Jag har brttats med detta ngra gnger och kan sga exakt var problemet ligger.
Adobe har i sin stora vishet frbjudit Adobe Reader-anvndare att spara ifyllda formulr, utan att ngon frst godknt det i Adobe Acrobat Professional.
De har t.o.m. gtt s lngt att de p ett fult stt "avaktiverat" skriv ut till PDF frn Adobe Reader, fr att frhindra att folk gr detta.
Man mste allts ppna PDF-filerna i Acrobat och vlja "Utka funktioner fr Adobe Reader" i menyn "Avancerat" (I Acrobat 9. I Acrobat X har jag fr mig att man fr spara fr Adobe Reader i Arkiv-menyn ngonstans). Efter detta kan folk spara Formulret ifyllt, och ven kommentera i PDF-filen med kommentarfunktionerna i Adobe Reader.
Vi hade en kund som ville gra om hundratals PDF-filer p detta stt, men d visar det sig dessutom att han mste sitta och ppna alla dessa PDF-filer en och en och utfra proceduren ovan, och sedan spara dem.
Det r t.o.m. s illa att Adobe signerar PDF-filerna med sitt Certifikat, s det gr inte att gra detta med ngot tredjepartsprogram heller. Det gr heller inte att scripta det p ngot stt, utan en fysisk person mste sitta och ppna alla PDF-filer en och en och gra jobbet.
Ren idioti om du frgar mig, men s r det i alla fall.