Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-20, 06:08
Bannlyst
Med tillgång till många äldre operativsystem på skiva, har jag alltid haft minst 2 olika och ända upp till 4 i en PC. 4 har sällan fungerat länge så det har mest blivit 2. Eller minst 2 av varje på 2 hårddiskar. Har ett slutat fungera kan man enklare rädda det mesta från ett annat.

Nu är det tydligen meningen att man ska göra en egen systembackup istället för att få en skiva. Nyligen när jag tog in en backup råkade den raderas i hanteringen. Är det uträknat att vi ska köpa skivor med OS efter, till fullt pris?

Vad jag sett finns det torrents gratis. Om man kan använda våra gamla skivor först för att komma ut på nätet, de kanske slutar fungera med åren?

Det blev lite OT på vägen till frågan om det är dumt att ha olika OS, ifall det krashar oftare då etc?
Citera
2011-11-20, 08:17
Medlem
Zvis avatar
Nej, det blir ingen sådan skillnad. Kör på 2 OS du!
Citera
2011-11-20, 09:32
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Förutsatt att du har en tillräckligt kraftfull maskin kanske du istället skulle överväga att virtualisera de andra operativen med hjälp av exempelvis gratisprogrammen VMware Player eller VMware Server?
Citera
2011-11-20, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zvi
Nej, det blir ingen sådan skillnad. Kör på 2 OS du!
Ingen skillnad på vad?

Citat:
Ursprungligen postat av i.beg.to.differ
Förutsatt att du har en tillräckligt kraftfull maskin kanske du istället skulle överväga att virtualisera de andra operativen med hjälp av exempelvis gratisprogrammen VMware Player eller VMware Server?
Jag gjorde en men det hamnar i det andra och blir nog ingen reserv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in