Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2024-04-01, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Du har citerat CDC, som påstår att 1 av 100 barn dör av kikhosta. CDC säger dock inte var och när dom uppmätt denna kvot.

Denna siffra rimmar illa med det svenska experimentet från 80- och 90-talet, då vi inte hade något vaccin mot kikhosta. Det kan näppeligen ha varit så många barn som dog i Sverige under denna period, utan att detta hade givit utslag i dödsstatistiken för infektionssjukdomar.

Vad var då den egentliga siffran i Sverige? Jag hittade detta citat i boken "Dissolving Illusions":

Bokens källa: "Letter from Victoria Romanus, MD, PhD, Department of Epidemiology Swedish Institute
of Infectious Disease Control, Stockholm Sweden, August 25, 1995."

Detta genomsnitt, 0.6 döda per år, rimmar betydligt bättre med den dödsstatistik vi har tillgång till från FHM. Väldigt långt ifrån den skräcksiffra på 5-10 döda per år som du hävdade. CDC:s dödskvot kan alltså inte ha stämt i Sverige.

Är då CDC:s påstående, att 1/100 barn dör av kikhosta, representativt för verkligheten i USA? I sånt fall är det en bra fingervisning om att det faktiskt främst är välfärdsfaktorer som hygien, diet, giftfri levnadsmiljö etc, som påverkar allvarlighetsgraden av kikhosta. Och att vaccinens effekt i bästa fall är marginell. Jag menar, annars hade det ju inte kunnat skilja sig så enormt mycket mellan svenska och amerikanska förhållanden.

Jag tycker inte att det är vettigt att fortsätta hålla på och massvaccinera barn i Sverige, mot en sjukdom som under praktiska omständigheter visat sig vara så pass lindrig. Det är inte värt risken.

Statistiken är betydligt sämre tidigare då dödsfall kan registreras som lunginflammation efter kikhosta. Får du fram några ICD koder för kikhosta och statistik för dessa år? Det du kan säga är att dödsfallen i kikhosta har minskat från 1996 tills idag. Den statistiken finns med ICD10 kod i SoS register. Noll dödsfall per år är lagom.
Citera
2024-04-03, 21:05
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Statistiken är betydligt sämre tidigare då dödsfall kan registreras som lunginflammation efter kikhosta. Får du fram några ICD koder för kikhosta och statistik för dessa år? Det du kan säga är att dödsfallen i kikhosta har minskat från 1996 tills idag. Den statistiken finns med ICD10 kod i SoS register. Noll dödsfall per år är lagom.

Jaha, nu vill du skicka iväg mig på uppdrag att leta IDC kod istället? Tror du att jag är din betjänt eller? Jag har redan givit dig en svensk forskare/läkare som källa. Nöj dig med det, eller leta själv.

Kan du inte bara erkänna att du är förvånad (och lite besviken) över att så pass få svenska barn dog, trots att dom inte fick något vaccin mot kikhosta? Skräckpropagandan som du blivit matad med stämde uppenbarligen inte.

Så varför då framhärda i att hårdnackat försvara ett vaccin med så tvivelaktig nytta? Du är väl medveten om att alla medicinska behandlingar medför en risk? Och att risken inte bara är på låtsas, utan att den är på riktigt? Och att vaccin inte är något undantag?
Citera
2024-04-03, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Jaha, nu vill du skicka iväg mig på uppdrag att leta IDC kod istället? Tror du att jag är din betjänt eller? Jag har redan givit dig en svensk forskare/läkare som källa. Nöj dig med det, eller leta själv.

Kan du inte bara erkänna att du är förvånad (och lite besviken) över att så pass få svenska barn dog, trots att dom inte fick något vaccin mot kikhosta? Skräckpropagandan som du blivit matad med stämde uppenbarligen inte.

Så varför då framhärda i att hårdnackat försvara ett vaccin med så tvivelaktig nytta? Du är väl medveten om att alla medicinska behandlingar medför en risk? Och att risken inte bara är på låtsas, utan att den är på riktigt? Och att vaccin inte är något undantag?

Och hur vet du att det är korrekt? Källan måste kunna referera till en datakälla = register som är korrekt. Jag har gett dig data från 1996-2023 när man definitivt har en ICD-kod för dödsfallen (kan hittas på SoS hemsida). I övrigt har incidensen bland spädbarn sjunkit från över 500/100 000 före 1996 till 50/100 000 2008-2013, vilket naturligtvis också sänker antalet svårt sjuka och avlidna. Det var en topp 2014-2015 vilket också medförde dödsfall, vilket var väntat när fallen plötsligt ökade de två åren. Att nu också erbjuda vaccination till mödrarna ger ytterligare skydd för spädbarn och detta har inkluderats i många länder nu. Punkt 12 i nedan länk.

