2011-11-21, 01:15
Medlem
ChriizZs avatar
Tjaa, har en viva city som inte får någon gnista, har bytt cdi box men fortfarande inget där, har bytt Tändspole(dock en skit från en fiddy) inge tur där heller, kan någon hjälpa mig?
Citera
2011-11-21, 01:58
Medlem
INTPs avatar
Har du bara provat att byta prylar på måfå eller?

Skaffa ett kopplingsschema, en multimeter, lär dig använda båda två. Kontrollmät samtliga kablar som har med tändningen att göra till att börja med.
Citera
2011-11-21, 02:02
Medlem
ChriizZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INTP
Har du bara provat att byta prylar på måfå eller?

Skaffa ett kopplingsschema, en multimeter, lär dig använda båda två. Kontrollmät samtliga kablar som har med tändningen att göra till att börja med.
Det är så här att jag bytte en aerox mot den hära viva cityn, dock så var den stöld skadad i tändningslåset, killen sa till mig att den funkade om man bytte tändspole eller cdi, fine tänkte jag har en vivacity cdi liggandes så testar de, men de funka ej.. dock så tror jag att kopplingen på tändningslåset är fel. det är röd och svart som är kopplade och all el funkar förutom gnista då, de finns 3 sladdar kvar som ligger bara där(dom nuddar ej ramen) kan ta bild på hur de ser ut om någon kan hjälpa mig. TACK
Citera
2011-11-21, 11:01
Medlem
fqwms avatar
Byt tändstift, för kul
Citera
2011-11-21, 16:18
Medlem
fqwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fqwm
Byt tändstift, för kul

Var tidsbegränsad. Byt tändstift, sure då lär du märka om du får gnista. Om inte du får gnista då så håller jag med INTP. Det är bara skaffa el-schema.

Det finns ju också värre saker. Tändkabeln kan ha lossnat från tändplattan.
Citera
2011-11-22, 00:39
Medlem
ChriizZs avatar
Citat:
Var tidsbegränsad. Byt tändstift, sure då lär du märka om du får gnista. Om inte du får gnista då så håller jag med INTP. Det är bara skaffa el-schema.

Det finns ju också värre saker. Tändkabeln kan ha lossnat från tändplattan.
men har tagit bort tändhatten och gjort elstart, har ej fått någon stöt, har skarvat tändhatskabeln och känt medans ja kickat/elstart ingeting där heller kan den va fel kopplad i tändningslåset? har kopplat svarta och röda sladden då går all el på kan göra elstart osv..
Citera
2011-11-22, 13:37
Medlem
fqwms avatar
Ja, det kan vara tändningslåset
Kolla tändplattan

söte på vivacity elschema på google och det här kom upp
http://imageshack.us/photo/my-images/10/aci100.png/
Citera
2011-11-24, 16:24
Medlem
ChriizZs avatar
Citat:
Ja, det kan vara tändningslåset
Kolla tändplattan

söte på vivacity elschema på google och det här kom upp
http://imageshack.us/photo/my-images/10/aci100.png/
Tjaa, det där är för speedfight med immobilizer asså cdi startspärr

Iallafall ska byta tändspole och cdi har köpt helt nya och titta om ja får gnista annars äre tändplattan eller tändningslåset :/
Citera
2011-11-24, 16:46
Medlem
fqwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChriizZ
annars äre tändplattan eller tändningslåset :/

Well, Har en scooter brytarspetsar? Om dom har det ta en bit A4 papper och gör rent.
Citera
2011-11-24, 16:48
Medlem
fqwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChriizZ
Det är så här att jag bytte en aerox mot den hära viva cityn, dock så var den stöld skadad i tändningslåset

Vänta va? Vadå stöldskadad? Menar du att lätt fila lite och sticka in en kniv, eller rå-pressa in en skruvmejsel?

EDIT: Och för christ sake vad har du för modell?
Citera
2011-11-29, 01:14
Medlem
ChriizZs avatar
Citat:
Vänta va? Vadå stöldskadad? Menar du att lätt fila lite och sticka in en kniv, eller rå-pressa in en skruvmejsel?

EDIT: Och för christ sake vad har du för modell?
Tjaa, har fixat moppen tack för att ni försökte hjälpa mig felet va tändspolen tog min tid att byta tändningslåset oxå tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in