2011-11-15, 15:53
Medlem
mmm flänsost.
Citera
2011-11-15, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Ring till deras telefonväxel, boka tid och sedan blir du förmodligen uppringd.

Förklara då ditt ärende, att du har trång förhud och skulle vilja undersöka detta. Den sitter i telefonväxeln kommer då att boka en tid åt dig hos en läkare som kommer undersöka din penis och kommer säkerligen ganska snabbt att lösa problemet eller ge dig eventuella lösningar ifall det går att göra på flera olika sätt.

Jag hade problem med svamp för något år sedan efter en antibiotikakur och då blev förhuden trång och jag kunde inte dra tillbaka den över ollonet. Jag gjorde som jag sa ovan. Ringde in, beställde tid och fick åka in samma dag.

Drog ned byxorna framför en läkare. Han började dra lite i penisen och konstaterade på 2 sekunder vad felet var. Jag fick instruktioner om hur jag skulle gå tillväga och 3-4 dagar senare var det löst.

Beror det på fel i förhuden hos dig, så kommer de kanske föreslå ett ingrepp, som förövrigt är väldigt enkelt och smärtfritt. Så slutsatsen är då, ring till dem och sedan löser sig allting!

Mvh.

Men nu är väl inte problemet en trång förhud utan en förhud som "sitter fast" under ollonet? Jag betvivlar dock inte att en läkare kan lösa även detta problem.

Men TS, har du testat mitt tips att försöka lirka loss en bit i taget? Då blir det nog inte lika stor påfrestning på själva ollonet. Och nu när vi ändå talar om det, är det nån som känner till någon officiell term för det här, och vad för nytta det uppfyller? Bilder på TS dase skulle också vara intressant, av ren nyfikenhet
Citera
2011-11-15, 16:34
Medlem
runefjuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsaK
Hade samma problem tills jag var 14-15 typ. Skulle då dra en wank men de fucka upp sig och dicken vart röd då åkte jag in till sjukan o så förklarade dem allt. De öppnade upp med ngt form av verktyg ungefär en tredje del o spruta in vaten, antar att det samlats en del flens där efter så många år Det gjorde sjukt ont så jag ville ej mer varpå jag fick ordna det succesivt hemma. Har du ngnstans du kan dra tag? Ryck bort så att det lossnar en bit i taget, jag vet det gör sjukt ont men de är värt det.
Inget att skämmas för alls - boka tid eller gör det själv dwt är bara att bita i och rycka. Det är ändå samma sak dem kommer att göra på sjukan så vill du slippa dra fram den för div främlingar gör de själv.
Man kan inte få bezövning i det området, inte ens kylsprej(heter det så?) så återigen de är samma sak som att göra hemma.

Det löser dig!

Klart som fan att du kan få bedövning. Jag jobbar på en operationsavdelning, vi utför fimosisoperationer ungefär varannan vecka. Unga killar sövs oftast, de lite äldre klarar sig med lokalbedövning.

Och snälla, ryck inget själv!
Citera
2011-11-15, 16:51
Medlem
Detta är ett problem du bäst löser på ett internetforum. Gå för guds skull inte till en läkare, vad vet de som inte google vet?
Citera
2011-11-15, 17:01
Medlem
n00rlinarns avatar
hade samma problem som du hade och fruktade länge att jag skulle bli tvungen att omskära mig eftersom det var så de gjorde på min far när hans inte lossna som den skulle. Men jag fick en tub med nån trevlig kräm (vet ej namnet men den hade brun kork ) som skulle strykas på en gång om dan och vips så lossna förhuden som den skulle

så som de flesta andra redan sagt gå till farbror doktor så ska nog allt gå bra
Citera
2011-11-15, 18:28
Medlem
BlairWaldorf.s avatar
hade samma problem , när jag börja runka så försvann det mer och mer men det satt fortfarande fast en bit av förhuden i ollonet, funderande också länge på att besöka läkaren men sedan efter att ha läst lite så var ett tips att dra loss det i badkaret med ljummet vatten. det gjorde jäävligt ont men var så himla skönt att slippa besöka läkare..

lycka till
Citera
2011-11-15, 18:39
Medlem
Fyra20s avatar
Jag hade samma problem, detta löstes när jag förlorade oskulden och gjorde förbannat ont, jag var tvungen att springa till toaletten för att kolla vad som hade hänt.

Så om du vill kan du ju tvinga den eller nåt, du kan smörja in vid ollonet med någonting så att det inte gör lika ont.
Citera
2011-11-15, 21:35
Medlem
ibutus avatar
Hur går läkaren tillväga när man kommer in med fastvuxen förhud egentligen?
Någon säger att han fick salva, någon säger att de rycker av den, utan bedövning...
Någon som har legit info om ett sådant här ingrepp?
Citera
2011-11-15, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
Hur går läkaren tillväga när man kommer in med fastvuxen förhud egentligen?
Någon säger att han fick salva, någon säger att de rycker av den, utan bedövning...
Någon som har legit info om ett sådant här ingrepp?

beror på vad exakt som menas med fastvuxen förhud, menar man att den är trång och mao inte går att dra tillbaka helt från ollonet så kan man testa att med salva "lösa upp den" och om inte det hjälper så kan få en remiss till en urolog som kan operera bort det, antingen en hel omskärelse, halv eller ta bort liten bit av förhuden beroende på exakt hur problemet ser ut och vad patienten önskar.
Citera
2011-11-15, 23:38
Medlem
Lewendorfs avatar
Haft samma problem, slit/töj näru duschar, var själv väldigt förtvivlad men frigjorde mig nån gång vid 12-14 år. Finns väl garanterat krämer å skit som hjälper
Citera
2011-11-16, 03:20
Medlem
SlurpareNs avatar
Haha, trodde man var ensam om detta. Hände när man var runt 12, riktigt förtvivlad och förvirrad. Ryckte till i ren panik, blev ett litet sår på ollonet som läkte efter någon dag.
Citera
2011-11-16, 03:24
Medlem
dbaw84s avatar
Urolog är vad du ska kontakta, fb-nassarna borde guidat dig rätt för länge sedan...

Edit: finns en avdelning på ditt närmsta sjukhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in