https://www.medscinet.se/infpreg/healthcareinfoMore.aspx?topic=35
Citera
2024-04-09, 18:37
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Och hur vet du att det är korrekt? Källan måste kunna referera till en datakälla = register som är korrekt. Jag har gett dig data från 1996-2023 när man definitivt har en ICD-kod för dödsfallen (kan hittas på SoS hemsida). I övrigt har incidensen bland spädbarn sjunkit från över 500/100 000 före 1996 till 50/100 000 2008-2013, vilket naturligtvis också sänker antalet svårt sjuka och avlidna. Det var en topp 2014-2015 vilket också medförde dödsfall, vilket var väntat när fallen plötsligt ökade de två åren. Att nu också erbjuda vaccination till mödrarna ger ytterligare skydd för spädbarn och detta har inkluderats i många länder nu. Punkt 12 i nedan länk.

https://www.medscinet.se/infpreg/healthcareinfoMore.aspx?topic=35

Varför tvivlar du på att det är korrekt? Siffran kommer från en namngiven svensk läkare/forskare, som naturligtvis har tillgång till mer detaljerade sökverktyg än vad du och jag kan få fram på nätet.

Vidare så bekräftar det bara vad vi redan visste från tillgänglig FOHM-statistik. Att eftersom totala antalet dödsfall för infektionssjukdomar inte steg, utan istället konsekvent sjönk, så måste (eventuell) överdödlighet av kikhosta varit mycket låg. Annars hade det givit utslag i statistiken.

Jag tror att du också inser att om det hade varit fråga om någon alarmerande överdödlighet av kikhosta under den här perioden, så hade vi känt till det redan. Då hade det inte varit svårt att få reda på den siffran. Tvärtom så hade det basunerats ut med skrällande volym, i den nobla kampen att skrämma alla nationens mödrar till att få sina telningar nålstuckna.

Nu får man istället med nöja sig med indirekta antydningar om att det skulle vara farligt att avstå från kikhostevaccin. Såna som du strösslar andra halvan av ditt inlägg med.
Citera
2024-05-12, 16:14
Medlem
RustyShacklefords avatar
Sammandrag från en CBS-intervju med fd NIH-chef Bernardine Healy, från 2008:
https://www.youtube.com/watch?v=g1hHHCWRuTw

Hon säger ganska rakt på sak att vaccintillverkare och myndigheter medvetet har undvikit att forska på en eventuell koppling mellan vaccin och autism. För om det visar sig finnas ett orsakssamband, oavsett hur litet, så kommer folk inte vilja vaccinera sina barn längre.

Intervjun gjordes för inte mer än 16 år sen. Men det var i en tid då amerikansk media inte ännu var helt och hållet uppköpt av läkemedelsbolagen. Därför känns den väldigt främmande jämfört med hur den offentliga debatten ser ut idag.

Det har knappast skett mycket forskning på området sen dess. Vi vet bara att autism fortsätter öka i alarmerande takt, utan att någon bryr sig om att på allvar utreda den koppling som många föräldrar till autistiska barn vittnar om.
Citera
2024-05-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Nu tror jag inte att de är hela sanningen. men de spelar ingen större roll de katastrofala effekterna av injektionen är de samma.

Fast det där är belagt sedan länge. Du har helt enkelt inte koll.
Citera
Igår, 14:49
Medlem
RustyShacklefords avatar
Här är en intressant ny pre-print studie som visar konsekvent högre dödlighet bland vaccinerade barn, än bland ovaccinerade:
Citat:
Infants vaccinated at 2 months showed consistently higher odds of death in the following month, with statistically significant risk increases spanning individual vaccines, cumulative exposure, sex, race, and combination products.

Most alarming, infants who received all six recommended 2-month vaccines had a 68% higher odds of death overall (OR = 1.68; p = 0.0043), with the risk surging to +68% in Black infants and +112% in female infants (OR = 2.12; p = 0.0083).
https://substack.com/home/post/p-182505228

Ett vanligt motargument till den här typen av resultat brukar vara att det skulle finnas någon annan skillnad mellan grupperna, som är den egentliga orsaken till dödlighet. Att barn vars föräldrar väljer att inte vaccinera bara föds med bättre hälsa typ.

Resultaten från den här studien torde dock vara svårare att avfärda med sådana bortförklaringar. Detta eftersom risken visar sig vara kumulativ, dvs ju fler vaccin desto högre dödlighet. Och även att vissa specifika vaccin var behäftade med högre dödsrisk än andra vaccin.

Om skillnaden i dödsrisk mellan grupperna hade berott på nån "cofounding factor" så hade man inte sett någon kumulativ effekt för dödsrisk, eller variation i dödsrisk mellan olika vaccin.
Senast redigerad av RustyShackleford Igår kl. 14:51.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in