2011-11-12, 00:22
Medlem
Bongmons avatar
Aldrig testat nått dissoaktivt innan, så varför inte testa.. köpte MXE.

Detta var mitt andra försök med MXE, då det första försöket nästan inte gav nånting.

Jag drog min lina vad jag trodde var ca 60mg, fast med min våg som är dum i huvet så kunde det lika gjärna ha varit 100mg eller 120 eller vafan som helst.. Det drog ja innan kl 6.

Föst spelade jag lite gta, kände att det var inte det ja ville göra. Stängde av tvn o började lyssna på shpongle, allt var skönt, ja låg i ett mörkt tyst rum o såg piramider, o sen var det som att resa i ett ”wormhole” från tv-serien StarGate..
Allt var mysigt o lugnt, ja mådde bra.. Ca en timme (tror jag) varade det..
En helt sjuk upplevelse, det var helt otroligt.

Sen började det gå åt hellvete.. Allt bubblade, alla ljud blev långa o utdragna o de bubblade med.. Jag smälte ihop med sängen, och sängen med rummet, helt plötsligt var allt en klump.
Jag var i en klump med allt o ja började bubbla o sen började ja undra vem jag var o vad som hände o vafan.. Sen är det mest ett ”blurr”, jag har ingen aning om vad som hände, men allt bubblade. Rymden, atomer, jag, kossor, allt, allt var jag o allt bubblade... Det var bara massa intryck, det var som att ja sögs ihop med allt, o allt sögs ihop med mig, samtidigt som det bubblade.
Går inte att beskriva, men tänk er att universum sugs ner i ett avlopp som bubblar, o jag var både bubblorna, universum o avloppet.

Där nånstans, efter vad som kändes som en livstid, lyckades jag svälja 2 (kanske 3) etizolam o kom sakta tillbaka.

Kl 22,30 var ja så pass tillbaka att ja kunde se på tv, o skriva ner detta.

Aldrig mer någon dissociativ hallucinogen.

Kl är nu 23, o ja känner mig skärrad, men ändå finns nån skum känsla av att ”så hemskt var det inte”.. Vet inte riktigt hur ja mår. Vill bara må normalt igen.
Saker ja har gjort, som att skicka PM på FB o pissat, druckit vatten o gått omkring, känns som nån annan har gjort det. Jag har en annan t-shirt än den ja hade innan ja drog min lina med.

23,30: Jag tror jag är tillbaka helt, har tagit en etizolam till, men fortfarande skärrad, rädd.
Har nu rättat de otroligt många stavfel o meningar skrivna med orden i fel ordning i texten ovanför.

00,00: Vill ta mer etiz o röka en pipa ”haze”, men ja avvaktar.. Etizarna spar ja ifall några symtom av ”trippen” dyker upp igen. O ja är rädd att om ja röker lite ”haze” så kommer ja tillbaka till det stadiet jag var i tidigare.

00,20: Känner av etizolamet, men nu värkar alla symtom av MXE´t vara över. Känner mig fortfarande skärrad o lite annorlunda, typ tom, men det lär man va efter min störda upplevelse. Detta gör ja absolut inte om. Vill inte sova heller, men ja får väl dra några rör theralen o försöka lite senare.

Uppdaterar hur ja mår imorgon.
Citera
2011-11-12, 00:48
Medlem
Tror du tog för mycket än du klarade av innan du liksom vant dig vid substansen. Och ja det blir förjävla omtumlande, men ändå inte någon snedtripp eller något som om man hade OD'at en tryptamin. Men jävligt förrvirrande och omtumlande. Jag har väl gjort samma sak 5-10 ggr eller något. Det som händer vid stora doser är att kroppen och hjärnan blir dissocierade, en out of body experience och egodöd vid tillräckligt stor dos, har varit med om båda dessa på mxe.

Jag känner igen hur du känner dig och det känns konstigt och inte helt bra. Det positiva jag kan säga att nu är du en erfarenhet rikare och om du ändrar dig och vill testa igen så har i princip det värsta redan hänt och om du tar så mycket någon annan gång så vet du hur det är och du har känt det förut och eftersom att typ alla dem jobbiga känslorna man får är för att det är så nytt, omtumlande och förvirrande så dras obehaget ner väldigt mycket.

