Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2011-11-15, 21:42
Medlem
fckedforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingongrotta
Smacka hit en bild så kan vi bedöma.

Helst inte, eftersom jag vill vara anonym.
Sen sa jag heller aldrig att jag vill höra hur ful eller fin jag är, bara vad jag kan göra istället för självmord, som känns som min sista utväg just nu.
Citera
2011-11-15, 21:47
Medlem
.adepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fckedforlife
Och vad menas då med män? Från vilken ålder räknas man som "man"? De flesta killar jag vet vill gärna ha en smal och fast kropp på tjejer.

När jag ser en smal och fast tjej så tänker jag samt många av mina vänner att de är snygga och att man vill sätta dem, men inget mer. En mullig tjej brukar oftast ses som söt, kan givetvis vara snygg också, men mer som flickvänsmaterial. Det är det här många vill ha.

Jag vet också hur det är att må dåligt över sin vikt, jag gjorde exakt samma sak när jag var mullig, är väl hyfsat vältränad nu men har fortfarande tanken kvar dagligen, dock mycket mildare. Att lära sig om kost och att börja träna och leva ett sundare liv är ett stort steg i rätt riktning. Mycket mental träning kan också vara till hjälp
Citera
2011-11-15, 21:50
Medlem
Lingongrottas avatar
Citat:
Helst inte, eftersom jag vill vara anonym.
Sen sa jag heller aldrig att jag vill höra hur ful eller fin jag är, bara vad jag kan göra istället för självmord, som känns som min sista utväg just nu.

Jag tänkte bara ifall majoriteten säger att du har en attraktiv kropp så kan det omöjligt vara fel på din kropp och det är något du har inbillat dig. Men du kanske har rätt, det är kanske inte rätt väg att gå.
Citera
2011-11-15, 22:01
Medlem
fckedforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Visserligen inte när man är naken, men med en bra bh kan alla få snygga bröst.

Jag kan lova dig att även de i dina ögon "perfekta" tjejerna har problem och saker som de inte gillar med sin kropp. Vet att det inte är lätt att lära sig acceptera nått man inte gillar, men med tanke på att det är din kropp så måste du göra det. En tjej som utstrålar självsäkerhet och en tro på sig själv är minst lika sexig som en "perfekt" tjej. Det finns nån för oss alla, oavsett hur vi ser ut.
Den dagen du hittar nån som verkligen älskar dig, så är det inte för hur din kropp ser ut utan för den du är. Kolla runt på nätet efter bilder på tjejer som ser ut som du, med likadana bröst och kroppsform. Vad tycker du om dom, är dom oxå fula?

KBT en är väldigt bra behandlingsform när det gäller den typen av problem du har, det kan man göra själv. Läs på lite om det på nätet och se om det är nått du kan tänka dig.

Nej, och det är ju just det som är problemet. Därför undviker jag att dejta killar, för då vet jag att förr eller senare är jag "tvungen" att visa mig naken inför min pojkvän.

Jag vet att många mulliga tjejer dejtar killar utan problem och har ett bra självförtroende. Jag vill gärna också ha det så. Jag är för rädd för vad andra ska tycka om mig, och jag tror jämt att jag är så otroligt ful i andras ögon. Som sagt så brukar jag få komplimanger av killar, men varför är jag fortfarande så osäker?

Om jag visste att det fanns någon som uppskattade mig och min kropp, så hade jag inte behövt må såhär dåligt eller stressa med viktnedgången. Nu känner jag att jag måste gå ner en massa kg på bara några veckor. Jag har t.o.m beställt bantningspiller. Jag vill börja våga träffa killar igen, men det är mitt utseende som hindrar mig.

Och ska jag vara ärlig så tror jag inte terapi hjälper, men ska kolla upp det!
Citera
2011-11-15, 22:11
Medlem
fckedforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .adept
När jag ser en smal och fast tjej så tänker jag samt många av mina vänner att de är snygga och att man vill sätta dem, men inget mer. En mullig tjej brukar oftast ses som söt, kan givetvis vara snygg också, men mer som flickvänsmaterial. Det är det här många vill ha.

