Citat:
Ursprungligen postat av Pickadollito
För det första: du är inte surropappa utan donator eller biologisk pappa.
Är ganska insatt i ämnet och den första tanken som slog mig är varför tjejerna vill ha en trekant med dig när det går att sköta det med inseminationsredskap. Storkkliniken i Danmark säljer sådana. Är du säker på att det inte bara är en sexfantasi?
Som flatpar har man ingenting att vinna på den här konstellationen mer än om man vill snuva någon på pengar, dvs underhållsbidrag. Det finns spermabanker och det kostar ca 2000 spänn att köpa säd. Rätt lite om man relaterar till vad det kostar att uppfostra ett barn. Fattar om man vill ha en kompis som biologisk pappa om han även ska vara deltagande pappa men så är det ju inte i ditt fall.
Bara mina tankar....
Noterat om benämningen, hade inte en aning om hur jag skulle benämna det. Surrogat var det första jag kom på.
Jag kanske uttryckte mig oklart i mitt första inlägg gällande den
ev. trekanten. De har sagt att de vill att det skall ske med samlag och att
ev. bägge mammorna skall vara med (om det "blir bättre" då) och delta under akten - tror jag skrev det i trådstarten? Varför de vill ha en trekant med mig? Tror inte det är någon sexuell fantasi från deras sida utan mer ur praktisk synvinkel.
Ja, det finns spermabanker att köpa säd för 2000 kr men de vill inte köpa grisen i säcken - är inte det uppenbart...? Mig känner de sedan många, många, år och vet vilken personlighet jag har och hur jag ser ut - således vet de vad de får.
Tack, uppskattar att du tog dig tid att svara.