2005-10-19, 10:50
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. G
Jaha... det är ju helt otroligt... här semi-känner jag ju er och så spelar ni ej...
Fan vad jag har fraggat på public med min DAO-12!!! Och jag låste upp PKM i går! COBRA STYLE! DU gillade väl den? Jag håller med dig, fan vad jag KÖTTADE!!!

Visst äger den ? Älskar att ligga med den i ett gatuhörn på Mashuur ell. Karkand och bara meja all FI trupp som springer emot en .
Sedan är den ju rätt bra på att plocka ner flygfän ur skyn med . Även jeepar steker man ju med den . Sedan är man ju älskad av hela laget om man är support och kastar ammo runt sig vart man än går.
2005-10-19, 10:56
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
Bra skrivet, de där kommer jag dra lärdom av. Precis som du säger kan man inte bara vara gunmeat åt övriga laget tex stormandes i mitten på karkand, det går inte att överleva bra. Flanka dom jävlarna, etc.

Det gjorde sådan stor skillnad för mig när jag började tänka som en soldat . Mitt score flög i luften direkt . Man skall aldrig storma på då dör man bara .

Brukar även som Spec Ops ta jeepen i USA basen på Karkand , köra upp på bergen till höger , hoppa ner på bakgatan närmast ringmuren (vid kanalen ) köra ner till kanalen , över till FIs huvudbas längst in på ön där deras arty finns . Snor flaggan så mina TMs kan spawna där sedan spränger jag artyn så de inte kan döda mina TMs på fastlandet , innan så har man bett sin Comm lägga en supply i närheten så man kan ladda upp hälsa och spränga deras radar och comm,vehicle, så blir deras Comm helt lamslagen , då är det lätt att kötta över dem.

Sedan fortsätter man bara sno alla baser på "ön" . Slutar med att MEC-asen får stock från båda hållen och dör skrikande som små flickor - HEHE !
2005-10-19, 11:02
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnäHunDeN
Fan jag kan knappt lira längre. Blir så jävla frustrerad och förbannad när jag dör hela tiden. Antar att alla andra blivit jävligt duktiga på spelet...

Bara jag som tappar humöret på spelet ibland? Någon som känner igen sig? Satans vad sne man blir när man trillar av pin 5 gånger i rad p.g.a. kassa spawns och annat skit.

Annat hett tips är ju att lägga sig på fastlandet med upplåsta snipern på de kartorna där hangarfartyget ligger nära . Då är det bara att snipa dem som står i kö på däck och väntar på flygfarkost. Shooting fish in a barrel.

Annat mindra uppskattat , Sätt 3 C4 i fronten på en jeep , plocka fram avtryckaren , hoppa in i jeepen , kör runt , kör över alla fi du ser tills du stöter på APC ell. tank, kör fram jeepen till deras fordon , hoppa ur , spring 3 meter och spräng skiten i luften , hoppa in i ny bil , gör om allt igen .
FI-Pansarstyrkorna kommer att älska dig och hylla dig som hjälte .

Blev omnämnd på 5 olika platser på den där uppställningen som kommer efter poängtavlan igår kväll , typ "bästa antiair" , "bästa support" , "2:a bästa spelaren" mm. det blev iallafall jag rätt stolt över (första gången på 5) .
2005-10-19, 11:04
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Det gjorde sådan stor skillnad för mig när jag började tänka som en soldat . Mitt score flög i luften direkt . Man skall aldrig storma på då dör man bara .

Brukar även som Spec Ops ta jeepen i USA basen på Karkand , köra upp på bergen till höger , hoppa ner på bakgatan närmast ringmuren (vid kanalen ) köra ner till kanalen , över till FIs huvudbas längst in på ön där deras arty finns . Snor flaggan så mina TMs kan spawna där sedan spränger jag artyn så de inte kan döda mina TMs på fastlandet , innan så har man bett sin Comm lägga en supply i närheten så man kan ladda upp hälsa och spränga deras radar och comm,vehicle, så blir deras Comm helt lamslagen , då är det lätt att kötta över dem.

Sedan fortsätter man bara sno alla baser på "ön" . Slutar med att MEC-asen får stock från båda hållen och dör skrikande som små flickor - HEHE !

