2024-10-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberdyne-T800
Hello,
Har du provat detta? Har själv kört oralt 2 x 10 mg, morgon och kväll och fått helt ok resultat.

Tänkte köra en ny kur, 2 x 25 mg men jag har också sett videon ovan och även hört att man kan ta allt innan gymmet precis som en PWO.

Jag har läst att Anavar har en halveringstid på mellan 8-10 timmar vilket betyder att om man tar det på kvällen är det ute ur systemet innan man vaknar nästa dag.

Stämmer det? isåfall borde ju bästa tiden att ta Anavar vara 60-90 minuter innan gymmet och ta allt på en gång...

Tjena, testade du ovannämnda?

Jag tänkte iaf köra 40mg 20 morgon och 20 innan gym! Typ kväll.

Men va fick du för resultat? Mest styrka eller något i massa också?

Min tanke är att även ligga på kcalunderskott för att vara mer fit inför min testokur i början av nästa år. Men vet inte kanske börjar med testa samtidigt som ja är på ansvar
Citera
2024-11-21, 20:06
Medlem
Samma fråga som för dbol i en annan tråd; Undrar om någon här kört bara Anavar och sedan direkt efter eller under kur testat hur mycket det stänger ner en när det gäller testosteronproduktionen?
Citera
2025-04-06, 16:27
Medlem
Tjenare!

Jag måste deffa bort ungefär 30kg. Massivt kaloriunderskott med andra ord. Det är så svårt (omöjligt?) att bygga muskler med så få kalorier. Jag tycker inte det är kul att gå till gymmet och få så lite gains...

Kan jag få gains om jag tar anavar? Vill kunna träna oftare än vad jag gör för tillfället och det kan jag ju med anavar. Då kan jag både få gains samtigt som jag bränner kalorier, vilket ju är optimalt. Om jag tar anavar kan jag väl tilll och med få in två träningstillfällen om dagen?

Jag har inga mål att bli nån bodybuilder direkt. Bara få en okej kropp. En kropp där ingen ser att jag kurar.

Har aldrig käkat sånna här preparat innan, men folk rekommenderar anavar som första kur.

Tänkte mig 40mg. Jag såg i en video att det knappt var någon skillnad på effekten av 40mg och 80mg. Kan länka den om nån är intresserad. Videon innehåller forskningsrapporter.

Hur länge rekommenderar ni att man kör sin första kur?

Hoppas få hjälp. Tacksam nybörjare.
Citera
2025-04-06, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testoteste
Tjenare!

Jag måste deffa bort ungefär 30kg. Massivt kaloriunderskott med andra ord. Det är så svårt (omöjligt?) att bygga muskler med så få kalorier. Jag tycker inte det är kul att gå till gymmet och få så lite gains...

Kan jag få gains om jag tar anavar? Vill kunna träna oftare än vad jag gör för tillfället och det kan jag ju med anavar. Då kan jag både få gains samtigt som jag bränner kalorier, vilket ju är optimalt. Om jag tar anavar kan jag väl tilll och med få in två träningstillfällen om dagen?

Jag har inga mål att bli nån bodybuilder direkt. Bara få en okej kropp. En kropp där ingen ser att jag kurar.

Har aldrig käkat sånna här preparat innan, men folk rekommenderar anavar som första kur.

Tänkte mig 40mg. Jag såg i en video att det knappt var någon skillnad på effekten av 40mg och 80mg. Kan länka den om nån är intresserad. Videon innehåller forskningsrapporter.

Kör aldrig utan en testo-bas. Och antingen är man ren och rör inte prepp eller så kör man blast and Cruise. Kurade muskler försvinner efter några månader. Kör 250 mg Testo e i veckan i 20 veckor och 20-40 mg anavar per dag i 8 veckor. Kör ett stick 125mg/0,5 ml 2 gånger per vecka. Måndag+torsdag.
Det kan du köra väldigt länge och fina kvalitativa ökningar (rekommenderar 20v blast och 8-12 v Cruise på 125 mg per vecka) Och nej du kommer aldrig se ut som en bodybuilder på 250 mg testo e oavsett hur länge du kommer kura.
Citera
2025-04-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hossaqwerty94
Kör aldrig utan en testo-bas. Och antingen är man ren och rör inte prepp eller så kör man blast and Cruise. Kurade muskler försvinner efter några månader. Kör 250 mg Testo e i veckan i 20 veckor och 20-40 mg anavar per dag i 8 veckor. Kör ett stick 125mg/0,5 ml 2 gånger per vecka. Måndag+torsdag.
Det kan du köra väldigt länge och fina kvalitativa ökningar (rekommenderar 20v blast och 8-12 v Cruise på 125 mg per vecka) Och nej du kommer aldrig se ut som en bodybuilder på 250 mg testo e oavsett hur länge du kommer kura.
Ok. Varför måste jag köra med testo bas? Har du nånstans jag kan läsa på mer om det? Håller mig gärna ifrån att sticka mig själv...

