2011-11-17, 22:14
Bannlyst
Hej,

Blev påkörd när jag cyklade i måndags, landade med all tyngd på underarmen/armbågen. Just då gjordet bara ont, under kvällen blev det stelt och sedan ploppade det upp en mjuk (känns som vätskefylld) knöl alldeles under armbågen, och det gjorde något grönjävligt ont under natten.

Morgonen efter var det bättre, och sen dess har det blivit bättre och bättre för varje dag. Nu kan jag i alla fall bära lättare saker och nypa rätt så hårt, vilket jag absolut inte kunde under måndagskvällen.

Kan det vara ledbandet som fått sig en redig kyss? När jag klämmer HÅRT på armen känns det ingenting, så jag har uteslutit någon benbrott.

När jag försöker böja ut armbågen tar det liksom stopp när det fattas kanske 25-30 grader, men även där släpper det mer och mer för var dag som går.

Att snurra armen som när man ex. ska starta en bil med bilnyckel går nästan inte, då värker det nästan vid handleden och känns stelt.

Så vad tror ni, är det ledbandet som åkt på en smäll?
Citera
2011-11-17, 22:17
Medlem
Kungensbordells avatar
Nu har jag ingen aning om vad som kan vara fel på din arm men uppsök sjukhus rätt snart så du inte dödar armen helt.
Citera
2011-11-17, 22:26
Medlem
deyys avatar
Skulle inte våga sitta hemma om det gör så pass ont och du verkligen inte kan räta ut på armen.
Visserligen kan du fått någon form av "muskelskada" som gör att du inte kan räta ut på armen.
Men att besöka sjukhuset borde göras för att vara säker.
Citera
2011-11-17, 22:28
Bannlyst
Vet inte om jag var otydlig.
Men smärtan har lagt sig, nu när jag sitter och skriver känns allt helt normalt. I måndags visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Nu smärtar det bara när jag vrider armen, men i måndags kunde jag inte ens vrida den.

Allt stämmer in på "yttre ledbandsskada", så ville mest se om någon upplevt samma symptom här inne!
Citera
2011-11-17, 22:34
Medlem
Litenklens avatar
Även om det är sent: SÖK LÄKARE!!!!
Citera
2011-11-17, 23:35
Medlem
Är du dum eller? Om jag blev påkörd hade jag anmält detta och uppsökt läkare samt kontaktat mitt försäkringsbolag så jag fick ut ersättning.

Detta är även bra för framtiden, vem säger att du inte får men senare i livet? Har du då inte anmält skadan vid skadetillfället är det ju kört med invaliditetsersättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in