Mig själv tog det ett tag innan jag hittade min rätta dos mellan för mycket och för lite.
Citera
2011-11-12, 00:53
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Tror du tog för mycket än du klarade av innan du liksom vant dig vid substansen. Och ja det blir förjävla omtumlande, men ändå inte någon snedtripp eller något som om man hade OD'at en tryptamin. Men jävligt förrvirrande och omtumlande. Jag har väl gjort samma sak 5-10 ggr eller något. Det som händer vid stora doser är att kroppen och hjärnan blir dissocierade, en out of body experience och egodöd vid tillräckligt stor dos, har varit med om båda dessa på mxe.

Jag känner igen hur du känner dig och det känns konstigt och inte helt bra. Det positiva jag kan säga att nu är du en erfarenhet rikare och om du ändrar dig och vill testa igen så har i princip det värsta redan hänt och om du tar så mycket någon annan gång så vet du hur det är och du har känt det förut och eftersom att typ alla dem jobbiga känslorna man får är för att det är så nytt, omtumlande och förvirrande så dras obehaget ner väldigt mycket.

Mig själv tog det ett tag innan jag hittade min rätta dos mellan för mycket och för lite.

Känns bra att ja inte är ensam om detta. Jag har haft "snedtrippar" där ja mått otroligt dåligt i veckor efteråt, men nu är det annorlunda.

Kanske.. Bara kanske.. Testar ja en liten dos igen.. Men det är ett stort kanske.
Citera
2011-11-12, 13:51
Medlem
foshobros avatar
Även om man är van kan det slå slint i skallen ibland. Tycker ruset varierar från gång till gång. Ibland känns det bara som en fylla, ibland ligger jag och svävar runt i mina egna tankar och ibland känner jag mig nästan tjackad.

Igår kväll/natt tog priset dock. Lyckades få i mig på tok för mycket efter ett antal påfyllningar med ökade doser för varje påfyllning.
Klädde av mig naken för att kläderna kändes styva som papper, spydde flera gånger även om jag inte mådde illa, Stod och fotograferade fullmånen i två timmar genom ett öppnat takfönster inne på toaletten mitt i natten (fortfarande naken ), letade upp så många sladdar jag kunde hitta i lägenheten och la dom i sängen för att sedan krypa ner för att sova med dom
Riktigt WTF? moment när jag vaknade i morse. Har fortfarande inte klurat ut varför kablarna skulle ligga i sängen, men någon riktigt jävla bra anledning hade jag säkert.

Methoxetamine är minsann en spännande substans
Citera
2011-11-12, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foshobro
Även om man är van kan det slå slint i skallen ibland. Tycker ruset varierar från gång till gång. Ibland känns det bara som en fylla, ibland ligger jag och svävar runt i mina egna tankar och ibland känner jag mig nästan tjackad.
Det där med att känna mig tjackad har jag också känt flera gånger och det är då jag mått som bäst på mxe. Orsaken är att det är en dopamin återupptagningshämmare och sömnbrist gör att hjärnan utsöndrar dopamin. Så mxe under en natt brukar ibland leda till att jag på morgonen mår kungligt.
Citera
2011-11-12, 17:12
Medlem
Bongmons avatar
Fyfan va länge ja sov.. Känner mig lite tröttare än vanligt, men annars ingen fara.
Citera
2011-11-13, 08:56
Medlem
Konstigt att du blev rädd:S när jag har tagit det så blir ja mer som en kamera och min kropp är en robot!
Har skrivit en tripp rapport om hur min sne tripp gick till! Min första mxe tripp! Check it out
https://www.flashback.org/t1663900
Citera
2011-12-23, 05:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av foshobro

Igår kväll/natt tog priset dock. Lyckades få i mig på tok för mycket efter ett antal påfyllningar med ökade doser för varje påfyllning.
Klädde av mig naken för att kläderna kändes styva som papper, spydde flera gånger även om jag inte mådde illa, Stod och fotograferade fullmånen i två timmar genom ett öppnat takfönster inne på toaletten mitt i natten (fortfarande naken ), letade upp så många sladdar jag kunde hitta i lägenheten och la dom i sängen för att sedan krypa ner för att sova med dom
Riktigt WTF? moment när jag vaknade i morse. Har fortfarande inte klurat ut varför kablarna skulle ligga i sängen, men någon riktigt jävla bra anledning hade jag säkert.

