2011-11-17, 15:20
Bannlyst
Hej! jag är 16 bast och ska åka till London i påsk, när jag är där hade jag tänkt att göra lite shopping. Jag funderar på att köpa en Stone Island tröja men det är många som säger att det finns risker och att man ska vara bered att stå upp för patchen. Jag vet att SI är ett stort märke i hulligan och casuall kulturerna men kan man som vanlig person ha den under vardagen? Finns det risk att bli nerslagen p.g.a av tröjan? tack på förhand
2011-11-17, 15:26
Medlem
KaptenAlmas avatar
1. 18 års åldergräns här.
2. Vid 16 års ålder finns det betydligt vettigare saker att lägga pengarna på en kläder från Stone Island.

2011-11-17, 15:38
Bannlyst
1. fattar det
2. som t.ex?
2011-11-17, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sverigepojken
Jag vet att SI är ett stort märke i hulligan och casuall kulturerna men kan man som vanlig person ha den under vardagen?

Frågan är varför man är intresserad av att bära ett plagg som är så intimt förknippat med just dessa subkulturer, om man själv inte anser sig tillhöra dessa? SI-plaggen är för övrigt väldigt dyra, och enligt min mening knappast prisvärda. Jag har sett vanliga bomullströjor från märket säljas för tusentals kronor, det finns ingeting förutom patchen som rättigfärdigar sådana priser.

För övigt håller jag med KaptenAlma.
2011-11-17, 15:40
Medlem
KaptenAlmas avatar
1. Då skulle du inte spoilat din ålder!
2. Fred Perry eller Ben Sherman. Mindre "huligan-varning", billigare och snyggare!
2011-11-17, 16:11
Medlem
Amberlamps avatar
Följer trenden.
1) 18års gräns, hejdå pojk.
2) varför vill du ha en si tröja om du inte är involverad i huligankretsarna? Är det för att leka tuff framför polarna? ser man en med sitröja så tänker man på huliganismen så var berädd att möta blickar av vissa och säkert flera ord.
3. De är inte prisvärda, om du ska ha något sånt kolla in fred Perry, Ralph Lauren, Henry Lloyd (ganska likt SI men mycket snyggare enligt mig)
2011-11-17, 16:24
Medlem
haveaclues avatar
Antar att du är intresserad av Casual kulturen eftersom du vill ha en SI tröja. Och ja räkna med att få lite blickar/ord om du bär den på fel ställen.
2011-11-17, 16:32
Medlem
Pörrs avatar
Det finns en utmärkt tråd för SI och dylika märken.

Tråd låst.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in