2011-11-20, 21:17
Medlem
Reser med företaget den 27:e november till Singapore och vidare mot Malaysia och har utspritt under en veckas tid, den senaste, intagit cirka 200 mg diazepam. Har inte tyvärr något recept på medlet och vet att just dessa två länder är hårda vad gäller droger. Kommer absolut inte ha med mig något, men då halveringstiden på diazepam är väldigt hög lär en del finnas i systemet vid utresan och jag undrar om jag löper någon risk att åka dit. Låt säga att de tar spontana urinprover på flygplatser eller så? Om så: är det möjligt att få ut skitet ur kroppen tills den 27:e (en vecka)?
Citera
2011-11-20, 21:19
Medlem
danneohs avatar
Nej du kan vara helt lugn, de kommer inte ta några random UP på en flygplats. I synnerhet inte för att leta efter benso då du bara kan valsa in på valfritt apotek och skrika lite för att få det kastat över dig.
Citera
2011-11-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneoh
Nej du kan vara helt lugn, de kommer inte ta några random UP på en flygplats. I synnerhet inte för att leta efter benso då du bara kan valsa in på valfritt apotek och skrika lite för att få det kastat över dig.
Fan, hoppas du har rätt. Idiotländerna har ffs dödsstraff på skitet .

Dum fråga kanske: men kan hundarna på något sätt känna att någon har benso i kroppen? För de gör väl det om man tex skulle ha med sig några piller?
Citera
2011-11-20, 21:37
Medlem
Rosens Rauks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t5g4tr65g4d3v
Fan, hoppas du har rätt. Idiotländerna har ffs dödsstraff på skitet .

Dum fråga kanske: men kan hundarna på något sätt känna att någon har benso i kroppen? För de gör väl det om man tex skulle ha med sig några piller?

Hahahahahahah! Vad säger ditt sunda förnuft?
Vem fan skulle träna upp en hund för att spåra påverkade personer? Kostar redan så mycket med träning bara för att hitta skiten gömd. Och då ska hunden hitta det i i blodet?

Hahaha. Made my day!
Citera
2011-11-21, 03:59
Avslutad
Var inte alltför säker på det...

Min morbror bor i Malaysia o där är de stenhårda med benzo. Han får de ibland utskrivet där, men då måste man ansöka om licsens, precis som amfetamin i Sverige. Annat är det i Thailand där det på vissa apotek säljs helt receptfritt. Och när min morbror åker till Thailand för att förnya sitt visum, så har han berättat att det förekommer urinprov i tullen tillbaka till Malaysia.
Citera
2011-11-22, 06:49
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Var inte alltför säker på det...

Min morbror bor i Malaysia o där är de stenhårda med benzo. Han får de ibland utskrivet där, men då måste man ansöka om licsens, precis som amfetamin i Sverige. Annat är det i Thailand där det på vissa apotek säljs helt receptfritt. Och när min morbror åker till Thailand för att förnya sitt visum, så har han berättat att det förekommer urinprov i tullen tillbaka till Malaysia.

Och vad händer om man lämnar ett positivt urinprov?
Citera
2011-11-22, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Och vad händer om man lämnar ett positivt urinprov?
Då får man inte komma in i Malaysia iaf. Om man inte har ett intyg på det naturligtvis. Om det blir någon annan påföljd vet jag inte.
Citera
2011-11-22, 11:28
Medlem
THE-OJAs avatar
De skiter i vad du har i systemet så att säga, det enda som de bryr sig om är att du inte ska smuggla in några illegala droger i landet som du kan nyttja eller sälja.
Tvivlar starkt på att de ens kan ta urinprov på en flygplats faktiskt.
Citera
2011-11-22, 12:19
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Då får man inte komma in i Malaysia iaf. Om man inte har ett intyg på det naturligtvis. Om det blir någon annan påföljd vet jag inte.

Har aldrig hört talas om det innan, blev lite nyfiken. Tack för svar!

Citat:
Ursprungligen postat av THE-OJA
De skiter i vad du har i systemet så att säga, det enda som de bryr sig om är att du inte ska smuggla in några illegala droger i landet som du kan nyttja eller sälja.
Tvivlar starkt på att de ens kan ta urinprov på en flygplats faktiskt.

Hur svårt är det att be någon urinera i en mugg och sedan sticka ner en teststicka i den? Det är inte neurokirurgi direkt.
Citera
2011-11-22, 12:50
Medlem
THE-OJAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Hur svårt är det att be någon urinera i en mugg och sedan sticka ner en teststicka i den? Det är inte neurokirurgi direkt.
Nej det klarar verkligen gemene man av men som jag förklarade så BRYR de sig inte om vad du har i kroppen. Och när jag skrev att de inte KAN så menade jag att de inte har intresse eller rätt att ta såna prover vad jag vet. Du kan resa lugnt, ha en bra resa. Malaysia ska vara underbart!
Citera
2011-11-22, 17:38
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THE-OJA
Nej det klarar verkligen gemene man av men som jag förklarade så BRYR de sig inte om vad du har i kroppen. Och när jag skrev att de inte KAN så menade jag att de inte har intresse eller rätt att ta såna prover vad jag vet. Du kan resa lugnt, ha en bra resa. Malaysia ska vara underbart!

Jo då, jag förstod hur du menade men eftersom Mulla Krekar nyss skrivit om just Malaysia och deras hårda regler drog jag slutsatsen att de faktiskt bryr sig alldeles rysligt mycket om vad du har i kroppen när du reser in.

Rätt kan de med all säkerhet ha, deras lagstiftning är säkert inte som vår.

Men vi får hoppas att det går bra för TS. Jag har också hört att Malaysia ska vara fint, blir nästan lite avundsjuk.
Citera
2011-11-22, 21:59
Medlem
Mystiqes avatar
Varför gör inte det enklare och ring anonymt till Malaysias ambassad och fråga dem, läs även deras hemsida hur de klassas drogerna...istället för att spekulera.

Jag kontaktar alltid till den landets ambassad som jag ska resa till och fråga allmänt hur de ställer sig att man t.ex. tar lugnande när man ska ta flyget pga att man kan ha flygskräck eller andra bortförklaringar...enklare kan inte det bli.

mvh M

edit...det är inget nytt folk tar lugnande eller sömntabletter under en lång flygresa, du kan alltid fråga dem om det är okey att ta medicinen inför flygresan och om det behövs ha läkarintyg ifall man ska på slumpmässig urinprov redan på flygplatsen.
Som sagt, alla läkare skriver inte ut lugnande inför flygresor och det är inte ovanlig folk tar det illegalt pga Sveas hårda receptregler....
Senast redigerad av Mystiqe 2011-11-22 kl. 22:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in