2004-12-30, 00:00
Medlem
Corazons avatar
Goddag.

Jag har en hel del bilder jag vill lägga upp på min hemsida. Det rör sig om över 100 stycken. Måste jag lägga upp bilderna en och en, som jag gör nu, eller finns det andra, smartare sätt?

Tacksam för svar.
Citera
2004-12-30, 00:22
Medlem
Asterixs avatar
Är inte riktigt säker på vad du menar men jag ska försöka iaf. När du skapar ett album och har många bilder tror jag att det är enklast att använda en album-generator som Arles eller Ifranview. Programmet skapar en webbsida med 100 föhandsvisade bilder som i sin tur länkar till dom stora bilderna.

När du sen laddar upp allt på ditt webbutrymme använder du bäst en ftp-klient. Då funkar det ungefär som i windows utforskaren. Du flyttar alla filerna från en mapp i datorn till en plats på servern.

Var det detta som du efterfrågade?
Citera
2004-12-30, 00:25
Medlem
Corazons avatar
Hej!

Ja, det är det jag menar. Jag har en länk som det står "Portfolio" på, trycker man på den kommer man således till galleriet. När jag laddar upp bilder till galleriet laddar jag upp dom en och en, vilket tar tid. Skulle alltså vilja ladda upp många åt gången.

Fanken, nästan samma beskrivning igen, men det är det jag vill. Använder ett simpelt webdesign-program utan ftp och sånt.

Men kanske skall prova mig på det då.

Tacksam för svar.
Citera
2004-12-30, 11:45
Bannlyst
har du en PHP server?

Kör upp Gallery och använd GalleryRemote. Det är riktigt riktigt bra.
http://gallery.menalto.com/modules.php?op=modload&name=News&file=index
= gallery adressen

Vill du ser gallery funkar finns det här
Så här ser mitt gallery ut: http://www.g-c.nu/neosoft2/phpBB2/modules/gallery/index.php

du lägger bara upp bilderna så byggs albumen och allt upp av sig själv, hur enkelt som helst när du väl fått det att gå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in