2011-11-13, 19:19
Medlem
Hej Alla Fbare!

Okej jag är väldigt hypokondrisk av mig och behöver verkligen få svar på ett par frågor.

jag undrar om det kan vara så att jag har svullna lymfkörtlar vid ljumskarna, vad är symptomerna? får man en hög grad feber samtidigt osv jag är rädd pga av att jag haft sex med en tjej som kan ha varit hiv positiv. hon säger att hon inte har det men jag sitter o klämmer där dag in o dag ut. har testat mig vecka 8 och fått negativt. jag mår bra och kan springa,gymma osv. behöver bara få ett svar orkar ej mer nu lidit i 10 veckor hoppas få ett seriöst svar och har lärt mig en läxa när det gäller kondom osv.

tack på förhand.
Citera
2011-11-15, 17:24
Medlem
Tjenare om du har testat dig för HIV och det inte har visat något så verkar det vara lugnt!
Jag har svullna lymfkörtlar i halsen (som man kan känna utan på halsen och dem svullnar till ibland) var iaf och kollade upp det på sjukhuset och där sa dem att det inte var något farligt eller ovanligt. så nu har jag haft svullna lymfkörtlar i halsen i ca 2.5 år. Träffade också en tjej i somras på en festival som också hade svullna lymfkörtlar.
Citera
2011-11-16, 08:57
Medlem
Citat:
jag undrar om det kan vara så att jag har svullna lymfkörtlar vid ljumskarna, vad är symptomerna? får man en hög grad feber samtidigt osv jag är rädd pga av att jag haft sex med en tjej som kan ha varit hiv positiv.

Egentligen ska man väl vänta tre mån innan man testar sig för hiv, annars är provet inte helt tillförlitligt...? Kanske bara spär på din skräck här nu men men... Jag tänkte iaf att du kunde söka för lymfkörtlarna redan nu, ring vårdcentralen och säg som det är, att du vill att någon kollar på det!
Ps. vill du ta reda på lite extra, besök www.1177.se

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in