Yes! Ok, ska absolut tänka på era synpunkter!
Är själv medveten om att stilen jag beskrev ovan, är mer lantlig och kanske hade passat bättre på ett ställe som tillämpar "smart casual". Eftersom Ritz, som Jarlen, redan påpekat, dock inte angett att det är "black tie" som gäller, så tvivlar jag dock på att full aftonklädsel är ett måste (eller att rekommendera?). En "tebjudning" är som jag uppfattat det någon mindre formell än en middagsbjudning, även då der rör sig om "high tea" (notera dessutom att Ritz själva betecknar det som "afternoon tea", trots att klockan passerat 18). Rätta mig gärna om jag har fel. Hade ju nästintill känts lika konstigt att dyka upp i smoking om ingen annan har det, trots att det i 9 fall av 10 är bättre att vara överklädd än underklädd. Med tanke på att der rör sig om ett hotell, så lär det ju förhoppningsvis vara en hel del andra turister på plats, som är lika vilsna i brittiska etikettsregler (läs amerikaner
För säkerhetskull är det nog ändå bäst att gå mot en mer formell framtoning, så kommer nog satsa på en mörk kavaj ändå. Har ju som sagt lite tid att fundera...
Tar tacksamt emot fler synpunkter från folk som är insatta!