Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-20, 02:47
Bannlyst
Har tankat ner fler som inte kan flytta partioner i x64 och hittade Easeus master som ska kunna göra det, om dom syns. För bara i den syns inga alls. Vad kan ha blivit fel då?

Jag vill testa XP i nya datorn som har W7 nu, den tar inte in ett gammalt OS, så man får trolla lite.
Citera
2011-11-20, 03:34
Bannlyst
Du kan troligen inte få ingång XP på en allt för modern dator, då drivrutiner kan saknas för en del komponenter.

Citat:
Ursprungligen postat av Handlarens
Har tankat ner fler som inte kan flytta partioner i x64 och hittade Easeus master som ska kunna göra det, om dom syns. För bara i den syns inga alls. Vad kan ha blivit fel då?

Jag vill testa XP i nya datorn som har W7 nu, den tar inte in ett gammalt OS, så man får trolla lite.
Citera
2011-11-20, 04:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Du kan troligen inte få ingång XP på en allt för modern dator, då drivrutiner kan saknas för en del komponenter.
Därför vill jag ha XP på en egen partition och W7 kvar. Ev. får man ta bort W7 och ta in den från säkerhetskopian.
Citera
2011-11-20, 09:49
Bannlyst
Köra Partition Magic och på sätt frigöra diskyta, så du kan installera XP och sedan har någon form av boot manager.

Citat:
Ursprungligen postat av Handlarens
Därför vill jag ha XP på en egen partition och W7 kvar. Ev. får man ta bort W7 och ta in den från säkerhetskopian.
Citera
2011-11-20, 13:00
Medlem
X_surfers avatar
Kör på Gparted annars.
Den funkar alltid klockrent.

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
Citera
2011-11-20, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Köra Partition Magic och på sätt frigöra diskyta, så du kan installera XP och sedan har någon form av boot manager.
PM fungerar inte efter XP tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Kör på Gparted annars.
Den funkar alltid klockrent.

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
Jag har inte fått den att fungera än, brände på CD som inte ville starta programmet. Ska prova mer utvilad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in