2011-11-11, 14:52
Medlem
Siden det bor enormt mange svensker i Oslo som er skandinaviens/europas heroinhovedstad med ca 7000 (miss)brukere tenkte jeg at det må finnes noen svensker her på forumet som bor i Oslo.

Hvordan kom du inn i miljøet her i Oslo og brukte du opioder/opiater før du kom til Oslo? Bruker du daglig eller bare av og til?

Siden de fleste svensker kommer til Norge for å tjene penger så regner jeg med at du jobber også?

Alltid spennende å høre folks erfaring med "the ultimate drug" i heroinhovedstaden
Citera
2011-11-12, 15:39
Medlem
det är ganska sällsynt med heroinbruk i sverige. och tror att det i alla fall inte är samma typ av svenskar som åker till oslo för att jobba, som använder heroin. de som åker iväg brukar nog mer vara ambitiösa människor med framtidstro och driv, medans de flesta heroinister blir det efter att ha gett upp på livet.
Citera
2011-11-13, 11:16
Medlem
Jungles avatar
Tror (är rätt säker) det finns mer svenska heroinister i Köpenhamn, annars brukar man vara ganska utsatt som missbrukare i ett annat land om man inte är medborgare och har rätt till allt det innebär.

Men skulle jag ta upp mitt heroinmissbruk och flytta till ett annat land så hade jag inte flyttat till Norge precis, hade jag valt ett europeiskt land så skulle jag välja ett mer drogliberalt land utan snö.
Citera
2011-11-14, 03:11
Medlem
Jag har bott i Oslo i 6 år nu, haft jobb i stort sett hela tiden. Nu för tiden kör jag bara dop sporadiskt och går även på möte på en rusinstution en gång i veckan. Tidigare gick jag på dop dagligen ( tog både innan och efter jobbet) under en hyffsat lång period. Tillägas ska väl även att jag tog speed varje dag samt åt benso varje kväll. Funka hyffsat bra, mötte upp på jobb varje dag och gjorde vad jag skulle. Däremot gick det åt helvete med min boende-situation och en del relationer. (tur det va sommar ute när det va som värst)
Sjukskrev mej och la in mej på avrusning där jag fick trappa ut med subutex och sobril, fick även apodorm o sova på. Var 3 veckor där sen sjukskriven en månad.
Nu jobbar jag på samma jobb som innan och har det helt ok. Det vill säjja livet känns meningslöst och vardagen är fett tråkig, men jag mår faktiskt ganska bra.

Jungle: Du verkar rätt oinsatt, du får ta del av allt som norrmännen får inom sjukvård och socialbidrag, dessa är även bättre än i sverige. Horset är inte dyrare än i sverige och kvaliteten är i regel bra. Sen är det väldigt liberalt i Norge då det är ett så stort problem, marknaden är alltid öppen även att det synts till en del poliser på sistone. Men det ska inte va något problem om man inte är allt för färsk. Att det blir pissigt kallt på vintern har du dock rätt i
Senast redigerad av s.pot 2011-11-14 kl. 03:18.
Citera
2011-11-14, 16:01
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s.pot
Jag har bott i Oslo i 6 år nu, haft jobb i stort sett hela tiden. Nu för tiden kör jag bara dop sporadiskt och går även på möte på en rusinstution en gång i veckan. Tidigare gick jag på dop dagligen ( tog både innan och efter jobbet) under en hyffsat lång period. Tillägas ska väl även att jag tog speed varje dag samt åt benso varje kväll. Funka hyffsat bra, mötte upp på jobb varje dag och gjorde vad jag skulle. Däremot gick det åt helvete med min boende-situation och en del relationer. (tur det va sommar ute när det va som värst)
Sjukskrev mej och la in mej på avrusning där jag fick trappa ut med subutex och sobril, fick även apodorm o sova på. Var 3 veckor där sen sjukskriven en månad.
Nu jobbar jag på samma jobb som innan och har det helt ok. Det vill säjja livet känns meningslöst och vardagen är fett tråkig, men jag mår faktiskt ganska bra.

