2011-11-19, 05:04
Medlem
enlevandemans avatar
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=6533852

Sjukt, någon här som har sett filmen? (om den nu spridits)

--------------------------------------------

Delar av artikeln borttagen enligt regel 0.08 - upphovsrätten.

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2011-11-19 kl. 09:04.
Citera
2011-11-19, 05:18
Medlem
Jessicaffss avatar
kan det verkligen anses som våldtäckt? andra normala människor gillar ju att partner håller på med en även om man sover.
Citera
2011-11-19, 06:38
Medlem
MadDog76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
kan det verkligen anses som våldtäckt? andra normala människor gillar ju att partner håller på med en även om man sover.

Våldtäkt heter det .......

Och JA det bör sannerligen ses som våldtäkt!!
Citera
2011-11-19, 07:18
Medlem
persbrandt2ks avatar
Våldtäkt ja, men att sedan han filmade bör inte utgöra något brott då kvinnan vid filmningen inte var medveten om det och gärningsmannen kan således inte dömas för brott i detta fall, förutsatt att hon då inte vaknat upp mitt under akten och blivit varse om att filmning pågick.

Rätta mig gärna om jag har fel, men jag har för mig att detta var något som skrevs här på flashback i något tråd med diverse länkar till. Är jag helt ute och cyklar?
Citera
2011-11-19, 07:34
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persbrandt2k
Våldtäkt ja, men att sedan han filmade bör inte utgöra något brott då kvinnan vid filmningen inte var medveten om det och gärningsmannen kan således inte dömas för brott i detta fall, förutsatt att hon då inte vaknat upp mitt under akten och blivit varse om att filmning pågick.

Rätta mig gärna om jag har fel, men jag har för mig att detta var något som skrevs här på flashback i något tråd med diverse länkar till. Är jag helt ute och cyklar?
Filmen är endast bevismaterial och inte en del utav själva brottet.
Citera
2011-11-19, 07:56
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Var det inte nyligen som några grabbar hade tagit alllehanda kort på en medvetslös tjej och dessa sedan hade friats eftersom hon inte var medveten om att brottet skett? Eller något....
Citera
2011-11-19, 08:35
Medlem
kuntakinte55s avatar
Det finns kvinnor som tycker om att vakna upp ur en våt dröm in i en våt verklighet. Men att smygfilma det är lite sjukt, speciellt om hon inte uttryckligen gillar det. Gränsfall inom sexjuridik är komplicerat.
Citera
2011-11-19, 09:04
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Usch så obehagligt. Ingen som har länk till filmen så man kan bedöma själv hur grovt övergreppet är?
Citera
2011-11-19, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Usch så obehagligt. Ingen som har länk till filmen så man kan bedöma själv hur grovt övergreppet är?

Fan va märkligt att man inte kan få ha lite lattjo lajban med sin partner.. Hon är förmodligen inte kär i honom och då har hon en bra anledning till att få lite skadestånd under tiden hon gör slut.
Citera
2011-11-19, 10:37
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
åklagaren kan inte utesluta att filmmaterialet har spridits på nätet

Inte säkert det finns någon film på nätet. Kanske bara skit från åklagaren för att sätta mannen i sämre dager inför förhandlingen i tingsrätten för att få vara mer säker på en fällning.
Citera
2011-11-19, 10:51
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Inte säkert det finns någon film på nätet. Kanske bara skit från åklagaren för att sätta mannen i sämre dager inför förhandlingen i tingsrätten för att få vara mer säker på en fällning.

Hade varit kul om filmen om fram så folk kunde kolla själva i studiesyfte.

Hon måste ha varit bra packad om hon inte vaknade på över en timme.
Citera
2011-11-19, 10:56
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Hade varit kul om filmen om fram så folk kunde kolla själva i studiesyfte.

Hon måste ha varit bra packad om hon inte vaknade på över en timme.

Vill inte titta. Vill hon inte visa upp sig själv av fri vilja vill jag inte delta i att hon blir kränkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in