2011-11-12, 07:17
Medlem
Jake88s avatar
Hitta denna artikeln när jag surfa runt lite. Någon som vet mer om detta fenomen ? Väldigt intressant då jag är en av dem som inte gillar hög musik på uteställen .

http://www.nyfikenvital.org/?q=node/2311

Kan det vara så enkelt så att dom spela på max enbart för de ska tjäna mer pengar? Trodde ändå att majoriteten på något vis gillade hög musik.
Citera
2011-11-12, 09:08
Medlem
laddguden_83s avatar
Jag tycker också att det alltid är på tok för hög volym på musiken på alla uteställen. Tror jag dricker mer för att bedöva mig så det blir mer uthärdligt om musiken är för jobbig faktiskt.
Citera
2011-11-12, 11:54
Medlem
alhfrs avatar
Om det är ett dansställe ska det vara hög musik. Och bra ljud, vilket är mer sällan (iallafall där jag varit och festat i Sverige, England och Tyskland är bättre på det där). Är det en bar ska det vara musik, men inte så överjävligt högt.

Är det bra hög musik med bra ljud dansar jag mer, dricker mer vatten och mindre öl. Är det hög dålig musik dricker jag nog mer för att få någon slags behållning av kvällen. Är det på en bar där man bara sitter och tjôtar med polare så dricker jag nog i en exponentialfunktion... :-P Men någon sanning ligger det säkerligen bakom det. Annars skulle inte alla uteställen med halvtaskiga PA cranka upp de till bristningsgränsen varje kväll...
Citera
2011-11-12, 12:31
Medlem
Solid.Alvedons avatar
Musik med högt tempo får mig att dricka mer och fortare...
Citera
2011-11-12, 17:04
Medlem
fritjofkonkass avatar
Är man på ett uteställe med äckligt hög musik är det som bekant omöjligt att prata. Kanske dricks det mer som en effekt av detta. Folk på uteställen har ju en tendens att vilja se upptagna ut, antingen genom ett ohörbart samtal, valfri dryck i näven eller dansandes.
Citera
2015-07-18, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solid.Alvedon
Musik med högt tempo får mig att dricka mer och fortare...
Samma här, hög musik peppar mig och jag dricker mer och dessutom känns det mäktigt samtidigt. Alkohol till hög volym känner jag just nu att jag vill dricka mera.
Citera
2015-07-18, 19:56
Medlem
BrotherJohns avatar
Man har ju inget annat att göra så ja det tror jag verkligen stämmer. Nackdelen kan vara att man inte vill vistas på sådana ställen.
Citera
2015-07-18, 21:06
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jake88
Hitta denna artikeln när jag surfa runt lite. Någon som vet mer om detta fenomen ? Väldigt intressant då jag är en av dem som inte gillar hög musik på uteställen .

http://www.nyfikenvital.org/?q=node/2311

Kan det vara så enkelt så att dom spela på max enbart för de ska tjäna mer pengar? Trodde ändå att majoriteten på något vis gillade hög musik.

Ja det är sant. Krogägare vill givetvis tjäna så mycket pengar som möjligt om det nu kom som någon överraskning. Om man inte kan prata på krogen får man ju dricka, och för att våga släppa loss på dansgolvet, samt att den irriterande höga musiken skapar en stressreaktion i kroppen som man vill döva med alkohol. Allting på krogen (även blackjackbord osv) är planerat för att kunden ska bränna så mycket pengar som möjligt.
Citera
2016-04-27, 14:28
Bannlyst
Självklart. Just nu dricker jag och blir mera frestad nu när jag har högre musik. Hög Musik+Alkohol=superfull!

Kör precis nu Downfall med Children Of Bodom på hög volym, lite Sticky Fingers-varning!
Citera
2016-06-28, 14:22
Bannlyst
Det märker jag nu när jag lyssnar fullt ös i lurarna att jag får lust att dricka mera och mera och tappa behärskandet. Metal funkar bäst för fylla.
Citera
2016-06-28, 19:38
Medlem
Tycker snarare det är tvärtom; om jag druckit mig berusad höjer jag volymen. Alltså - jag lyssnar inte på hög musik och dricker mig full pågrundav det. Men om jag är full höjer jag ofta volymen.
Citera
2016-06-28, 22:50
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Man har ju inget annat att göra så ja det tror jag verkligen stämmer. Nackdelen kan vara att man inte vill vistas på sådana ställen.
Precis går inte prata då finns inget annat att göra 🐵
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in