2011-11-14, 12:35
Bannlyst
Hejsan alla Flashbackare!

Jag och min kra vn ska dra i gng ett projekt nsta vr, "Volvo 245, festival edition"

Det innebr att vi tar ur bakstena och gr ett frvarings utrymme dr stena suttit samt vif fotutrymmet, dr ska bira, sovsck och liggunderlag f plats. Tanken med bilen r att en soffa ska installeras i fram och gra bilen till en festival bil med sovplats och plats fr 3 i framstet, om inte, 2 i framstet. Tnkte hja bilen, skaffa kta takrcken, helljus, ja hela kret, och sedan ta ut den p turn under sommaren 2013

Har planer p att kpa sprillans nya dck, fylla med nitrogen och vrda bilen som en bebis, s den hller i minst 10-15 r framver.

Kan ven tillgga att kidnappardrrar r vldigt populrt just nu!

Inte helt omjligt att 245an byts ut mot en 745 eller 945a. Planerat att lgga ca 30papp p den, minst, och f den till en riktig drm krra.

Vad tycks? Ngra frslag, ge grna kritik! Uppskattar allt jag fr hra, d vi har planerat att ha den ett jvla tag framver
Citera
2011-11-14, 12:47
Medlem
Ni fr nog hosta upp lite mer n 30.000 fr att frvandla en 245 till en festival. Har ni tiden och lusten till att pbrja detta bygge? Det r tidskrvande
Citera
2011-11-14, 13:04
Bannlyst
Tror 30k rcker gott och vl d jag har en far som jobbar p bil&Lastbils verkstad, och min polare som har diverce volvo delar i nyskick

Bilen behver inte va "pimpad" utan i frscht skick och hllbar fr en sommar roadtrip
Citera
2011-11-14, 14:04
Medlem
Kul projekt.. nskar er all lycka och hoppas ni lgger upp lite projektbilder under byggets gng!

Skall ni sova i bilen s kan nu tnka p att ventilera bra. Gammla polisbilar 245/745 hade ventilkpa p taket fr polishundarna. Inge kul att sova i en bil nr solen ligger p kan jag lova!

Kan nog bli klurigt att f in en helsoffa fram p en nyare bil. Vet att vissa 140 hade automat med rattvxel. En sdan hade man kunnat konvertera om till helsoffa.
Citera
2011-11-14, 14:24
Bannlyst
Jo tyvrr r ju ventilationen ett problem, men funderar p att ha en ppningsbar bakruta ge

Jo soffa r ju klurigt, men med tanke p att bakstet r borttaget s r alltid en gammal raggarsoffa ett alternativ!
Citera
2011-11-14, 15:16
Medlem
fritjofkonkass avatar
Tror det blir svrt att lsa vxlings- och handbromsutformningen om ni monterar helsoffa. Hur skulle det ens fungera, nr volvobilar har en mittkonsoll?
Citera
2011-11-15, 08:19
Bannlyst
Idn med soffa i fram r nu ett minne blott. Skulle kpt en gammal soffa frn en tvsitsig jnkare, men fraktkostnaden blev fr dyr.. s 2 skna sten i fram blir bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in