Hehe japp, jag och en amerikan tog körde några rundor så... tog alltid en APC i starten, brassade rakt över bergen och en bit i "restricted area", sen ner i vattnet, tog flaggan längst in i MEC-basen vilket innebär att dom inte får något pansar, efter det plockar vi ut radar/uav och sen artyt 1 efter 1, sen brukar dom vara för krymplade för att kunna återhämta sig och vända till vinst... Stackars mec... självklart som MEC brukar jag stanna i basen i början och ladda upp med lite minor eller C4 på lämpliga ställen och äga asen som alltid kommer och leker rambo i början...
2005-10-19, 11:18
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Hehe japp, jag och en amerikan tog körde några rundor så... tog alltid en APC i starten, brassade rakt över bergen och en bit i "restricted area", sen ner i vattnet, tog flaggan längst in i MEC-basen vilket innebär att dom inte får något pansar, efter det plockar vi ut radar/uav och sen artyt 1 efter 1, sen brukar dom vara för krymplade för att kunna återhämta sig och vända till vinst... Stackars mec... självklart som MEC brukar jag stanna i basen i början och ladda upp med lite minor eller C4 på lämpliga ställen och äga asen som alltid kommer och leker rambo i början...

Gäller att vara bra/smart bara om man skall ha chans ensam mot anfallande Cobra Stylister . Oftast möter man bara en ensam FI Commander där i basen och han har oftast sin karta uppe så han märker en inte förrän man kör kniven mellan revbenen på honom .
Min favorit som MEC är att minera vattenöverfarten med minor då de inte syns så bra under vattnet . Sedan får man ju gärna gömma sig i närheten av TOW vapnen som står här och där på ön .
2005-10-19, 11:38
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Gäller att vara bra/smart bara om man skall ha chans ensam mot anfallande Cobra Stylister . Oftast möter man bara en ensam FI Commander där i basen och han har oftast sin karta uppe så han märker en inte förrän man kör kniven mellan revbenen på honom .
Min favorit som MEC är att minera vattenöverfarten med minor då de inte syns så bra under vattnet . Sedan får man ju gärna gömma sig i närheten av TOW vapnen som står här och där på ön .

Funkar bra att lägga minor just efter en uppfart, en apc som kommer från vattnet tex hinner inte stanna, om dom nu inte är överdrivet försiktiga eller har kameran utanför
2005-10-19, 13:16
Medlem
Citat:

jag ser gärna att du slutar skriva "arty" och "steka".
2005-10-19, 13:22
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg
jag ser gärna att du slutar skriva "arty".

Nu skrev ju du det ju ..............

Tar du illa upp av ordet ? Trodde det var allmänt accepterad förkortning för "artillery". Är du allergisk mot förkortningar så måste du ju få EP-anfall av att läsa i BF-tråden (no phun intended) det vimlar ju av förkortningar både i och utanför spelet.

Kan inte komma på ett bättre ord än "steka" när man kört nga AT-skott i en tank/APC , då är de rätt stekta inuti !?!?
2005-10-19, 13:27
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Funkar bra att lägga minor just efter en uppfart, en apc som kommer från vattnet tex hinner inte stanna, om dom nu inte är överdrivet försiktiga eller har kameran utanför

Har dock nästan gett upp Engineer kittet nu då FI kan spränga bort minorna med granater , Spec Ops C4 känns säkrare . Lyckades kasta en C4 som fastnade på en FI soldat . Det var ju lite ballt , speciellt som han inte såg den och sprang mot en jeep med TMs i . Plockade 3 i den smällen .
2005-10-19, 13:36
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Har dock nästan gett upp Engineer kittet nu då FI kan spränga bort minorna med granater , Spec Ops C4 känns säkrare . Lyckades kasta en C4 som fastnade på en FI soldat . Det var ju lite ballt , speciellt som han inte såg den och sprang mot en jeep med TMs i . Plockade 3 i den smällen .

Mjo jag kör också mycket sällan engineer... det är mest spec ops för mig med.. låst upp så få vapen hittils
2005-10-19, 13:43
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Mjo jag kör också mycket sällan engineer... det är mest spec ops för mig med.. låst upp så få vapen hittils

Även efter patch 1,03 ? Hur mycket poäng har du kommit upp i ? Kan rekommendera att låsa upp Spec Ops vapnet om du inte redan gjort det ! Det har lite "Oumph" i sig . Smiskar gött på alla avstånd.
2005-10-19, 14:44
Medlem
Cobra Styles avatar
Ett bra ställe att få poäng på är ju att vara Support ell. Spec Ops på höga taket vid torget på Mashuur (det på andra sidan nedfarten från torget sett) . Därifrån har du koll på 2 flaggbaser samt halva luftrummet för Helis. Det är lätt att plocka jeepar och Vodniks på torget och när de åker upp/nedför backen nedanför .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in