Hur mycket kan jag träna på 40mg anavar?
Senast redigerad av testoteste 2025-04-07 kl. 11:28.
Citera
2025-04-07, 11:47
Medlem
Citat:
Ok. Varför måste jag köra med testo bas? Har du nånstans jag kan läsa på mer om det? Håller mig gärna ifrån att sticka mig själv...

Hur mycket kan jag träna på 40mg anavar?

För du kommer bli nedstängd av anavaren.

Säg att du kör 8 veckor, efter dom 8 veckorna kommer du vara nedstängd och producera mindre testosteron vilket kommer leda till att du regressar. Om du kör ren skulle du den perioden istället fortfarande kunna göra gains, så på vecka 16 kan netto resultatet tom. bli sämre om du då inte använt något.

Hur långt är ett snöre? AAS gör att du kan återhämta dig från mer volym snabbare, hur mycket volym just du kan återhämta dig från är något du måste finna ut själv. Hade börjat runt ~10 set/veckan per muskelgrupp och sedan successivt ökat. Individuellt hur mycket volym en specifik muskelgrupp tål också, mina hamstrings tex. pallar inte samma volym som min rygg. Träna gärna med en frekvens på minst 2ggr/veckan, så om du kör bröst mån och tors tex. 5 set på vardera pass till fail/nära fail, sedan successivt öka setvolymen så länge du hinner återhämta dig till nästa pass den muskelgruppen ska köras.

Annars se till att få in 10-12 tusen steg om dagen som ”cardio”. Börja inte löpa osv. samt räkna dina kalorier och sikta på ett underskott om 1000/dag i och med att du har så mycket att gå ner.
Citera
2025-04-09, 22:59
Medlem
XlAdZs avatar
Citat:
Tjenare!

Kör aldrig utan något som aromatiserar bakom det preparatet du vill använda för anabol aktivitet. Precis som tidigare svarat dig, du kan tom. gå netto minus. Mindre eget testo är mer fett, mindre muskler än innan när du klivit av.

Enkelt förklarat, du vill ha något som ersätter ditt egna testo som blir östrogen som bas* för du blir ”avstängd” när du tar AAS och när du slutat så påbörjar du en PCT (Post Cycle Therapy) för att snabbt starta upp ditt eget HPGA så du behåller iaf 50% av det du kämpade fram. Tipset är börja med testo 150mg i veckan. Klarar kroppen din det bra efter 2v så ökar du till 250mg och kör 20v. Efter 2v efter sista nålen påbörja PCT med Nolvadex 20mg i 6v och träna så hårt du orkar och sov som en gris för att kroppen ska återhämta sig.

*Som bas menar jag något som ersätter ditt egna testo och dess funktioner i ”lagom” mängd man klarar av. Sen de erfarna kastar på mer anabola prep utöver det som driver upp den anabola aktiviteten som inte höjer biverkningarna av högre nivå testo, t.ex östrogenet och acne osv osv. Som t.ex 250mg testo ew + 300mg EQ/ew.

Läs nybörjartråden om AAS. Bengtzzz har rent guld där 👌
Citera
2025-04-10, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XlAdZ
Kör aldrig utan något som aromatiserar bakom det preparatet du vill använda för anabol aktivitet. Precis som tidigare svarat dig, du kan tom. gå netto minus. Mindre eget testo är mer fett, mindre muskler än innan när du klivit av.

Enkelt förklarat, du vill ha något som ersätter ditt egna testo som blir östrogen som bas* för du blir ”avstängd” när du tar AAS och när du slutat så påbörjar du en PCT (Post Cycle Therapy) för att snabbt starta upp ditt eget HPGA så du behåller iaf 50% av det du kämpade fram. Tipset är börja med testo 150mg i veckan. Klarar kroppen din det bra efter 2v så ökar du till 250mg och kör 20v. Efter 2v efter sista nålen påbörja PCT med Nolvadex 20mg i 6v och träna så hårt du orkar och sov som en gris för att kroppen ska återhämta sig.

*Som bas menar jag något som ersätter ditt egna testo och dess funktioner i ”lagom” mängd man klarar av. Sen de erfarna kastar på mer anabola prep utöver det som driver upp den anabola aktiviteten som inte höjer biverkningarna av högre nivå testo, t.ex östrogenet och acne osv osv. Som t.ex 250mg testo ew + 300mg EQ/ew.

Läs nybörjartråden om AAS. Bengtzzz har rent guld där 👌
Borde inte mer preparat bara resultera i att man efter kuren är ännu mer "nollad"?

Så ni rekommenderar alla att gå på teosto e också? Dvs sticka sig varje vecka? Vet att det finns en tråd om stick. Vart sticker man? Stora sätesmuskeln? Låret?

Får läsa på om PCT och HPGA.

