2011-11-17, 17:59
Medlem
Tänkte skriva en krönika till en tidning (en typ av tävling), den får vara om precis vad som helst men det står totalt stilla i skallen på mig. Fick just reda på att deadline är imorn så om det skall bli något av saken borde jag börja ikväll. Tips?

Studerar på ett av Sveriges större lärosäten och tidningen är en sektionstidning, därför kan något studierelaterat vara på sin plats kanske, igenkänningshumor går alltid hem.

Tack på förhand.
Citera
2011-11-17, 18:03
Medlem
Kingen_kings avatar
Du får välja ämne fritt? Du får skriva vad du vill?

Jag tror inte att du är den personen som ska skriva en krönika. En krönikör VILL skriva.

Men visst kan du få ett tips:

Skriv om när du senast var biblioteket.
Citera
2011-11-17, 18:14
Medlem
Ja, det är helt fritt. Och nej, jag är ingen "krönikör", men jag gillar att skriva. Tack för tipset, seriositeten vet jag inte hur jag skall tackla dock.
Citera
2011-11-17, 19:10
Medlem
Kingen_kings avatar
Jag skulle lätt kunna skriva en krönika på 1,5 sida på en timme om ett biblioteksbesök. Och då var jag inne på bibblan i 10 minuter och köpte en teaterbiljett.

Fasen, det är ju bara att spåna på. Vem skulle stämma dej om du inte höll dej till sanningen?
Citera
2011-11-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Vem skulle stämma dej om du inte höll dej till sanningen?

Lyssna på den här mannen, han är uppenbarligen etablerad i branschen. Ta och hitta på något om hur ett gäng afghanska flyktingbarn inte fick låna böcker om Pippi på grund av den strukturella svenska rasismen. "Den kalla, svenska solen glittrar i den tår som rullar nerför Ahmeds kind. Allt han ville var att lära sig mer om det nya hemland han lärt sig älska, trots dess inhumana, grymma invånare."
Citera
2011-11-17, 22:24
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Lyssna på den här mannen, han är uppenbarligen etablerad i branschen. Ta och hitta på något om hur ett gäng afghanska flyktingbarn inte fick låna böcker om Pippi på grund av den strukturella svenska rasismen. "Den kalla, svenska solen glittrar i den tår som rullar nerför Ahmeds kind. Allt han ville var att lära sig mer om det nya hemland han lärt sig älska, trots dess inhumana, grymma invånare."
Nu är det ju bara på FB som folk tror att allt måste handla om invandring. Jag tänkte mer på en målande bild av en rolig händelse. En äldre man som vägrar självbetjäningen för han tycker om den sociala biten eller nåt i den stilen.

Och, nej. Jag är inte etablerad då jag aldrig har skrivit en krönika. Men jag skulle absolut tänka mej att bli krönikör.
Citera
2011-11-17, 23:24
Medlem
Skrev en skitflummig krönika om bajs, den vart sjukt rolig och uppskattad. Tack för hjälpen ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in