Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-17, 18:10
Medlem
roflmaooos avatar
Hej FB! hoppas att någon av er kan hjälpa mig

Har sökt runt men hittar inga svar på hur man gör så att Administratören kan ändra och spara filer i System32.
har försökt att ändra i själva filen och göra så att jag har tillåtelse men det går ej :/

Jag ska nämligen ändra i Host filen i C:/Windows/system32/drivers/etc/ för att kunda starta photoshop. Har lyckats på denna datorn men inte på min andra :S

så hur gör man för att administratören ska få tillåtelse för det?

tack på förhand
Citera
2011-11-17, 18:12
Bannlyst
att ändra i systemmappar kan vara svårt, har du testat göra det i felsäkert läge? annars så går det åtminstone om du bootar med en linux live CD.

testa också kopiera host filen på din skrivbord, ändra det där och försök ersätta det med den i system32 sen.

fattar dock inte varför den skulle behöva ändras för att starta photoshop. är det en pirat version?
Senast redigerad av ikosaedri 2011-11-17 kl. 18:15.
Citera
2011-11-17, 18:14
Medlem
roflmaooos avatar
Det ska inte behövas. man kan starts "Kör" och skriva in något där.. har för mig att det var typ secpol.msc och sedan där ifrån ändra administratör tillgångar och sånt men minns inte hur man ska gå till väga ;/
Citera
2011-11-17, 18:46
Medlem
Ljugtomtens avatar
Som tidigare skrivits: kopiera filen till annat ställe och redigera eller:
Högerklicka på genvägen till utforskaren och välj "Kör som administratör"

Orsaken till att det "strular" är UAC.
Citera
2011-11-17, 18:47
Medlem
Vad har du för Windows? jag kör på 7, jag gör följande för att få behörighet att ändra filens innehåll. högerklickar på filen (hosts)?

gå in på egenskaper -> säkerhet-> redigera, sen väljer du din användare o kryssar i vilka behörigheter du ska tillåtas.
Citera
2011-11-17, 22:28
Moderator
Protons avatar
Ett annat hyggligt säkert kort är högerklicka på notepad och välja "kör som administratör", därefter väljer du öppna fil och letar upp din hosts-fil, ändrar i den och sparar. Då borde det funka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in