2011-11-17, 01:31
Medlem
Jag märkte tidigare under erektion att ett par ådror(eller en ådra, det är liksom en förgrening av samma) på penis blev stenhårda. För all del att kuken blir blodfylld när man har stånd, men ådrorna kändes mer som valkar, eller brosk. Ådrorna det handlar om är inte ytliga, utan ligger en bit under huden. Det handlar alltså inte om sådana man ser färgen på genom skinnet. Det är ett tjockt hudlager ovanför. Utan förhårdnaden hade man nog inte sett ådrorna över huvud taget. Nu under slakt tillstånd så är ådrorna fortfarande hårda, men inte alls lika illa som under erektion. Tror inte jag har fler ådror som beter sig såhär, utan hårdådrorna verkar vara unika i sitt slag.
Är detta något jag bör uppsöka läkare för?

Är för övrigt +-20 om det spelar någon roll.
Tack på förhand.
Citera
2011-11-17, 01:38
Medlem
b0gfettos avatar
Är det möjligen svällkropparna du menar? http://sv.wikipedia.org/wiki/Sv%C3%A4llkropp
Citera
2011-11-17, 01:41
Medlem
jovhans avatar
Om du har ont i kuken eller om de där grejjerna växer går du direkt till en läkare.
Själv hade jag nog skitit i det om det inte fanns nåt problem. Men din käre lem är din bästa vän här i livet och du bör ju inte riskera nåt så att du kanske sitter där en dag, gråtandes...utan penis..

//dr. Mengele
Citera
2011-11-17, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Är det möjligen svällkropparna du menar? http://sv.wikipedia.org/wiki/Sv%C3%A4llkropp

Jag vet inte, jag har ingen vidare koll på penisens anatomi. Jag tvivlar dock på det, och är rätt övertygad om att det är blodådror det handlar om. Det ser verkligen ut som underliggande blodådror i alla fall. Och som sagt så är de ju fortsatt hårda även under icke-erektion.

Citat:
Ursprungligen postat av jovhan
Om du har ont i kuken eller om de där grejjerna växer går du direkt till en läkare.
Själv hade jag nog skitit i det om det inte fanns nåt problem. Men din käre lem är din bästa vän här i livet och du bör ju inte riskera nåt så att du kanske sitter där en dag, gråtandes...utan penis..

//dr. Mengele

Ont gör det inte över huvud taget. Men precis som du säger så vore det ju hemskt tråkigt att få en kuk-stroke vid +-20 års ålder.
Citera
2011-11-17, 02:01
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jargong123
Jag vet inte, jag har ingen vidare koll på penisens anatomi. Jag tvivlar dock på det, och är rätt övertygad om att det är blodådror det handlar om. Det ser verkligen ut som underliggande blodådror i alla fall. Och som sagt så är de ju fortsatt hårda även under icke-erektion.

Ont gör det inte över huvud taget. Men precis som du säger så vore det ju hemskt tråkigt att få en kuk-stroke vid +-20 års ålder.

Titta på länken så ser du var dom sitter, på ovansidan. Om du har "stukat/brutit" dom så är dom svullna och är ömma även när du inte har stånd. Självklart så bör du kontakta ungdomsmottagningen eller vårdcentralen om du är orolig.
Citera
2011-11-17, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Titta på länken så ser du var dom sitter, på ovansidan. Om du har "stukat/brutit" dom så är dom svullna och är ömma även när du inte har stånd. Självklart så bör du kontakta ungdomsmottagningen eller vårdcentralen om du är orolig.

Ah, okej. Nu förstår jag hur man tolkar bilden. Trodde att allt det gråa var en svällkropp. Det är faktiskt mycket möjligt att det är en svällkropp som brustit i så fall, så länge svällkropparna faktiskt är möjliga att missta för vanliga blodådror. Däremot är det inte ömt över huvud taget. Bara hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in