2012-12-18, 03:53
Medlem
ChiliHots avatar
Tycker också att det känns som extremt överdrivna beskrivningar i denna tråd. Tänkte iallafall dela med mig av min upplevelse av den veckan i månaden.. Känns som en molande värk i svanken eller i livmodern brukar gå över om man rör på sig eller tänker på något annat, annars känns det ingenting förutom att man är lätt irriterad.
Citera
2012-12-18, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChiliHot
Tycker också att det känns som extremt överdrivna beskrivningar i denna tråd. Tänkte iallafall dela med mig av min upplevelse av den veckan i månaden.. Känns som en molande värk i svanken eller i livmodern brukar gå över om man rör på sig eller tänker på något annat, annars känns det ingenting förutom att man är lätt irriterad.
Det här med hur man upplever mensvärken är ju väldigt individuellt precis som allt annat som rör mensen. Vissa känner inte av någonting alls medan andra svimmar eller spyr av smärta varje månad. Som man kan läsa i tråden så känns den på olika sätt och den sitter på olika ställen. Man kan inte utgå ifrån sig själv och säga vad som är rätt eller fel. Hur vore det om jag satt och skrev att man inte alls blir på dåligt humör, att man inte alls får större aptit, att man blöder så lite så att man inte ens kan använda tampong, att man bara har mens i 3 dagar, att man bara får mensvärk i ryggen och att det kan lindras med ibuprofen - bara för att det är precis så här för just mig?

Hur mensvärk känns är så olika från kvinna till kvinna. Jag tror inte att man kan jämföra det med en pungspark, som ju en annan aktuell tråd handlar om, eftersom det ändå verkar kännas relativt lika för alla män.
Citera
2012-12-18, 20:22
Medlem
MrsPresleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iron-Mike
Beskriv detaljerat hur det känns? Är ni bittra över att gå runt med detta lite då och då?
Extrem smärta i buken/ magen.. får så ont att jag gråter o ligger i fosterställning eller vad man ska säga..usch...
Citera
2012-12-18, 22:44
Medlem
BlindUrmakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiliHot

Du vet att mensvärk är väldigt olik för olika personer. Vissa får sjukt ont medan andra inte får ont alls. Jag får tex inte pms eller mensvärk förutom två gånger per år. Detta för att jag inte menstruerar mer än så och då gör det asont i en timme sedan går det över. Sedan har jag en vän som bokstavligen kräks av smärtorna och blir totalt däckad.
Citera
2013-04-08, 10:58
Medlem
KsaGrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iron-Mike
Beskriv detaljerat hur det känns? Är ni bittra över att gå runt med detta lite då och då?

Har mensvär nu.

Känns som att någon drar en oslipad kniv kors och tvärs, innifrån! Gör så ont, sen går det över några sekunder och det känns som att paradisets portar öppnat sig. Sedan kommer värken tillbaka, denna gång mer intensiv.

Mår illa. Vill spy. Vill sova.

Skulle tippa på¨att det känns som att ni får en spark mellan benen, varannan minut. Värken hinner lägga sig, men POFF, där kommer helvettet igen.

HATAR ER MÄN!!!!
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in