrera sig så blir man placerad i en armé/divison, sedan i ett kompani. Allt styrs "Chain-of-command"-enligt.. Bootcamp så arrangeras och styrs av serganterna, 12-timmars strider utkämpas på hyffsade 64-servar(Ping runt 100 för svenskar) varje fredag/lördag.
Rekommenderas starkt! Massa schöna amerikanare och européer likaså vistas här. Tack vare deras system så slipper man många störiga skitungar och spelar istället med riktigt härliga figurer.. Många skratt och många amerikanska 30+:are med mål i mun utlovas.

Fyfan. Tack för tipset! Låter jävligt intresant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in