Är det den här tråden du menar handlar om AAS?:
(FB) Nebido och AAS (Tråden om TRT /mod)

Om du syftar på en annan tråd får du gärna skicka den.

Tack för all hjälp!
Citera
2025-04-10, 18:40
Medlem
DenArgaNegerns avatar
Citat:
Borde inte mer preparat bara resultera i att man efter kuren är ännu mer "nollad"?

Så ni rekommenderar alla att gå på teosto e också? Dvs sticka sig varje vecka? Vet att det finns en tråd om stick. Vart sticker man? Stora sätesmuskeln? Låret?

Tack för all hjälp!
Alla här vill väl och utan testo som bas kommer du bli en i mängden som ångrar sig.

Du kan sticka dig själv med 1ml testo e i magen 2 gånger i veckan. Bästa är så klart i muskeln men tro mig gosse när du kommer upp i 7ml i röva är det inget kul längre. Deltsen brukar jag sticka mig i om det är 2-3ml.
Citera
2025-04-10, 19:04
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Tjenare!

Nu är det här inte riktigt rätt tråd men ändå: Varför dopa dig när du skall deffa bort övervikt? Det är simpelt, ät mindre var disciplinerad, det är ändå bara ren transportsträcka.

Doping hjälper en nästan magiskt med muskler. Att få bort fett är lätt, att bygga muskler(utan att bli julgrisfet) naturligt är svårt. Således så för att lägga på sig muskler i en bulk eller när deffen blir hård för där skulle du ju tappa muskler på ett surt sätt.
Citera
2025-04-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Nu är det här inte riktigt rätt tråd men ändå: Varför dopa dig när du skall deffa bort övervikt? Det är simpelt, ät mindre var disciplinerad, det är ändå bara ren transportsträcka.

Doping hjälper en nästan magiskt med muskler. Att få bort fett är lätt, att bygga muskler(utan att bli julgrisfet) naturligt är svårt. Således så för att lägga på sig muskler i en bulk eller när deffen blir hård för där skulle du ju tappa muskler på ett surt sätt.
Jag vill dopa mig för att kunna träna oftare och så kunna bränna både fler kalorier och bygga mer muskler än jag kunnat göra annars.

Tycker inte det är kul att gå till gymmet och inte göra några gains öht pga att jag ligger på ett så stort kaloriunderskott.

Jag har bulkat förr när jag varit spinkig. Det är en ren lyx att bulka och bygga massor muskler. Det gör du inte på en rejäl deff...
Citera
2025-04-11, 08:57
Medlem
XlAdZs avatar
Citat:

Tack för all hjälp!

Ja precis den tråden och självklart skulle jag gjort det. Svaret är nej, eller typ. Beror på preparat egentligen. Men se det som en strömbrytare. Hjärnan märker underskott, skickar LH/FSH till testiklarna att göra testo. Överskott/utifrån inget LH/FSH enkelt förklarat. Du stänger av din egna produktion om du tillför androgener utifrån.

Ja precis. Alltså du vill deffa. Jag skulle rekommendera gör det natty men förstår ”peppen” och ”viljan/motivationen” blir starkare och är ju upp till dig. Lyssna inte på dårar som säger mängder av AAS. Du SKA börja lågt för att se hur du svarar. Alla svarar olika. Börja med 125mg/ew (Du gör 3-7mg själv om dagen själv så är mycket mer än egen produktion). Kör Testo Cyp istället för då kan du sticka 1ggr i veckan. Med 125mg/ew i 4 veckor för att sen öka till 250 om du klarar av dosen. 20-40mg Anavar från vecka 4. Kör i 20veckor. 2 veckor efter sista sticket, käka Nolvadex 20mg i 6 veckor och du ska förhoppningsvis behållt och återhämta dig fine. Räkna med 50-70% du behåller efter kuren.

Hushboard är en bra källa för info om just AAS också. Nej kan ej länka dit. Googla.

Stick ditt testo i skinkan eller låret eller axeln. Finns i nybörjartråden huret. Sterilt, noggrann och bra grejjer är prio.

Lycka till

Edit: inköpslistan är Testo cyp 5 vails, Nolvadex i mängder (PCT och om du får Gyno), Arimidex (om du får för mycket Östrogen så tar man det för att minska aromatiseringen). Grön nål (uppsug), Orange nålar (injektion) och 1ml pumpar.

Glöm för guds skull inte blodprov. Efter typ 6 veckor, kolla ditt testo, SHBG, LH/FSH och blodtryck. Anavar är rätt milt för levern så om du inte är alkis så behöver du inte ha med levervärden. Men kolesterol kan vara bra. Steroider binder med kolesterol enkelt förklarat så ditt goda kolesterol kan bli lågt och dåliga högt. Därför det är viktigt att vara nykter, hälsosam mat och träna på kur. Kolla sen samma sak efter PCT för att titta så ditt värde e normalt igen.
Senast redigerad av XlAdZ 2025-04-11 kl. 09:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in