• 1
  • 2
2011-11-13, 01:36
Medlem
Jag tror att det kan vara det som skiljer. Har man Acrobat (och d inte bara readern) s tror jag att det ingr en funktion som r det jag saknar... Typ "Create Adobe PDF" om mina googlingar stmmer.
Citera
2011-11-13, 02:24
Medlem
fixiefyllas avatar
en variant som visade sig fungera r att fylla i skiten i Chrome:s inbyggda pdf-lsare och sen skriva ut till pdf. blev bra textstorlek ocks.
Citera
2011-11-13, 10:36
Medlem
ei96byods avatar
Jag har brttats med detta ngra gnger och kan sga exakt var problemet ligger.
Adobe har i sin stora vishet frbjudit Adobe Reader-anvndare att spara ifyllda formulr, utan att ngon frst godknt det i Adobe Acrobat Professional.

De har t.o.m. gtt s lngt att de p ett fult stt "avaktiverat" skriv ut till PDF frn Adobe Reader, fr att frhindra att folk gr detta.

Man mste allts ppna PDF-filerna i Acrobat och vlja "Utka funktioner fr Adobe Reader" i menyn "Avancerat" (I Acrobat 9. I Acrobat X har jag fr mig att man fr spara fr Adobe Reader i Arkiv-menyn ngonstans). Efter detta kan folk spara Formulret ifyllt, och ven kommentera i PDF-filen med kommentarfunktionerna i Adobe Reader.

Vi hade en kund som ville gra om hundratals PDF-filer p detta stt, men d visar det sig dessutom att han mste sitta och ppna alla dessa PDF-filer en och en och utfra proceduren ovan, och sedan spara dem.

Det r t.o.m. s illa att Adobe signerar PDF-filerna med sitt Certifikat, s det gr inte att gra detta med ngot tredjepartsprogram heller. Det gr heller inte att scripta det p ngot stt, utan en fysisk person mste sitta och ppna alla PDF-filer en och en och gra jobbet.

Ren idioti om du frgar mig, men s r det i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in