2011-11-17, 15:03
Medlem
Jag har sedan en längre tid tillbaka haft kontakt med beroende-psyk, där jag har en överkäkare som har hand om mina ärenden, har i dagens läge varken missbruks problem eller någon diagnos, men får gabapentin utsrkivet mot smärta och sömnbesvär.

Efter ca. ett halvårs kontinuerlig medicinering började uppleva konstiga magsmärtor, diarré och liknande biverkningar varpå jag kontakade vårdcentralen, med tanke på att psyk överläkaren aldrig har tid för mig.

Läkaren på vårdcentralen satte då in lyrica för användning på dagtid, och jag fick behålla gabapentinet till natten.

När jag sen veckan därpå kontakade psyk överläkaren för att fylla på mina uttag på gabapentinet så fick jag svaret att jag tydligen hade fått lyrica utsrkivet av en annan läkare och att det oroade honom, så han skulle ringa vårdcentrals läkaren och be honom dra in lyrican igen.
På apoteket halvtimmen därefter upptäckte ja till min stora förvåning att lyrican fanns kvar, men att gabapentinet nu vart helt borta.
Jag väntade ut mitt nästa möte på vårdentralen för att ta upp detta i samma veva och fick då reda på att psyk överläkaren hade satt stopp för gabapentinet(utan att informerar mig om detta), och det fanns inget dom på vårdentralen kunde göra åt saken, utan jag skulle vara tvungen att kontakta psyk igen(vilket nästan är omöjligt).

min fråga nu är egentligen om detta är rätt? får sånt här förekomma? och vad kan(ska jag göra åt saken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in