Methoxetamine är minsann en spännande substans

Haha det roligaste jag läst på länge! Jag tänkte köra lite mxe ikväll....har aldrig testat detta förut. Hade tänkt att bomba 30mg och sen snorta 10-20mg lite senare ifall det inte slår. Verkar det vara en normal nybörjardos?
Citera
2011-12-23, 18:54
Medlem
Tycker det är hela tjusningen med mxe o dissios i almänhet att man kan bli helt sinnesjuk och ändå tycka det är lugnt.

Liknande upplevelser på tex tryptaminer skulle bli väldigt skärande.
Citera
2011-12-23, 20:00
Medlem
Sjograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heptan
Tycker det är hela tjusningen med mxe o dissios i almänhet att man kan bli helt sinnesjuk och ändå tycka det är lugnt.

Liknande upplevelser på tex tryptaminer skulle bli väldigt skärande.

Jag håller med, MXE saktar ner allting på ett behagligt sätt, och gör mig ganska avtrubbad (och mentalt rubbad) men ändå så intelligent på ett annat sätt.. Underligt minsann!
Citera
2011-12-23, 20:54
Medlem
nuplie22s avatar
Ketamin är en drog jag vill prova men verkar vara omöjlig att få tag på i mina kretsar, någon som testat både MXE och Ketamin och kan uttala sig om de är lika? Hur som helst lät detta intressant.

Hur är det med toleransen på detta? Kan man trippa flera gånger efter varandra eller är det som svamp där man får trippa och sen chilla en vecka?
Citera
2011-12-23, 22:45
Medlem
Bigmaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuplie22
Ketamin är en drog jag vill prova men verkar vara omöjlig att få tag på i mina kretsar, någon som testat både MXE och Ketamin och kan uttala sig om de är lika? Hur som helst lät detta intressant.

Hur är det med toleransen på detta? Kan man trippa flera gånger efter varandra eller är det som svamp där man får trippa och sen chilla en vecka?

Jag har erfarenhet av både K, och MXE. De är lika, ja, och jag har under rusens gång, i min mening, kommit fram till den lilla (eller stora) skillnaden mellan preparaten; tyvärr kommer jag inte ihåg - längre - vad det var för skillnad, så exakt.
Det jag kan säga är att i mina ögon fanns en skillnad, och jag vågar yrka på att för mig uttryckte den möjliga skillnaden sig som en skillnad i klarhet, i rusen. Jag tycker att K var "mera klart" än MXE; MXE är dock otroligt där med, då jag upplevde mina tankegångar som väldigt klara på MXE, framförallt visuellt. Jag tyckte att K, framförallt K-hole, var otroligt... lugnt och detaljrikt, och lätt att urskilja... medan det, på MXE - förmodligen pga doseringen, dock - var bra mycket mera oklart - blurry - och svårt att urskilja saker överlag.
På K tyckte jag att jag mera kunde styra och välja hur jag skulle gå ner i K-hole, hur långt, hur länge, och så vidare, bl a genom öppna, eller stänga, ögonen, och rikta mina tankar dit jag vill gå.
Återigen, tror jag att dosen spökar, då jag tog mindre K än MXE på under de två upplevelser jag främst försöker att jämföra med varandra.

Doseringen kan ha gjort skillnad på mina upplevelser, samt set and setting, så klart. Har tagit cirka 120~150mg samtidigt nasalt på K som högst, men högre om du räknar in återdosering. MXE har jag intagit över 120mg nasalt samtidigt, men där faktiskt upp till 200-300mg på en dag, och även flera dagar i rad.

Skillnaden kanske finns, helt enkelt, jag vet inte, bara vad jag själv upplevde. Toleransen verkar inte heller vara påtagbar, snarare försumbar...
Sök på allt detta om du vill ha mera säkra svar, men detta torde vara matnyttig information, med eller utan styrkande belägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in