Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Visserligen inte när man är naken, men med en bra bh kan alla få snygga bröst.
Jag kan lova dig att även de i dina ögon "perfekta" tjejerna har problem och saker som de inte gillar med sin kropp. Vet att det inte är lätt att lära sig acceptera nått man inte gillar, men med tanke på att det är din kropp så måste du göra det. En tjej som utstrålar självsäkerhet och en tro på sig själv är minst lika sexig som en "perfekt" tjej. Det finns nån för oss alla, oavsett hur vi ser ut.
Den dagen du hittar nån som verkligen älskar dig, så är det inte för hur din kropp ser ut utan för den du är. Kolla runt på nätet efter bilder på tjejer som ser ut som du, med likadana bröst och kroppsform. Vad tycker du om dom, är dom oxå fula?
KBT en är väldigt bra behandlingsform när det gäller den typen av problem du har, det kan man göra själv. Läs på lite om det på nätet och se om det är nått du kan tänka dig.

Nej, och det är ju just det som är problemet. Därför undviker jag att dejta killar, för då vet jag att förr eller senare är jag "tvungen" att visa mig naken inför min pojkvän.
Jag vet att många mulliga tjejer dejtar killar utan problem och har ett bra självförtroende. Jag vill gärna också ha det så. Jag är för rädd för vad andra ska tycka om mig, och jag tror jämt att jag är så otroligt ful i andras ögon. Som sagt så brukar jag få komplimanger av killar, men varför är jag fortfarande så osäker?
Om jag visste att det fanns någon som uppskattade mig och min kropp, så hade jag inte behövt må såhär dåligt eller stressa med viktnedgången. Nu känner jag att jag måste gå ner en massa kg på bara några veckor. Jag har t.o.m beställt bantningspiller. Jag vill börja våga träffa killar igen, men det är mitt utseende som hindrar mig.
Och ska jag vara ärlig så tror jag inte terapi hjälper, men ska kolla upp det!