2011-11-19, 20:51
Medlem
Ordet raggare kan användas på två sätt har jag uppfattat det som. Det kan vara en sunkig, snusande, insöad bonderaggare som lyssnar på Eddie Meduza och skriker på torg. De bär sydstatsflaggan, är rasister (men påstår att de inte är det), dricker mängder med öl och dunkar plåt. Klädstilen är en Chevrolet-tröja köpt på lokala marknaden, jeans utan modell och myggjagare. Jag har inte förstått vad deras egentliga intresse är, men de påstår själva att det är en finkultur med gemenskap. Okej, sen har vi en annan sorts raggare...

...en individ som lyssnar på Rockabilly. Han/hon ägnar sig mycket tid åt kläder, iallafall ser det så ut. De springer inte runt på torg och skriker och slåss. De vill bara ha sitt intresse för just den här stilen och har inte behovet att synas hela tiden. Även kallat greaser.

Vad är er bild av en raggare? Då menar jag om ni hör ordet raggare, tänker ni på en s.k raggare eller greaser?

Dagens samhälle har nog börjat tänka att raggare är alternativ 1 numera. Jag är inte raggare, men de raggare jag "känner" påstår sig ha ett fint intresse och så vidare, och de är alternativ 1.

Diskutera!
2011-11-19, 21:00
Medlem
plaskets avatar
Raggar-Olsson, Böda camping kanal 5.
2011-11-19, 21:15
Medlem
Tintinikongos avatar
Sedan har vi ju de snubbar och kvinnor i åldern 50 + som har varit raggare i sin ungdom och nu åker på träffar med sina underbart fina bilar. Dessa människor är mycket skötsamma och trevliga medborgare . Vet inte om de ändå kallas raggare ?

Off topic : Åkte själv Dodge Dart i början av 80-talet. Bakvagnen upphissad med Hi-jackers , rävsvans i antennen och Jerry Williams i bandaren. Men jag skrek inte eller dunkade i plåten
2011-11-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasket
Raggar-Olsson, Böda camping kanal 5.

Vilken livsnjutare det är! Men det där är en lugn råraggare.
2011-11-19, 21:33
Bannlyst
När jag hör raggare tänker jag på dessa http://tioett.se/wp-content/uploads/2008/07/raggar.jpg
Men när nån säger bonde/bönder så är det dessa med skitig keps och arbetarbyxor
2011-11-19, 21:56
Medlem
Zvis avatar
Raggare är ett finare ord för White Trash, så kolla den tråden för att få veta
2011-11-19, 23:47
Medlem
rfvs avatar
Jag kallar dem bilvårdare, utan deras bilintresse så skulle vi inte ha rullande konstverk på våra vägar.
2011-11-20, 16:59
Medlem
prettygirls avatar
Som sagt. Det räcker med en tråd om WT. Sök!
Denna låses.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in