Jungle: Du verkar rätt oinsatt, du får ta del av allt som norrmännen får inom sjukvård och socialbidrag, dessa är även bättre än i sverige. Horset är inte dyrare än i sverige och kvaliteten är i regel bra. Sen är det väldigt liberalt i Norge då det är ett så stort problem, marknaden är alltid öppen även att det synts till en del poliser på sistone. Men det ska inte va något problem om man inte är allt för färsk. Att det blir pissigt kallt på vintern har du dock rätt i

OK, nej har ingen koll på Norge, men i Danmark får du inte längre vara med i meta-programmen om du inte är dansk medborgare och så var det inte förr och tror knappast du får soc bidrag mm. Men jag tänkte mest på länder utanför EU.

Och med drogliberalt menade jag t.ex Portugal där dom avkriminaliserat allt miss/bruk av alla droger.
Senast redigerad av Jungle 2011-11-14 kl. 16:03.
Citera
2011-11-14, 18:18
Medlem
Citat:
Jag har bott i Oslo i 6 år nu, .....................

Takk for et godt svar

Var nettop nede i sentrum (Karl Johan) en tur for å prøve og fixe lite sub, men der var polisen fullt opptatt med å jage alle heroinister og andre som så påvirkede ut. De brukte lommelykt for å se om noen hadde gjemt noe i kjeften

Så ble ingen sub idag nei.. har ikke noe rulleblad(belastningsregister) og har heller ingen planer om at "åka dit" Merker at det aldri er særlig stas å prøve og kjøpe noe nede i sentrum..
Citera
2011-11-14, 21:37
Medlem
Forsøkte en gang til.. Snut over alt! Ble bare en boks snus med hem idag
Citera
2011-11-15, 11:05
Medlem
Goatshags avatar
De har vel akkurat bestemt seg for å bruke opp årets budsjett, slik at de får mer til neste år . Jeg var i Oslo for noen dager siden. Lite snut, mye subb ++. Du var nok uheldig med timing.
Citera
2011-11-15, 12:01
Medlem
Plata är ju inte att tänka på längre, skippergate som gäller nu. Pröva att ta vänster där skippergate korsar carl johan när du kommer från oslo s, forsätt förbi första kryssningen och forsätt till det cafe narkomanerna hänger vid. Bästa tid att scora är alltid vardagar "tidigt" på morgonen (9-11).
För övrigt äv även svenskar välkomna i LAR ( läkemedels assisterande rehabilitering), kräver dock att du är skriven i norge antar jag vilket är gjort i en handvändning.
Happy horsing

Uppmanar ingen att börja med tunga droger.
Citera
2011-11-15, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goatshag
De har vel akkurat bestemt seg for å bruke opp årets budsjett, slik at de får mer til neste år . Jeg var i Oslo for noen dager siden. Lite snut, mye subb ++. Du var nok uheldig med timing.

Va bra Når på dagen var du der og hur mycket betalte du per stk (sub)?
Citera
2011-11-15, 16:49
Medlem
Citat:
Plata är ju inte att tänka på längre, skippergate som gäller nu. Pröva att ta vänster där skippergate korsar carl johan när du kommer från oslo s, forsätt förbi första kryssningen och forsätt till det cafe narkomanerna hänger vid. Bästa tid att scora är alltid vardagar "tidigt" på morgonen (9-11).
För övrigt äv även svenskar välkomna i LAR ( läkemedels assisterande rehabilitering), kräver dock att du är skriven i norge antar jag vilket är gjort i en handvändning.
Happy horsing

Uppmanar ingen att börja med tunga droger.

Takkar for nyttig info Skjønner nå at kvelden ikke er den beste tiden å score på
Citera
2011-11-15, 23:37
Medlem
Goatshags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Nordmannen.
Va bra Når på dagen var du der og hur mycket betalte du per stk (sub)?

Tidlig ettermiddag, ved jobbrushen ved stasjonen. Betalte 100,- per 8mg .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in