2011-11-10, 23:08
Bannlyst
Beskriv detaljerat hur det känns? Är ni bittra över att gå runt med detta lite då och då?
Citera
2011-11-10, 23:10
Medlem
Cleptos avatar
Inte är det som att få slag i pungkulorna skulle jag tro?
Citera
2011-11-10, 23:13
Medlem
Eyjas avatar
Kan kännas som kramp i magen som man tror ska släppa, men det gör den inte, utan blir värre. Sen även som om det är något som ut ur baken på en, då inte ur analen utan vid svanskotan. Men tror det upplevs olika av alla.

Är ju jobbigt att vara bitter över detta jämt, är ju pissigt redan som det är. Dumt att lägga mer energi på det. Guds straff till kvinnan!!
Citera
2011-11-10, 23:14
Medlem
jag beskrev det till mitt ex att när det är som värst och värken är som jävliast så tänk dig du har någon som konstant sparkar dig på kuken /kulorna och just det konstant svår nippletwisters på tuttarna under nån dag.. jag när jag har min mens är alltid deckad i svår konstant värk i 1-2 dagar och mår jätteilla kan inte röra mig utan det känns som någon sticker konstant en kniv i nedre magen.. Tuttarna är svullna och gör ont så in i helvete..+ att humöret är skit i nån vecka
Citera
2011-11-10, 23:14
Medlem
Eyjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clepto

Och förhoppningsvis får ni det heller varje månad upp till en 10dar...
Citera
2011-11-10, 23:15
Medlem
Koraxs avatar
känns som ett svarthål just ovanför kissblåsan.
En känsla av att vara så hungrig så man håller på att dö, men ingenting verkar gott.
Man vill spy gråta slå nån. Svullen.
Allergisk reaktion.
Knivhuggen i buken.

nått sånt
Citera
2011-11-10, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poxan
jag beskrev det till mitt ex att när det är som värst och värken är som jävliast så tänk dig du har någon som konstant sparkar dig på kuken /kulorna och just det konstant svår nippletwisters på tuttarna under nån dag.. jag när jag har min mens är alltid deckad i svår konstant värk i 1-2 dagar och mår jätteilla kan inte röra mig utan det känns som någon sticker konstant en kniv i nedre magen.. Tuttarna är svullna och gör ont så in i helvete..+ att humöret är skit i nån vecka

Stackars dig.
Citera
Medlem
Jag upplever det som molande värk i nedre delen av magen. Men för mig är det inte mensvärken i sig som är jobbig. Utan det är att man blir på så in i helvete dåligt humör! Hade det bara varit värken så hade inte mensen varit nåt problem. Det är allt annat runt omkring som är tungt. Flottigt hår, kass i magen, en o annan finne, känslig som satan och aggressiv.... Man förvandlas till en jävla bitch helt enkelt. O man är så medveten om det, efteråt. Usch o fy för mens!
Citera
Medlem
SC4RECR0Ws avatar
Jag har tur då jag inte haft mensvärk på flera år. Men jag kommer ihåg känslan ändå.
Rejäla kramper i magen, plus illamående som påminner om baksmälla. Låg hukad över toalettstolen i timmar när det var som värst...
Blä!
Citera
2011-11-10, 23:20
Bannlyst
För det första ska du veta att alla tjejer inte har samma slags mensvärk, vissa känner inget alls medan vissa blir hela handikappade av det (endometrios). Man kan få ont på olika ställen också. För mig känns det som en inflammerad värk i korsryggen, känns som glassplitter som åker omkring i ryggen och hela området blir inflammerat (från båda höfterna om jag ej minns fel). Värken är konstant och molande men kommer också pulserande, och ibland känns det nästan som knivhugg. När det var som värst under något år så bet inte ens receptbelagda värktabletter på den värken. Men det hjälpte lite, och tog jag inte det så gjorde det så ont att det svartnade framför ögonen, blev helt kallsvettigt som när man är på väg att svimma och kritvit i ansiktet. Väldigt svårt att beskriva själva smärtan, men det känns mest som en muskelsmärta. Och det är inte så konstigt att vissa svimmar eller kräks av den. När det var som värst för mig så kunde jag inte göra så mycket annat, t ex bara gå och handla, jobba osv. Som tur var fick jag det bara på lördagar, så jag slapp ta ledigt någon dag för den sakens skull.
Senast redigerad av Roxic 2011-11-10 kl. 23:27.
Citera
2011-11-10, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iron-Mike
Stackars dig.
Haha tack
jag har inte haft något val än och stå ut med skiten var 25 dag i sisådär en 18 år och ja vad ska man säga.. jag har haft samma mensvärk under alla år och det är alltid lika kul när man blir så pass dålig varje gång att man är deckad i en till två dagar
Citera
2011-11-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clepto

Nej verkligen inte. Det är inte i närheten av det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in