2016-05-17, 19:32
Medlem
Socrates84s avatar
vi har en till snabbaste målet under fotbolls vm turnering
Det snabbaste målet gjordes av Hakan Sükür (Turkiet) VM 2002. Han "nätade" redan efter 11 sekunder i bronsmatchen mot Sydkorea, en match man vann med 3-2. (källa wikipedia)
Citera
2016-05-18, 02:12
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates84
sorry 13 mål, snackar om målskytt flest mål i en turnering, kollade upp snubben heter Just Fontaine
Turnering i detta fall är alltså VM-turnering. Det som är speciellt med Fontaine är han gjorde alla mål under ett och samma VM. Räknar man över flera år är Miroslav Klose bäst.

Tycker inget passar in under oslagbara världsrekord. Svårslaget men inte omöjligt.
Jämfört med alla friidrottsrekord som gjordes av dopade atleter är det lätt att slå.
Svårast är kanske Florence Griffith-Joyner världsrekord på 100m.
En mycket bra dopad löpare i stark medvind.
Numera brukar man inte missa att slå på vindmätaren och har bättre dopingkontroll.
Citera
2016-05-18, 06:13
Medlem
R.O.S.Hs avatar
24.43 - tvivlar på att ens Sarah gör om det
Citera
2025-06-17, 03:58
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Usain bolts 9.58 ser ut som det kommer stå sig ganska länge.
Hittills har vi inte sett något riktigt hot på 100m och jag tror det kommer dröja innan vi ser nån i bolts kaliber igen.
Höga 9.70 är inte alls vanligt idag så att någon kommer springa på höga 9.50 bara sådär ser jag som ganska osannolikt.

Någon som normalt gör tider på 9.90 eller så kommer ju inte springa 9.57 bara sådär, utan vi kommer nog se rekordet komma när någon springer 9.70-9.8 tider i var och varannan tävling.
Bolt hade nästan 30 lopp under 9.86, powell likaså, samt gatlin hade lite färre, så man kan ju se att de bästa har hållit en väldigt hög nivå inte bara en gång, och jag tror det är vad som kommer krävas.
Att vi ser någon göra väldigt bra lopp under nåt år och sen får han till sitt bästa lopp och slår rekordet.

Ryan crousers kulstötningsrekord känns som att det kan stå sig bra länge det med eftersom förra rekordet stod sig typ 30 år, så att det helt plötsligt skulle bli vanligt med män som stöter över 23m tror jag inte.

Längdhopprekordet har ingen varit riktigt nära, har funnits några bra hopp på 8.60-8.70 men 8.95 är en bra bit till.
Dwight philips hoppade över 8.70 kring 2010 men då i väldigt stark motvind, hade det varit +2.0 istället kanske det hade varit nära rekordet.

Det mest omöjliga gissar jag är kvinnornas 400m samt deras längdhopp, gamla rådopade östfolk och rekord från 80-90 talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in