2011-11-15, 02:18
Medlem
balys avatar
Mitt problem är helt enkelt det att min förhud sitter fast precis under mitt ollon, hela varvet runt så att säga. Skammen har allt för länge hållt mig borta ifrån att söka hjälp.
Nu så är bara frågan var ska jag vända mig för att få hjälp för detta? Ungdomsmotagningen, vårdcentralen? Vad ringer jag? Hur bokar jag ens en tid där med tanke på det här problemet? "Tjena min förhud sitter fast i kuken skulle uppskatta om ni kunde titta på det en sväng".

Alla svar uppskattas
Citera
2011-11-15, 02:21
Medlem
Sitter fast? Hur fan har du nu lyckats med detta?

Är förhuden bara trång eller är den fastlimmad?
Citera
2011-11-15, 02:25
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Utan att bli för sarkastisk så svingar jag vilt o ger ett litet tips som VC kanske.. Vårdcentralen asså.. Bara slå en pling i morgonbitti så kommer du få en tid rätt omgående skall du se.. Lycka till
Citera
2011-11-15, 02:25
Medlem
Riddarhusets avatar
Jag var femton år med liknande problem.
Nu vet jag inte hur din ser ut visserligen.

Jag gick till sjukhuset, kom in och de förklarade att det var HELT normalt.
10 snygga sjuksköterskor var lediga PRECIS då när jag drog ner fillingarna och den har aldrig varit så liten någonsin varken före eller efter

Doktorn prövade om det gick att dra förhuden över ollonet, ja det gick.
han förklarade senare att den lilla egenskap gör att mynningen stängs bättre.

Jag kunde skära om mig som en jude, men då sa jag stopp.
Citera
2011-11-15, 02:27
Medlem
Ring till vårdcentralen och boka en tid. Nu förstod jag inte riktigt hur ditt fall ser ut, lite suddig beskrivning. Men vårdcentralen är en bra språngbräda mot en alternativ operation.
Citera
2011-11-15, 02:27
Medlem
Var så för mig när jag var yngre.
Jag var ofräsch och tvättade inte så bra. Detta gjorde att det blev tightare?
Kan det vara samma? Uppsök husläkare.
Citera
2011-11-15, 02:29
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baly
Mitt problem är helt enkelt det att min förhud sitter fast precis under mitt ollon, hela varvet runt så att säga. Skammen har allt för länge hållt mig borta ifrån att söka hjälp.
Nu så är bara frågan var ska jag vända mig för att få hjälp för detta? Ungdomsmotagningen, vårdcentralen? Vad ringer jag? Hur bokar jag ens en tid där med tanke på det här problemet? "Tjena min förhud sitter fast i kuken skulle uppskatta om ni kunde titta på det en sväng".

Alla svar uppskattas

Alla föds så men det lossnar successivt mellan 10-15 års ålder. Mitt hade helt lossnat när jag var typ 13.. Verkar som du behöver lite hjälp på traven? Gå till UMO eller VC
Citera
2011-11-15, 02:30
Medlem
Kungensbordells avatar
Hade så när jag var 12-13. Lyckan var total när jag lyckades dra hela vägen, så du har något att se fram emot
Citera
2011-11-15, 02:49
Medlem
Jag hade exakt samma åkomma som herr TS i mina unga dagar. Snorren fungerade som den skulle, men förhuden satt liksom fast under ollonet. Det var dock ingenting jag reflekterade speciellt mycket över då jag helt enkelt trodde att det var så en icke-omskuren kuk skulle se ut.

När jag var en 11-12 år så märkte jag dock att förhuden hade börjat släppa på undersidan, och släppte mer och mer under några veckors tid. Så en dag, under en lite hård runk (), så släppte den kvarvarande biten. Alltså cirka 4-5 centimeter på ovansidan. Jag blev minst sagt jävligt överraskad samtidigt som det sved som bara fan och lämnade en rödaktig rand där förhuden suttit fast. Några dagar senare så hade dock ollonet repat sig, och det var med förundran som jag nu utforskade mitt nyutvecklade könsorgan.

Det jag kan säga såhär på slutet är att sexet (på den tiden utfört med min högerhand) blev en hel del skönare. Du skulle ju kunna testa att göra ungefär som jag och försöka lirka loss förhuden med kuken i erigerat tillstånd? Fast den kanske har fäst sig ordentligt då jag antar att du är över arton år?
Hur som helst, lycka till och kom med update!

EDIT: Jag ser nu att det verkar vara ganska normalt? Jag som trodde att det var nåt fel på mig..
Senast redigerad av madtwat 2011-11-15 kl. 03:18. Anledning: Tillägg
Citera
2011-11-15, 03:19
Medlem
slit
Citera
2011-11-15, 03:46
Medlem
Hade också samma "åkomma" i runt 14-15 års åldern, jag slet upp förhuden med händerna, gjorde ont som fan i någon dag. Jag trodde jag hade tagit sönder något men efter ett par dagar var den fullrepad och jag kunde dra förhuden så långt bak som aldrig förr, och det visade sig var behövligt när kuken sedan växte en bit också.

Kan bli jobbigt om kuken växer innan förhuden lossnar kan jag tänka mig.
Citera
2011-11-15, 03:59
Medlem
Jag hade samma men slet och vid 13 års ålder var det fixat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem