Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-04, 23:20
  #1
Medlem
tuffkatts avatar
Klockan är kvart över elva nu och det börjar närma sig den 5 November. Har inte sett någon tråd ang. detta så väljer att starta en ny.

Sedan en tid tillbaka har Anonymous offentligt gått ut med att de tänker sänka Facebook den 5 November. Det har varit snack om att det är en bluff och att enbart vissa delar inom gruppen är för det här.

Egen film ifrån Anonymous.
http://www.youtube.com/watch?v=Q6crH8qmyZ8

Artikel ifrån Aftonbladet som inte kommit förens idag.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13888401.ab

Diskutera gärna vad ni har för tankar angående detta.
Positivt eller negativt?
Bluff eller inte?
Är de verkligen kapabla till att sänka Facebooks servrar?


Diskutera fritt!

Peace
tuffkatt
Citera
2011-11-04, 23:24
  #2
Medlem
Jag skulle personligen vilja stödja dem.
Citera
2011-11-04, 23:25
  #3
Medlem
Jag tror att det är en bluff, media sväljer allt med hull&hår.

De vill att det folk har kärt skall hotas för att rädsla säljer.
Citera
2011-11-04, 23:27
  #4
Medlem
Madiskens avatar
Hoppas innerligt att något händer men kan ge mig fan på att det inte gör det. Mycket snack och lite verkstad
Citera
2011-11-04, 23:29
  #5
Medlem
jakobss avatar
Dagen är väl inväntad. 30 minuter till förförelse
Citera
2011-11-04, 23:34
  #6
Medlem
flexschemas avatar
"@anonops, AnonOps
We told you many times ddosing Facebook was a fake operation"


Saxat från Twitter.
Citera
2011-11-04, 23:35
  #7
Medlem
startlings avatar
om dem nu skulle lyckas få ner facebook, hur dåliga är då inte oddsen för att facebook har nån slags backup som drar igång ganska snabbt? särskilt med tanke på att hotet varit offentligt ett bra tag. tror de vill ha ippmärksamhet bara
Citera
2011-11-04, 23:36
  #8
Medlem
Turist i tidens avatar
Eftersom jag inte använder facebook så kvittar det lika om dom sänker den eller ej. Det kommer inte att påverka min vardag.
Citera
2011-11-04, 23:36
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakobs
Dagen är väl inväntad. 30 minuter till förförelse

Ja fast sen är det ju inte den 5:e november i 1 minut så du kan nog sitta och vänta i 24h till
Citera
2011-11-04, 23:36
  #10
Medlem
Mannen.med.hattens avatar
Tror som Madisken tyvärr.. Men självklart hållar man tummarna.
Citera
2011-11-04, 23:37
  #11
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flexschema
"@anonops, AnonOps
We told you many times ddosing Facebook was a fake operation"


Saxat från Twitter.

När kom detta upp? Hela min Facebook strömmar atm över av statusar om att facebook snart kommer dö så om det du beskriver är äkta verkar ju ganska få vara medvetna om det.

Men jag har också varit ganska tveksam till detta då jag dessutom läst att de flesta varit emot detta medans vissa mindre grupper inom Anonymous stått i spetsen med det här.
Citera
2011-11-04, 23:38
  #12
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av startling
om dem nu skulle lyckas få ner facebook, hur dåliga är då inte oddsen för att facebook har nån slags backup som drar igång ganska snabbt? särskilt med tanke på att hotet varit offentligt ett bra tag. tror de vill ha ippmärksamhet bara

Helt klart, de vill ju ha så mycket uppmärksamthet som möjligt, även ang. det här med Zetas. Tvivlar starkt på att de kommer göra någon där heller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback