2011-11-20, 14:02
Medlem
Som rubriken lyder.
Citera
2011-11-20, 14:17
Medlem
SyltBobs avatar
Kan inte hjälpa dig själv, men kolla in denna tråd:
https://www.flashback.org/t1279384

Bob
Citera
2011-11-20, 14:25
Medlem
up2yous avatar
Parketten är med största sammolikhet bortom räddning, bara att byta ut. Hur kommer det sig att parketten är fuktskadad, det jag undrar är om fukten kommer underifrån eller har du/någon spillt vätska på den?
Citera
2011-11-20, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av up2you
Parketten är med största sammolikhet bortom räddning, bara att byta ut. Hur kommer det sig att parketten är fuktskadad, det jag undrar är om fukten kommer underifrån eller har du/någon spillt vätska på den?

Det har droppat vätska. Kommer det mörka att försvinna när golvet torkar?
Citera
2011-11-20, 16:56
Medlem
Snurrens avatar
Tyvärr blir fläcken nog kvar, men en slipning brukar funka. Nu vill man kanske inte slipa om golvet vart och vartannat år, så i väntan på läglig tid så får du antingen dölja fläcken med något eller försöka att inte reta dig på det... tyvärr. Själv blev jag positivt överraskad efter en golvslipning av grymt slitna golv, det blev som nytt, eller till och med finare eftersom lacken var vattenbaserad och framhävde årdrorna i träet finare än när det var nylagt och industrilackat.
Citera
2011-11-20, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Tyvärr blir fläcken nog kvar, men en slipning brukar funka. Nu vill man kanske inte slipa om golvet vart och vartannat år, så i väntan på läglig tid så får du antingen dölja fläcken med något eller försöka att inte reta dig på det... tyvärr. Själv blev jag positivt överraskad efter en golvslipning av grymt slitna golv, det blev som nytt, eller till och med finare eftersom lacken var vattenbaserad och framhävde årdrorna i träet finare än när det var nylagt och industrilackat.

Okej. Parkettgolv är verkligen känsliga. Är ju rädd att jag kommer bli betalningsskyldig. Det är ju å andra sidan inte så jättestort, men ändå...
Citera
2011-11-20, 18:13
Medlem
Snurrens avatar
Det beror ju lite på hur gammalt golvet är, i vårt fall var det skador när vi flyttde in och golvet var 15 år, men värden tyckte att det var normalt slitage så den förra hyresgästen debiterades inte. Sedan 5 år senare var det dags för omslipning och golvet blev (mot min förmodan) fantastiskt fint.
Citera
2011-11-20, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Det beror ju lite på hur gammalt golvet är, i vårt fall var det skador när vi flyttde in och golvet var 15 år, men värden tyckte att det var normalt slitage så den förra hyresgästen debiterades inte. Sedan 5 år senare var det dags för omslipning och golvet blev (mot min förmodan) fantastiskt fint.

Anses fuktskada som normalt slitage? tror du att jag bli debiterad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in