Lyckades inte vaska fram något bra ur en sökning på ordet "tema", hoppas jag lagt tråden rätt.
Jag vill egentligen bara att Windows7 ska se ut som vanligt men det finns en sjukt irriterande miss. Om jag kör runt i menyerna med piltangenterna så är den markerade raden lika vit som de andra fast med en svagt blå ram runt (blir som mörkvitt mot ljusvitt typ). Det är knappt ens synligt inne på toan med lampan släckt.

(Om jag t.ex i arkivmenyn pilar ned "öppna ny flik", "öppna nytt fönster", "spara som" e.t.c. så vill jag ju kunna se vart jag är innan jag slår "enter").
Om jag i kontrollpanelen går till:
Kontrollpanelen\Utseende och anpassning\Anpassning\Fönsterfärg och utseende och där klickar
"Avancerade inställningar för utseende" och i fönstret som poppar upp bläddrar i rullgardinsmenyn märkt
"objekt" så verkar jag kunna ändra "menyrad".
Men det är ju bara kontrasten mellan markerad/icke markerad menyrad jag vill få till utan att få dagisfärger på windows i stort, eller ännu värre, välja något fröjdigt tema med sjöhästar eller G-klavar.
Kan jag öht göra bara den lilla ändringen jag är ute efter, eller är det dags att ge upp?