2024-09-03, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
https://rumble.com/v4pmk4x-why-in-the-world-are-they-spraying.html

En längre dokumentär om problemet. Denna dokumentär kommer ni aldrig se på SVT.

Jag tänker inte sitta en timme, tolv minuter och 57 sekunder för att se filmen. Men redan efter någon minut såg jag ett flygplan som la en strimma som de menade var sprayad. Mellan motorerna/sprayaggegaten och strimman syns en HELT KLAR ZON. Fullständigt omöjligt om något sprayades, fullt naturligt om det bildas kondens.

Flera andra påstådda sprayningar visar samma sak. Praktfullt självmål av de "chemtrails"-troende!
Citera
2024-09-03, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Bilder på hur himlen egentligen skall se ut och även hur den tyvärr oftast ser ut kan man se här och jämföra plus en massa annan information https://www.facebook.com/groups/1421249468116946

Läskigt. Nu har jag inte Facebook själv, men det är ju tydligen att problemet är större i USA. At folk tror att himlen ska se ut sådär, är ju helt absurt.
Citera
2024-09-03, 10:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jag tänker inte sitta en timme, tolv minuter och 57 sekunder för att se filmen. Men redan efter någon minut såg jag ett flygplan som la en strimma som de menade var sprayad. Mellan motorerna/sprayaggegaten och strimman syns en HELT KLAR ZON. Fullständigt omöjligt om något sprayades, fullt naturligt om det bildas kondens.

Flera andra påstådda sprayningar visar samma sak. Praktfullt självmål av de "chemtrails"-troende!

Ja, din religiösa övertygelse förbjuder dig nog att titta. Jag förstår att folk i rädsla sticker huvudet i sanden, för verkligheten är onekligen hämsk. Lögner om krig, lögner om vaccine, lögner om könsidentitet.
Citera
2024-09-03, 11:00
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Moln bevisar att du har fel.

Man brukar dela in moln i tre olika typer
Låga moln 0-2 km
Medelhöga 2-7km
Höga moln: 5-13km

https://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/moln/molnklassificering-1.1505

Jag trodde också att det finns väl typ 3 sorters moln.. Låga, medelhöga och höga.. Det trodde nog de flesta.

Det är nya tider nu dock, sen regeringar intresserade sig för väderförändring, genom molnsådd.

Här är den nyaste listan på nutiden molnarter:

Citat:
arcus - bågformade eller cylinderformade moln i anslutning till modermoln

asperitas - moln med kraftigt vågformad och delvis kaotisk undersida

calvus - kala Cumulonimbus utan tydligt städ (ofta förstadium till capillatus)

capillatus - fullt utvecklat Cumulonimbus ofta med tydligt städ

castellanus - krenelerade utväxter

cauda - "tail cloud" kan förekomma i samband med superceller

cavum - moln med mer eller mindre cirkelrunda hål

congestus - upptornade Cumulus

duplicatus - flera lager som ibland smält samman

fibratus - trådiga delar

floccus - sönderrivna molntussar av exempelvis Stratocumulus

fluctus - vågliga utväxter i molntoppen, även kallat Kelvin-Helmholtz moln

flumen - låga moln i inflödet mot superceller

fractus - sönderrivna Cumulus eller Stratus

humilis - lågväxta Cumulus

incus - städformad övre del av Cumulonimbus

intortus - Cirrus vridna i olika riktningar

lacunosus - mellanrummen mellan molnelementen liknar nät eller vaxkaka

lenticularis - linsformade moln exempelvis Altocumulus

mamma - påsiga utväxter oftast under Cumulonimbus

mediocris - måttligt upptornade Cumulus

murus - "wall cloud" kan förekomma i samband med superceller

nebulosus - dimmiga molnslöjor utan tydliga gränser

opacus - ogenomskinlig, jämför translucidus

pannus - molntrasor under eller sammansmälta med ett modermoln

perlucidus - täta mindre molnelement där mellanliggande områden är blå

pileus - hätta vanligen över Cumulonimbus och upptornade Cumulus

praecipitatio - nederbörd faller ur molnet

radiatus - moln i parallella band där perspektivet ger en strålform

spissatus - täta Cirrus

stratiformis - moln i skikt

translucidus - genomskinliga moln

tuba - trattformat moln (som kan bli en tromb)

uncinus - skidspetsformade Cirrus

undulatus - moln med vågformade mönster

velum - slöjliknade molnutväxt till Cumulus och Cumulonimbus

vertebratus - revbenslika moln vanligen Cirrus

virga - fallstrimmor

volutus - fristående bågformade eller cylinderformade moln

Källa: https://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/moln/molnklassificering-1.1505

Detta moln är en av nykomlingarna som du inte kan hitta i böcker från förr: https://sv.wikipedia.org/wiki/Intortus

Virga dvs fallstrimmor.. är en annan intressant nykomling i laguppställningen.

Stratiformis är uppenbart i stratosfären där det är lite formis-fest med partiklar som flyger åt alla möjliga håll till skillnad mot hur iskristaller försvinner på långt lägre högt.

Insekterna ville vara lite gulliga.. så stratiformis döpte dom sitt andra lager av metalldam i stratosfären till.
Senast redigerad av KungPungPat 2024-09-03 kl. 11:10.
Citera
2024-09-03, 11:02
Medlem
Citat:
Läskigt. Nu har jag inte Facebook själv, men det är ju tydligen att problemet är större i USA. At folk tror att himlen ska se ut sådär, är ju helt absurt.

