2011-11-12, 14:48
Medlem
Split-eds avatar
Min tatuering läkte på rekordtid tror jag, tog knappt en vecka innan den hade skorvat klart så fint och blivit ett med huden. Men fortsätter ändå smörja med bepanthen (fast bara 2 gånger om dagen), men är det nödvändigt? Brukar ni mörja tatueringen efter att den läkt, och isf med vad och hur ofta?

Tänkte på om det finns något som skyddar och behåller tatueringens färg lite bättre, eller spelar det ingen roll om man gör detta?
Citera
2011-11-13, 14:49
Medlem
Är väl knappast nödvändigt, jag smörjer min rygg 2ggr / dag i ca en vecka efter att jag tagit bort plasten. Då har den läkt klart, självklart kan man fortsätta smörja in tatueringen bara för att huden ska hålla sig lite extra mjuk och det kan kännas behagligare för en själv. Vissa områden på ryggen har jag upplevt "torra" i ca 2 veckor efter en sittning men skippat att smörja (just för det är så bökigt att komma åt!)

Smörj om du känner för det, blir ingen skillnad i resultatet på tatueringen. Bepanthen tycker jag är halvjobbigt just för att det blir så sjukt kladdigt, men jag kör med den salvan för min tatuerare rekommenderat den!
Citera
2011-11-13, 19:29
Medlem
B4IDies avatar
Enda jag gjorde var att smörja med solskydd när jag solade men har struntat i det de senaste åren. Tycker konstverken ser finfina ut ändå.
Citera
2011-11-14, 12:20
Medlem
Split-eds avatar
Alright, smörjer slut på den här tuben så får de vara ifred sen Bara jag som inte hade nå problem med Bepanthen? Tyckte inte den var speciellt kladdig, smörjer man in den i huden så blir de knappt nånting överflödigt
Citera
2011-11-14, 14:11
Medlem
cerns avatar
Smörjde aldrig in min första tatuering.. Den läkte segt och var snustorr vilket inte är bra. Andra tatueringen smörjde jag in på tok för mycket så det blev små finnar över hela tatueringen. Det gäller att ha rätt mängd kräm.
Citera
2011-11-14, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Alright, smörjer slut på den här tuben så får de vara ifred sen Bara jag som inte hade nå problem med Bepanthen? Tyckte inte den var speciellt kladdig, smörjer man in den i huden så blir de knappt nånting överflödigt

Använde också Bepanthen den första veckan, efter de gick jag över till helosan (blå). Bepanthen va bra i början då den verkligen va extremt mjuk och fuktade den väl. Helosanen var mer för att den inte skulle torka helt utan den höll huden lite småfuktig. Funkade utmärkt för mig!
Citera
2011-11-15, 20:57
Medlem
Videotens avatar
Jag kör bepanthen dom första 4dagarna (tills den flagat) sen går jag över till helosan, får så förbenat mycket finnar av bepanthen.
Efter drygt 1vecka brukar jag endast smörja in den efter dusch i några veckor.
Är dock noga med solskydd på somrarna så den inte ska utsättas för uv-strålningen och blekas.
Citera
2011-11-27, 00:50
Medlem
ViciousDeliciouss avatar
Jag smörjde mina för kung och fosterland ett tag, även solkräm på sommaren. Visst bleknar dom ändå tyvärr.
Citera
2011-11-28, 04:56
Medlem
Ballzfritzls avatar
Smörj på sålänge du känner för det, desto längre du smörjer, desto bättre. Fast det är väl lite onödigt att slösa salva om den är läkt..

Färgen bleknar efter ett tag ändå, så det förebygger inget.
Citera
2011-12-13, 16:52
Medlem
KeyBoardSamurais avatar
jag smörjer ganska regelbundet, även äldre tatueringar, jag tycker att dom "lyser" lite mer då.. plus att det känns bra!
Citera
2011-12-19, 02:42
Medlem
lucipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Min tatuering läkte på rekordtid tror jag, tog knappt en vecka innan den hade skorvat klart så fint och blivit ett med huden. Men fortsätter ändå smörja med bepanthen (fast bara 2 gånger om dagen), men är det nödvändigt? Brukar ni mörja tatueringen efter att den läkt, och isf med vad och hur ofta?

Tänkte på om det finns något som skyddar och behåller tatueringens färg lite bättre, eller spelar det ingen roll om man gör detta?

Det är inte nödvändigt, men det är heller inget fel med att smörja den någon dag efter den läkt klart helt. Dock så är det inte säkert att den är helt läkt när alla skorpor är borta, så någon dag extra skadar absolut inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in