Citat:
Ursprungligen postat av friteradbanan
Vet att det finns många trådar om proteinshaker, men inte just för tjejer. Och eftersom det är rätt nytt för mig så undrar jag om det finns några kunniga människor här som kan hjälpa mig hitta rätt?

Ska börja deffa nu, kanske droppa 5 kg och få mer definerade muskler. Vill ju inte bygga, vill bara definera somsagt. Har hört att proteinshake kan vara värsta kaloribomben och renutsagt dåligt för en? vad säger ni? vilken bör jag ta? finns det rena proteinpulver? hur gör man? känner mig lite lost så tips vore jätte bra!

1. Proteinpulver är proteinpulver, finns inget som ska fungera bättre på tjejer eller killar (även om Charlotte Perelli hittat på nåt utbud som har rosa förpackningar och "anpassat" efter tjejer). Det är till för att få i sig lite extra protein för de som behöver och för att det är lätt att ta med sig till träningen. Ingen magi i det hela alltså.
2. Du bygger inga muskler under deff hur som. Du deffar istället för bantar för att behålla muskelmassa och anledningen till att du blir mer definierad är för att du går ner i fett%.
3. Proteinpulver är ingen kaloribomb och är inget dåligt. Finns vissa dock som kallar det onödigt. Men får man inte i sig tillräckligt genom kosten är det ett bra komplement. Mitt proteinpulver innehåller 97 kcal/portion och det är ingenting för den mängd protein man får i sig.
4. Om du är dålig på att få i dig protein kan du absolut köpa proteinpulver och ha i en smoothie. Det brukar jag själv göra lata morgonar när jag inte orkar laga "riktig" frukost.