Jag vet också hur det är att må dåligt över sin vikt, jag gjorde exakt samma sak när jag var mullig, är väl hyfsat vältränad nu men har fortfarande tanken kvar dagligen, dock mycket mildare. Att lära sig om kost och att börja träna och leva ett sundare liv är ett stort steg i rätt riktning. Mycket mental träning kan också vara till hjälp

Att vara smal eller mullig betyder inte att man är en bättre eller sämre flickvän? Utseendet har väl inte så mycket med det att göra.

Men om vi säger såhär då, du och dina polare skulle väl säkert vara otrogna mot era mulliga flickvänner som du anser vara flickvänsmaterial, för det är ju mindre attraktivt än en fast liten kropp.
Men du vill ändå ha den mulliga tjejen som din flickvän, för hon är mer seriös & bättre än den smala tjejen när det kommer till seriösa förhållanden.

Lite idiotiskt, väl?
Citera
2011-11-15, 22:14
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Nej, och det är ju just det som är problemet. Därför undviker jag att dejta killar, för då vet jag att förr eller senare är jag "tvungen" att visa mig naken inför min pojkvän.

Jag vet att många mulliga tjejer dejtar killar utan problem och har ett bra självförtroende. Jag vill gärna också ha det så. Jag är för rädd för vad andra ska tycka om mig, och jag tror jämt att jag är så otroligt ful i andras ögon. Som sagt så brukar jag få komplimanger av killar, men varför är jag fortfarande så osäker?

Om jag visste att det fanns någon som uppskattade mig och min kropp, så hade jag inte behövt må såhär dåligt eller stressa med viktnedgången. Nu känner jag att jag måste gå ner en massa kg på bara några veckor. Jag har t.o.m beställt bantningspiller. Jag vill börja våga träffa killar igen, men det är mitt utseende som hindrar mig.

Och ska jag vara ärlig så tror jag inte terapi hjälper, men ska kolla upp det!

Men vad tycker du om tjejer som har likadana bröst som dig eller samma kroppsform?

Jag vet inte varför du är så osäker, är det nått som hänt? Nån som sagt nått nu eller under din uppväxt, vissa saker som man inte tror påverkar en kan sätta sig mycket mer än man tror i skallen på en. Det är svårt att lära sig gilla sig själv, men det går.. man måste bara vara envis och inte ge upp.

Vissa saker måste ta tid, så även en viktminskning. Jag anser att det handlar om att lära sig leva rätt, äta rätt, röra sig rätt och hur ens kropp funkar.. annars kommer man bara hamna där igen. Men om man ska vara krass, vad är 1-2 år mot resten av ditt liv.

Tycker verkligen du ska kolla upp KBT, det kan man som sagt göra själv oxå.
Citera
2011-11-15, 22:31
Medlem
.adepts avatar
Citat:
Att vara smal eller mullig betyder inte att man är en bättre eller sämre flickvän? Utseendet har väl inte så mycket med det att göra.

Men om vi säger såhär då, du och dina polare skulle väl säkert vara otrogna mot era mulliga flickvänner som du anser vara flickvänsmaterial, för det är ju mindre attraktivt än en fast liten kropp.
Men du vill ändå ha den mulliga tjejen som din flickvän, för hon är mer seriös & bättre än den smala tjejen när det kommer till seriösa förhållanden.

Lite idiotiskt, väl?

Nej, såklart spelar inte utseende roll om hur personen är. Det är hur jag uppfattar det.

Varför skulle vi vara otrogna mot mulliga tjejer?
Mulliga tjejer måste inte vara bättre flickvänner, bara en generalisering.
Citera
2011-11-15, 22:57
Medlem
Chaseds avatar
Svält dig. Gör plastik-kirurgi till ett mål, studera hårt, utbilda dig och skaffa nog mycket pengar att förbättra ditt utseende.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in