Kommer hans taktik att lyckas bättre med att slå ut främlingsfientliga än övriga europeiska politiska partier i europa lyckats med?
Citat:
Medan andra ledare i Europa varnar för invandring blir Sveriges statsministers avsky för Sverigedemokraterna allt tydligare. Nu berättar Fredrik Reinfeldt om orsakerna. ”Min farfars farfar var svart”, säger statsministern, som längtar efter Mona Sahlins antirasistiska glöd – en glöd han anser att Håkan Juholt saknar.
Den svenske statsministerns hårda attacker mot Sverigedemokraterna och den främlingsfientlighet han anser att partiet står för är ovanlig i ett europeiskt perspektiv.
Du tycks ha en stor personlig antipati mot SD – varför?
– Jag ogillar djupt all form av främlingsfientlighet. Det har säkert flera rötter. I min släkt har jag en väldigt brokig bakgrund. Min farfars farfar var svart. Min släkt kommer inte från Sverige. Det här försöket att mentalt få oss att acceptera att vi svenskar, i vårt lilla land, har bott här för oss själva – och sen finns det ett "dom" som kommer utifrån – det stämmer helt enkelt inte. Sverige präglas av att människor kommit hit och blandats. Det tycker jag är det vackra med Sverige. Jag är själv en produkt av det.
Ja, all den här invandringen beror på att vår "käre" statsminister härstammar från en neger. Dom flesta av oss här uppe i norden härstammar från vita människor i tusentals år tillbaka. Fredrik är avundsjuk helt enkelt och han känner sig inte hemma förrens alla svenskar har en neger i släkten. Därav denna invandring.
Ja, all den här invandringen beror på att vår "käre" statsminister härstammar från en neger. Dom flesta av oss här uppe i norden härstammar från vita människor i tusentals år tillbaka. Fredrik är avundsjuk helt enkelt och han känner sig inte hemma förrens alla svenskar har en neger i släkten. Därav denna invandring.
Inte konstigt att Reinfeldts politik är omvänd Robin Hood-politik
Ptja han har ju i alla fall lyckats med något som ingen av er kommer att lyckas med: Att bli ledare för sitt egna land. Se bara på knugen, han har ju rötter tillbaka till Frankrike och han är Sveriges statschef!
Han jobbar numera stenhårt med att hitta argument för att islamisera Sverige. Förslagen står som spön i backen; vi hinner knappt med i takten att starta trådar om dom längre.
Skulle vara intressant med kommentarer från SDs stora falang av Moderat-Wannabes. Hur tänkte ni när ni ville sitta i knät på Imamen Reinfeldt? Ni hjälpte Imamen till makten under valrörelsen - detta kommer att skada Sverige svårt fram till 2014.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2011-11-19 kl. 03:50.
Anfadern var cirkusdirektör och själv är Fredrik statsminister, så Fredrik har cirkuslivet i blodet helt enkelt. Äpplet faller inte så långt från päronträdet alltså.