2011-11-16, 13:21
Medlem
hej
jag har kollat runt här på fb men inte riktigt hittat svaret på min fråga, så ja försöker själv

Jag är ute efter ett träningsredskap (att köpa hem) som tightar till låren, rumpan och undrar över vad ni tror är det bästa alternativet?

Jag har inte råd att gå på gym, vi har bara Golds där jag bor och jag tycker dem är ruskigt dyra.

Jag vill alltså få tightare lår och rumpa , tränar inget annars men är ute och går med hunden.
Vikt minskning är inget jag är i behov av.

Tacksam för svar.
Citera
2011-11-16, 13:37
Medlem
asdasdasd111s avatar
du vill bli tightare men inte gå ner i vikt? då måste du ha muskler= Styrketräning är att rekomendera
Citera
2011-11-16, 13:42
Medlem
ishqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engran
hej
jag har kollat runt här på fb men inte riktigt hittat svaret på min fråga, så ja försöker själv

Jag är ute efter ett träningsredskap (att köpa hem) som tightar till låren, rumpan och undrar över vad ni tror är det bästa alternativet?

Jag har inte råd att gå på gym, vi har bara Golds där jag bor och jag tycker dem är ruskigt dyra.

Jag vill alltså få tightare lår och rumpa , tränar inget annars men är ute och går med hunden.

Tacksam för svar.

Prova Ashtanga yoga jag fick mycket tajta lår och rumpa av den yogan. Inget jag var ute efter direkt men fick det på köpet.

Det finns en bra dvd att köpa: http://www.webhallen.com/film/dvd/25978-yoga-ashtanga_vinyasa-en_introduktion

Det finns flera serier och den är för nybörjaren.

Sen kan du nog också göra enkla styrke träningar hemma för lår och rumpa?
Citera
2011-11-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdasdasd111
du vill bli tightare men inte gå ner i vikt? då måste du ha muskler= Styrketräning är att rekomendera

vilken slags styrketräning då ?

och då kan jag alltså utesluta crosstrainer, träningscykel och löpband helt ?
Citera
2011-11-16, 15:13
Medlem
Framtidsatlets avatar
Yoga för "tajtare" kropp. Jeeeeeez.

Okej TS, såhär är det. Om du vill få tajtare kropp innebär det i praktiken att du behöver mer muskler eller mindre kroppsfett. Antagligen både och. För att få mer muskler måste du styrketräna. För att få mindre fett måste du ligga på energiunderskott. I ditt fall hade jag styrketränat samtidigt som jag hade legat på ett litet underskott. När du har tappat tillräckligt mycket fett så får du se om du är nöjd med resultatet. Om inte, mer styrketräning och ett energiöverskott. Och glöm för i hela världen inte proteintaget. Sikta på 2g/kg/kroppsvikt så ska du se att det går bra.

Jag har extremt svårt att tro på att du inte har råd att gymma men likväl slänga ut 4 papp på en crosstrainer.

Aldrig fel att ha träningsredskap hemma dock, jag hade köpt crosstrainern, helt enkelt för att den är roligast och mest allsidig.

Det finns litteratur om styrketräningsövningar, typ Styrketräning - En anatomisk guide, som jag har hört ska vara bra av flera andra. (aldrig läst själv dock.)

Satsa på basövningar, typ utfall, knäböj, marklyft osv så blir det säkert fint. Lycka till!
Citera
2011-11-16, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av engran
hej

Tacksam för svar.

Vill du taighta götten ska du inte ha något av dom maskinerna, köp hellre en trappmaskin, tar mycket mer på rumpan. Sen om du har två 10kg hantlar, kan du köra utfall hemma tar bra på din rompa också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in