2011-11-12, 12:13
Medlem
fistfuckrs avatar
Tjo, har en lite generell undran bara ver vad fr spel era Minisar klarar. Jag har bara haft min i cirka tv mnader s jag har inte hunnit experimentera s mycket. Men hitills vet jag att den klarar Left 4 Dead, Counter-Strike Source och Uberstrike HD(som man kan ladda ner som demo vi Appstore).

Jag har 2011'ans Mac Mini med 2.3 GHz Core i5-processor, och med 8 GB internminne(original sitter det 2GB). Grafikkortet r Intel HD Graphics 3000 512 MB. Och bara fr att samtidigt lna trden, vet nn om det finns nt stt att f ut mer prestanda frn Minin? Bortsett frn att snka grafikinstllningarna i ett spel?

Fyll p!
Citera
2011-11-12, 13:36
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fistfuckr
Tjo, har en lite generell undran bara ver vad fr spel era Minisar klarar. Jag har bara haft min i cirka tv mnader s jag har inte hunnit experimentera s mycket. Men hitills vet jag att den klarar Left 4 Dead, Counter-Strike Source och Uberstrike HD(som man kan ladda ner som demo vi Appstore).

Jag har 2011'ans Mac Mini med 2.3 GHz Core i5-processor, och med 8 GB internminne(original sitter det 2GB). Grafikkortet r Intel HD Graphics 3000 512 MB. Och bara fr att samtidigt lna trden, vet nn om det finns nt stt att f ut mer prestanda frn Minin? Bortsett frn att snka grafikinstllningarna i ett spel?

Fyll p!
r du helt sker p att du har 512MB grafikminne? Du verkar ha rets LE-modell, som har 288MB delat grafikminne, mao 288MB lnas frn RAM-minnet.
Senast redigerad av Joomla 2011-11-12 kl. 13:38.
Citera
2011-11-12, 16:56
Medlem
fistfuckrs avatar
Nr du nmnde 288 MB delat grafikminne s lt det jvligt bekant, och tydligen ska Minin bara ha det. Om klickar p pplet -> Om den hr datorn -> Mer info s str det dock att det r ett Intel HD Graphics 3000 512 MB. Fan vad skumt, kan detta ha nnting att gra med att jag fr en vecka sen uppgradera RAM-minnet?

Edit: http://imageshack.us/photo/my-images/213/screenve.png/
Senast redigerad av fistfuckr 2011-11-12 kl. 17:07. Anledning: Tillgg av lnk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in