2011-11-18, 17:12
Medlem
Gränsen på 10 000 tecken för inlägg kan säkert vara vettig, både för att undvika att folk kopierar in stora stycken text, och för att man inte ska bli babblig när man ska skriva mycket. Men jag vill ändå lyfta frågan om man kunde utöka denna gräns, då jag själv ofta i seriösa diskussioner skriver mer än så. I exempelvis religionsdiskussionerna ser man den ironiska följden att folk får stycka sina inlägg och skicka iväg fyra långa inlägg på raken istället för att samla det i ett. Långa inlägg gör att det är svårt att få överblick i tråden och tar längre tid att "bläddra igenom", men om konsekvensen blir att vi måste stycka inläggen känns det som att man vunnit måttligt.

Jag vill ha en övre gräns på kanske 50 000 tecken eller 100 000. Det är ju högkvalitativ text det handlar om, inte att jag ska fylla servern med bilder på katter
Citera
2011-11-18, 17:14
Bannlyst
Tycker nuvarande gränsen är bra. Det borde dock gå att ansöka om att få göra en längre text!
Citera
2011-11-18, 17:26
Medlem
Fina Gubbens avatar
Ett tips för att inte behöva bläddra så ofta är att sätta sidgränsen på 40 inlägg/sida. Då får du en hel del att läsa på en sida.

10'000 gränsen har aldrig stört mig faktiskt. Bara fått korta när en 3-4 inlägg under mina år här. Men Rhododendron förslag om att man kan ansöka är rätt intressant, vet dock inte om det går att fixa rent tekniskt.
Citera
2011-11-18, 17:29
Medlem
Denoms avatar
Den simplaste lösningen om man skulle tillämpa någon högre gräns är väl att ge moderatorer möjligheten att skriva längre inlägg och om man har 3-4 fulllängdsinlägg RPa om att de ska sammanfogas. Fast det skapar såklart också en hel del jobb för alla moderatorer.
Senast redigerad av Denom 2011-11-18 kl. 17:32.
Citera
2011-11-18, 17:41
Medlem
epost72s avatar
Risken är att folk börjar att flooda rapakalja.
Jag tycker att dagens gräns är ganska lagom, 10000 tecken är ändå en hel del även om länkar och formateringstecken ibland tar upp mer än man tror.
Citera
2011-11-18, 18:27
Medlem
Gillar också idén med att ansöka om det, om det är tekniskt möjligt. Eller möjligtvis ändra gränsen i de forum där längre inlägg brukar förekomma, åter igen om det är tekniskt möjligt...

Eller höja gränsen allmänt, och bedöma hårdare folk som bara ordbajsar eller klistrar in noveller.
Citera
2011-11-21, 05:01
Medlem
Zwerchstands avatar
Än är det tekniskt möjligt att åtminstone visa inlägg om 63 548 tecken från silur, men att medge sådan post vår tids filur ser jag inte vitsen av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in