Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-11-23, 21:45
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Va? Om t.ex. alla mina bilder hade blivit raderade hade jag ju fortfarande blivit ledsen om bara några blivit permanent raderade. Och om disken var full så är risken extremt stor att något blivit överskrivet. Och vet du ens vad diskdefragmentering är och att den är ON per default?

Nej, stäng av skiten och be någon som kan datorer fixa den. Nu har jag aldrig "riktigt" återskapat filer, men förmodligen krävs det att man klonar hårddisken och sedan från en annan hårddisk kör återskapning av filer. Mer än vad TS klarar av. Om TS fortsätter pilla kommer det med största sannolikhet bara bli värre.
Jodå, jag vet vad fragmentering och defragmentering innebär. Jag vet också att filer inte bara försvinner av sig själv och ifall man råkar "bli av med" filer så krävs det mer än att datorn är påslagen för att hela disken ska bli omskriven.
Citera
2011-11-23, 23:14
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Jodå, jag vet vad fragmentering och defragmentering innebär. Jag vet också att filer inte bara försvinner av sig själv och ifall man råkar "bli av med" filer så krävs det mer än att datorn är påslagen för att hela disken ska bli omskriven.
Ahopp? Nu har det hänt iaf. Kanske av virus eller kanske har någon av misstag raderat filerna. Saken lär ju hurusom inte bli bättre av att TS fortsätter mixtra runt. Right?
Citera
2011-11-24, 19:22
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ahopp? Nu har det hänt iaf. Kanske av virus eller kanske har någon av misstag raderat filerna. Saken lär ju hurusom inte bli bättre av att TS fortsätter mixtra runt. Right?
Det beror ju helt på vad du definierar som "rota runt", att köra en systemåterställning är ju knappast att rota runt Att formatera disken eller att fylla den med tysk obskyr porr vore att rota runt.
Citera
2011-11-24, 19:47
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Det beror ju helt på vad du definierar som "rota runt", att köra en systemåterställning är ju knappast att rota runt Att formatera disken eller att fylla den med tysk obskyr porr vore att rota runt.
Med rota runt menar jag att göra sådant som skulle orsaka skrivningar till hårddisken, t.ex. systemåterställning eller installation av recovery-program. Som sagt, lämna det till någon som kan.
Citera
2011-11-24, 23:55
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piss-nisse
Min dator har stått på under några nätter och tydligen har det blivit något "fel" för den har startat System Recovery av sig själv och tömt allt jag hade.

Finns det något man kan göra för att rädda detta?

hur kan du veta det?
Citera
2011-11-27, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
hur kan du veta det?

Jo alltså jag är väl inte helt oskyldig. Såg att processen startats men stoppade den inte för jag trodde det skulle gå bra.

Det som är borta är alla program jag installerat på datorn. Photoshop, Premiere etc etc...ALLT!
Alla privata bilder och dokument osv.
Så ser det ut.

Skrivs något över (eller vad det nu är som händer) hårddisken att jag surfar?

Edit; stavfel
Senast redigerad av piss-nisse 2011-11-27 kl. 15:20.
Citera
2011-11-28, 22:51
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piss-nisse
Jo alltså jag är väl inte helt oskyldig. Såg att processen startats men stoppade den inte för jag trodde det skulle gå bra.

Det som är borta är alla program jag installerat på datorn. Photoshop, Premiere etc etc...ALLT!
Alla privata bilder och dokument osv.
Så ser det ut.

Skrivs något över (eller vad det nu är som händer) hårddisken att jag surfar?

Edit; stavfel

frågan är ju om dom är dolda (på nåt vis) eller väck

kolla så du har visning på dolda filer
http://kb2.adobe.com/se/cps/402/kb402324.html

logga in som admin och kolla de olika kontona efter filerna, öppna mappar som tex mina dokument.
vad händer om du gör en sökning några filer som är borta, tex mp3, doc, jpg?

har du en mapp under c: som heter nåt med mina gamla filer

installera inget på disken. ett bra gratis program som kan återställa filer heter recuva men det kör man som sista alterntiv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in