Jag har bott i Oslo i 6 år nu, haft jobb i stort sett hela tiden. Nu för tiden kör jag bara dop sporadiskt och går även på möte på en rusinstution en gång i veckan. Tidigare gick jag på dop dagligen ( tog både innan och efter jobbet) under en hyffsat lång period. Tillägas ska väl även att jag tog speed varje dag samt åt benso varje kväll. Funka hyffsat bra, mötte upp på jobb varje dag och gjorde vad jag skulle. Däremot gick det åt helvete med min boende-situation och en del relationer. (tur det va sommar ute när det va som värst)
Sjukskrev mej och la in mej på avrusning där jag fick trappa ut med subutex och sobril, fick även apodorm o sova på. Var 3 veckor där sen sjukskriven en månad.
Nu jobbar jag på samma jobb som innan och har det helt ok. Det vill säjja livet känns meningslöst och vardagen är fett tråkig, men jag mår faktiskt ganska bra.
Jungle: Du verkar rätt oinsatt, du får ta del av allt som norrmännen får inom sjukvård och socialbidrag, dessa är även bättre än i sverige. Horset är inte dyrare än i sverige och kvaliteten är i regel bra. Sen är det väldigt liberalt i Norge då det är ett så stort problem, marknaden är alltid öppen även att det synts till en del poliser på sistone. Men det ska inte va något problem om man inte är allt för färsk. Att det blir pissigt kallt på vintern har du dock rätt i