2011-11-15, 22:03
Medlem
Hej. Jag undrar om det är möjligt att få medicin mot fas? Enligt min skolkurator så är symptomen nästan identiska med ADD. Har gått om ett år i gymnasiet för att jag inte klarade av skolarbetet, därför jag undrar. Vet inte om det finns så mycket mer att säga, har ni några frågor/vill ha mer information så säg till. Kommer nog inte hinna svara på allt ikväll, men får ta det imorgon isåfall.

Sammanfattning för er som inte orkar läsa: Finns det möjlighet till medicinering mot FAS?
Citera
2011-11-15, 22:20
Medlem
Fluweels avatar
Fasforeningen.nu skriver så här: "Ingen medicin kan ta bort eller reparera skadorna. I vissa fall kan beteendeproblem bli lindrigare med hjälp av centralstimulerande mediciner."
Ta kontakt med en läkare och diskutera om du kan prova medicin. Det flesta ger effekt direkt, så det är lätt att märka om det underlättar koncentrationen eller inte.
Citera
2011-11-15, 22:32
Medlem
Solid.Alvedons avatar
Jag skulle gå till ett apotek eller doktorn o kolla lycka till!
Citera
2011-11-15, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solid.Alvedon
Jag skulle gå till ett apotek eller doktorn o kolla lycka till!
Läkare ja. Apotek kommer inget göra utan recept från läkare.
Citera
2011-11-16, 07:35
Medlem
Tack så mycket för svaren allihopa! Blir nog att gå till en läkare och prata om det
Citera
2011-11-16, 19:51
Medlem
Solid.Alvedons avatar

nej, det stämmer. men jag skulle gå dit och fråga om det fanns medicin före jag gick till läkare.
Citera
2011-11-16, 19:58
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solid.Alvedon

nej, det stämmer. men jag skulle gå dit och fråga om det fanns medicin före jag gick till läkare.

Vet du att man kan ringa och tala med apotekspersonal? I lugn och ro utan andra kunder som suckar och stönar för att dom får vänta.

Tel: 0771 - 450 450
Citera
2011-11-16, 20:13
Medlem
Solid.Alvedons avatar

Ringt dit och bett om adhd piller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem