Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-11-17, 07:52
Medlem
Om jag har förstått det rätt så är den gamla klassiska utforskaren borta från nyare versioner än XP?

Jag vägrar att börja med en massa fönsteröppnande utan vill ha det gamla "filträdet" där man har strålande översikt och kan dra filer och mappar fram och tillbaka. I XP så heter filen bara Explorer.exe och ligger i systemmappen. Då gör man bara en genväg och lägger på skrivbordet så är den snabbt tillgänglig.

Men i nyare Windows så verkar det inte finnas någon motsvarighet!??

Någon som kan lösningen på det så ska jag se till att ni får vita vingar när ni kommer till himlen?

.
Citera
2011-11-17, 08:00
Medlem
hockexxs avatar
Explorer.exe finns även i W7/Vista. Om det är så att allt är "listat" istället för stora ikoner du letar efter så går det att fixa på windows 7 med. I utforskaren tryck ALT så får du upp menyerna, klicka på visa och välj sedan lista/detaljerad lista.

Det är dock kanske inte precis samma sak, men jag förstår inte vad fördelen med den äldre utforskaren skall vara? Använder själv XP men sitter på farsgubbens burk nu med W7 så kan inte kolla exakt vad du menar. Men explorer.exe (utforskaren) finns även på W7 om än i lite annat format. Kanske går det att köra ett XP tema som har exakt likadan utformning som du söker.
Citera
2011-11-17, 08:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det finns även lite andra smarta genvägar -> http://www.makeuseof.com/tag/7-windows-explorer-addons-for-power-users/

Samt en trialversion på ett mycket bra program -> http://www.gpsoft.com.au/ eller rent av det allra bästa programmet som då ersätter utforskaren -> http://www.ghisler.com/

Lite andra lösningar om man nu vill mixtra lite med utforskaren.
Citera
2011-11-17, 09:31
Medlem
alhfrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Då gör man bara en genväg och lägger på skrivbordet så är den snabbt tillgänglig.

Tänkte bara påpeka, Windowsknappen (Mod3 eller vad den nu heter.) + E ger dig ännu snabbare åtkomst.
Citera
2011-11-20, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Explorer.exe finns även i W7/Vista. Om det är så att allt är "listat" istället för stora ikoner du letar efter så går det att fixa på windows 7 med. I utforskaren tryck ALT så får du upp menyerna, klicka på visa och välj sedan lista/detaljerad lista.

Det är dock kanske inte precis samma sak, men jag förstår inte vad fördelen med den äldre utforskaren skall vara? Använder själv XP men sitter på farsgubbens burk nu med W7 så kan inte kolla exakt vad du menar. Men explorer.exe (utforskaren) finns även på W7 om än i lite annat format. Kanske går det att köra ett XP tema som har exakt likadan utformning som du söker.

Jag har sökt efter just explorer.exe, men det verkar inte finnas någon sådan fil? Ett par som har något annat tillägg efter .exe finns.

Citat:
Ursprungligen postat av alhfr
Tänkte bara påpeka, Windowsknappen (Mod3 eller vad den nu heter.) + E ger dig ännu snabbare åtkomst.

Den tackar vi för..

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in