Citat:
Ursprungligen postat av
jultomtenbrannupp
Jo men inte gör det honom sympatisk. Det var hans idé att Gekås skulle ha öppet på söndagar så dom stackars byborna förlorade sin enda lugna dag.
Sen ville han att vakterna inte skulle få be kunder att snabba sig till kassan efter stängning. Dom skulle få gå och shoppa hela natten om det vore upp till den stollen.
Han är säkert inte värre än nån annan vinstdrivande och verkkigetsfrånvarande chef dock
Ont: han har ibland blivit utkastad från diverse krogar/ restauranger och försvarat sig med att " jag är faktisk vd på Gekås!"
Så är det faktiskt för alla bolag i handeln. Jämför du konkurrenter har alla de öppet på söndagar och jag själv jobbar på IKEA där man låter kunder lugnt och stilla käka upp sin korv i bistron när det endast är dessa som återstår som kunder i varuhuset. Man kör inte ut dom, sådant är känsligt för en kundupplevelse som då förmodligen får sig en negativ törn om så blir fallet. Men personligen kan jag känna samma sak som dig, dessa varuhus skulle vara stängda på söndagarna. Även andra butiker behöver hålla stängt, men det är konsumentstyrt alltihop. De flesta är ju lediga på helgerna och då passar man på att dra en sväng till Jula, IKEA, Biltema, Harald Nyborg eller Gekås. Deras försäljning är som bäst under dessa helger, så rent handelsteoretiskt är det omöjligt att hålla stängt under helgerna. Dock tycker jag man som svenska företag och bransch att man ska hålla respekt för svenska traditioner och högtider. Därmed ska man hålla stängt under hela julen, påskhelgen, midsommar, samt under nationaldagen. Men så är det ju inte.
Jag tror inte Boris var negativ i sina uppmaningar att arbeta övertid. Tror istället han motiverade fler att jobba över vid behov. Han gillar ju siffror så ekonomin ligger han varmt om hjärtat.