Citat:
Ursprungligen postat av ChiliHot
Tycker också att det känns som extremt överdrivna beskrivningar i denna tråd. Tänkte iallafall dela med mig av min upplevelse av den veckan i månaden.. Känns som en molande värk i svanken eller i livmodern brukar gå över om man rör på sig eller tänker på något annat, annars känns det ingenting förutom att man är lätt irriterad.
Det här med hur man upplever mensvärken är ju väldigt individuellt precis som allt annat som rör mensen. Vissa känner inte av någonting alls medan andra svimmar eller spyr av smärta varje månad. Som man kan läsa i tråden så känns den på olika sätt och den sitter på olika ställen. Man kan inte utgå ifrån sig själv och säga vad som är rätt eller fel. Hur vore det om jag satt och skrev att
man inte alls blir på dåligt humör, att
man inte alls får större aptit, att
man blöder så lite så att man inte ens kan använda tampong, att
man bara har mens i 3 dagar, att
man bara får mensvärk i ryggen och att det kan lindras med ibuprofen - bara för att det är precis så här för just mig?
Hur mensvärk känns är så olika från kvinna till kvinna. Jag tror inte att man kan jämföra det med en pungspark, som ju en annan aktuell tråd handlar om, eftersom det ändå verkar kännas relativt lika för alla män.