• 1
  • 2
2012-01-21, 14:39
Medlem
Funderar också på konvertera, spelat Omaha två dagar nu på svs NL50 o de går inte bra nånstans
Men har iaf rulle att förlora en del i början, o tycker de borde vara roligare då sämre händer inte blir lika värdelösa som i Hold Em.

Spelar nog alldeles för löst preflopp nu o överskattar nog ofta mina händer.
Har skitkass koll på vilken range jag bör spela preflopp också, o har ingen manager heller vilket jag aldrig skulle klara mig utan i Hold Em.

Coaching låter ju intressant, fast måste nog lära mig grunderna bättre först innan jag funderar över något sådant.
Citera
2012-01-22, 10:16
Medlem
knostams avatar
Omaha är ett spel där du spelar 6 händer med två kort, det gör att du måste ha synkroniserade händer. En hand som (QT)(J9) är t ex bättre och lättare att spela än AA93xx då den första handen har 6 synkroniserade händer, 6 stegdrag + 2 färgdrag, medan den andra har 2 synkroniserade händer, 1 par + 1 stegdrag. Possition blir väldigt viktigt i Omaha då du inte kan köra in degen på rivern som i NL spel. Att sitta och betta in i någon när man spelar PLO som bara synar ner är inte det roligste. Undviker man att spela osynkroniserade händer med danglers har man mycket tillgodo på de lägre nivåerna. Man måste även se när man drar för splittar eller dött och veta hur ens händer tar bort outs för FI.

Man skall inte snöa in sig för mycket på att PLO har 6 händer, 2-par skall vara den hand du vinner mest med i PLO precis som i Hold'Em. Om du sätter in pengar i en pott med 2-par på ett färgat bräde med stegar och höga kort är det du som är dålig. Att läsa brädet är väldigt viktigt i PLO och en konst i sig som är värt stora pengar för den som kan det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in