Jag kan nog inte svara för USA men där jag befinner mig är det inget som helst problem. Jag har trots ivrigt spanande under tiotals år aldrig lyckats få syn på några chemtrails. Det enda jag har sett är contrails.

Citat:
At folk tror att himlen ska se ut sådär, är ju helt absurt.

Ska och ska... folk fattar nog att det vi ser är på grund av mänsklig påverkan. Men frågan är ju vad det är för typ av påverkan - är det vatten eller gift?

Bilder på strimmor har vi sett sedan 1940-talet. Då handlade det om contrails så varför kan det inte fortfarande handla om contrails?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-09-03 kl. 11:06.
Citera
2024-09-03, 11:21
Medlem
Citat:
Dumheter! Det är inget fel på mitt huvud. Använd nu ditt:
Bevisa att ämnena kommer från avsiktligt spridda chemtrails!
Kan du bevisa att det inte gör det ?
Kan du bevisa vart det kommer ifrån ?
Citera
2024-09-03, 11:23
Medlem
[quote=pewana|89404064]
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Du kanske ska lära dig något om metaller innan du försöker leka smart ?
Det gör är återigen ett bevis på att du inte vet något utan bara upprepar saker som du blivit tillsagt.
Nu är det så att aluminium oxide inte finns naturlig
Du kan bryta ut aluminium ut mineraler som bauxite eller cryolite

"It is usually found in minerals such as bauxite and cryolite. These minerals are aluminium silicates. Most commercially produced aluminium is extracted by the Hall–Héroult process. In this process aluminium oxide is dissolved in molten cryolite and then electrolytically reduced to pure aluminium."

Rainwater is naturally pure, as it has not come into contact with pollutants or chemicals. However, the purity of rainwater can vary depending on the surrounding environment and air pollution. [ /QUOTE]

Jag har skrivit "aluminium" utan att ta ställning till i vilken form det förekommer i de aktuella proverna.

Men varför skulle inte aluminiumoxid kunna förekomma som förorening i vattenprover? Det du berättar och citerar om utvisningen motsäger inte det.

Jag skrev att det var aluminum oxide i proverna som du svara på vilket betyder att vi prata om aluminum oxide

Du kan inte prata om aluminium som ett familjenamn

Det är som att försöka prata om en ek men man säger bra "träd"
Olika former gör olika saker
Lär sig dom olika formerna sen kan du återkomma när du har lite kött på bena
Citera
2024-09-03, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Svenska Wikipedia bekräftar:

I 20+ år så har förnekarna i tråden tillslut medgett att molnsådd pågår.

Dom förstod bara inte att molnsådd ÄR chemtrails, och därför har dom förlöjligat folk som vet om chemtrails.. i hela 20+ år. Klantigt, minst sagt. Men alla gör fel ibland.

Lögn och dumheter!
Ingen, absolut ingen, har förnekat att molnsådd, lokal vädermanipulation har förekommit. Både jag och flera andra har nämnt OS i Peking som ett exempel. Metoden är välkänd sedan åtminstone 1950-talet, det har bland andra jag skrivit.

Varför kan du inte ta reda på fakta innan du pladdrar? Läsa innantill I den här tråden borde du klara av!

Vädermodifiering/molnsådd har däremot ingenting att göra med de vita strimmor vi kan se efter passagerarplan, och som vi alla, utom du, har sett I flera decennier.
Citera
2024-09-03, 11:44
Medlem
Citat:
Ja, din religiösa övertygelse förbjuder dig nog att titta. Jag förstår att folk i rädsla sticker huvudet i sanden, för verkligheten är onekligen hämsk. Lögner om krig, lögner om vaccine, lögner om könsidentitet.

Kan du svara/kommentera på det jag skrev i stället för att skriva floskler och OT?
Citera
2024-09-03, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Kan du bevisa att det inte gör det ?
Kan du bevisa vart det kommer ifrån ?

Lär dig ordet "bevisbörda"!
Det är NI som påstår att det förekommer avsiktliga sprayningar i form av chemtrails, som ska bevisa, eller åtminstone styrka att det är så.
Kan du det? Hittills har ingen klarat av det, trots att den här tråden har funnits i 18 år.
Citera
2024-09-03, 11:52
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Lögn och dumheter!
Ingen, absolut ingen, har förnekat att molnsådd, lokal vädermanipulation har förekommit. Både jag och flera andra har nämnt OS i Peking som ett exempel. Metoden är välkänd sedan åtminstone 1950-talet, det har bland andra jag skrivit.

Varför kan du inte ta reda på fakta innan du pladdrar? Läsa innantill I den här tråden borde du klara av!

Vädermodifiering/molnsådd har däremot ingenting att göra med de vita strimmor vi kan se efter passagerarplan, och som vi alla, utom du, har sett I flera decennier.

Ja men bra att vi iaf är överens om att molnsådd händer genom kemiska trails bakom flygplan.

Så får vi vara överens om att vi inte är överens om att vita strimmor är chemtrails, eller helt ovanliga kvarliggande contrails som bara blev extremt vanligt förekommande efter år 2001, men har också alltid varit jättevanligt , bara att alla andra är glömska förutom du.
Citera
2024-09-03, 11:53
Avslutad
Citat:
Kan du svara/kommentera på det jag skrev i stället för att skriva floskler och OT?

Du kan börja med och titta igenom den film jag har länkat till, om du kan hitta någon till svarande film som föra bevis på att det INTE är chemtrails, är du välkommen till det. Jag ska lägga tid på det. Om inte du vill, har jag inget vidare att prata med dig om, eftersom du är religiöst fanatisk kring ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in