2011-11-13, 22:36
Medlem
Bernadotterns avatar
Hallå!

Det är så att jag och två vänner började prata om att spara pengar idag, alla 3 har fast arbete och tjänar runt 20 000 efter skatt. Vi kom fram till att vi skulle kunna lägga undan 12 000 kronor var i månaden med tanke på våran levnadstandard vi har nu.

Det vore intressant om ni som har sparat mycket och länge kunde dela med sig av hur mkt ni har sparat i månaden och hur länge. Om ni hade något speciellt mål ni ville sparade till, om ni lyckades med det eller drog till krogen och söp upp alla pengar istället ?

Berätta gärna!
Senast redigerad av Bernadottern 2011-11-13 kl. 22:48.
Citera
2011-11-13, 23:25
Medlem
Diablo1118s avatar
Hur mycket man sparat varje månad varierar beroende på inkomst och var man är i livet. Jag skulle tro att jag i snitt sparat 5K/månad i ca 15år. Tyvärr har man under den tiden även gjort dåliga aktieköp,bilköp och haft perioder med lägre inkomst och mer utgifter. Äger dock idag mitt boende utan lån och har lite pengar på banken. För närvarande sparar jag ca 10k i månaden men betalade av ett CSN lån så igentligen har jag väl inte sparat något de senaste 6 månaderna. Lyckades undvika denna gångens börsnedgång hyfsat bra men har bränt mig ordentligt tidigare.
Citera
2011-11-13, 23:28
Medlem
Bernadotterns avatar
Okej, har du haft något mål med ditt sparande? du säger att du har en bostad utan lån vilket måste ses som ett stort +idag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in