2011-11-23, 19:57
Medlem
Forzos avatar
Om du frågar efter kaliumpermangRanat skulle jag också bli lite fundersam... Permanganat ska det vara, kanske ger lite bättre träffar på google?
Citera
2011-11-23, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Om du frågar efter kaliumpermangRanat skulle jag också bli lite fundersam... Permanganat ska det vara, kanske ger lite bättre träffar på google?

Jag har hittat vart jag kan köpa det
Citera
2011-11-23, 21:17
Medlem
GalFisks avatar
Vad bra, berätta gärna.
Citera
2011-11-23, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Vad bra, berätta gärna.

Världens 90-tals forum men...http://www.svenskakemi.nu/
Citera
2011-11-24, 23:11
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Power
Världens 90-tals forum men...http://www.svenskakemi.nu/
Forum??? Fast värre är väl att det står att kaliumpermanganat har utgått ur deras sortiment. Hade du hittat några kristaller så köp dem om de tjurar på apoteket. Kvittar ju om det kallas något annat så länge det är rätt ämne.
Citera
2011-11-24, 23:45
Bannlyst
"Säljs ej till Norge" står det ju bara.

Hans är dyr, men det är ju inom Sverige. Inte för att det är olagligt på något sätt med kaliumpermanganat, men en sådan kemikalie känns ju lite som att gå över ån efter vatten att köpa från utlandet.

Finns det verkligen inte i färghandeln längre? Inte billigt där heller men billigare än hos Hans.
Citera
2011-11-25, 02:25
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Tillverka manganat genom smältoxidation av brunsten i alkalisk miljö och oxidera sedan den gröna manganatlösningen till permanganat.
Det lär bli mer restriktioner av kemikalier så man får göra dem själv.
Citera
2011-11-25, 19:46
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
"Säljs ej till Norge" står det ju bara.

Hans är dyr, men det är ju inom Sverige. Inte för att det är olagligt på något sätt med kaliumpermanganat, men en sådan kemikalie känns ju lite som att gå över ån efter vatten att köpa från utlandet.

Finns det verkligen inte i färghandeln längre? Inte billigt där heller men billigare än hos Hans.
Nu fattar jag inte, klickar jag så fel? På Svenska kemis sida länkas till Pyroshop och där gick jag till sidan http://www.pyroshop.org/group.asp?group=2 artikel nr 34 och där står förutom att det inte säljs i Norge "OBS: Varan har utgått ur vårt sortiment. Slut i lager. Går ej att beställa nu." Kan inte jag tolka som något annat än att det är kört även i Sverige.
Citera
2011-11-25, 20:22
Medlem
Klyrres avatar
Vill börja me att ja inte läst hela tråden... Lär dock gå å få tag i hos välsorterade VVS-butiker... Kaliumpermanganat används i vattenfilter (vet ej hur)... Billigt lär de inte va dock... Kristallerna e finare än dom ja köpte i färghandeln för ca 10 år sen (satan va tiden går fort!)...
Citera
2011-11-26, 10:38
Finns det inte i färgaffären längre?

Jag har jobbat i färgaffär, o där kostade det typ 89 kr för 750 gram.
Citera
2011-11-26, 12:36
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nu fattar jag inte, klickar jag så fel? På Svenska kemis sida länkas till Pyroshop och där gick jag till sidan http://www.pyroshop.org/group.asp?group=2 artikel nr 34 och där står förutom att det inte säljs i Norge "OBS: Varan har utgått ur vårt sortiment. Slut i lager. Går ej att beställa nu." Kan inte jag tolka som något annat än att det är kört även i Sverige.

Är för din egen säkerhet fall du gör droger eller är terrorist.
Citera
2011-11-26, 12:54
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Det finns inte att köpa i (svensk) handel längre. Polisen ville visst att det skulle läggas till på nån lista över ämnen som används vid drogtillverkning, och då rök det fortare än en sosses väljare. Vissa säger att de känner till att det går att få tag på via vattenreningsfirmor, men det har jag inte lyckats med. Det användes tidigare i sandfilter som tog bort järn ur dricksvatten. Man regenererade filtret med några års mellanrum. Nu säljer firmorna på kunderna nya filteranläggningar istället.

Jag rekommenderar som alltid ebay. Snabbt, pålitligt och billigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in