Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-10, 16:25
Medlem
professor_knass avatar
Det finns vågar med två decimaler för 300:- på smoketower.

Men om du söker på milligram scale så kan du hitta vågar med TRE decimaler som är BILLIGARE på amerikanska sidor, t.ex amazon.com
2011-11-10, 16:25
Medlem
kissen_mjaus avatar
http://www.dealextreme.com/p/digital-jewellery-scale-10g-2060

Fick den rekommenderat som extremt pålitlig och framför allt billig.
2011-11-11, 14:10
Medlem
Drokofs avatar
www.ickysticky.se där hittar du billiga vågar och allt annat du kan behöva
2011-11-11, 14:14
Medlem
Eftersom tråden ligger i cannabis så antar jag att du ska använda den till cannabis och då behövs inga 3 decimaler utan egentligen bara 1 eller på sin höjd 2 för att se hur pålitlig den är tycker jag.
2011-11-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drokof
www.ickysticky.se där hittar du billiga vågar och allt annat du kan behöva

Dyra, precis som alla svenska sidor.
Som regel; gör dom reklam på Flashback, då är dom dyra eller dåliga då målgruppen är korkade tonåringar.
2011-11-11, 16:25
Medlem
professor_knass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Eftersom tråden ligger i cannabis så antar jag att du ska använda den till cannabis och då behövs inga 3 decimaler utan egentligen bara 1 eller på sin höjd 2 för att se hur pålitlig den är tycker jag.

Jag hade gärna ägt en våg med tre decimaler, men ja, det är ju lite nörderi, det kan jag erkänna...

Däremot tycker jag att två decimaler faktiskt är nödvändigt. Det är mycket skönare att veta att en femma är en femma än att veta att det är ungefär en femma.
2011-11-11, 16:27
Medlem
professor_knass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Dyra, precis som alla svenska sidor.
Som regel; gör dom reklam på Flashback, då är dom dyra eller dåliga då målgruppen är korkade tonåringar.

Dom har ju en 0,01-våg för 179:-, och ett gäng andra för 250, det där väl inte särskilt dyrt?
2011-11-11, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professor_knas
Dom har ju en 0,01-våg för 179:-, och ett gäng andra för 250, det där väl inte särskilt dyrt?

Det är överkomligt om det nu är en våg som man kan kalibrera ('auto-kalibartion'? -låter som den kalibrar sig vid start, no good), kan man inte det är det risk att dom ganska snabbt börjar visa massivt fel (upp till 10%). Vi hade en test en gång i bekantskapskretsen med skrämmande resultat, alla kör med vågar man kan kalibrera med en vikt numera.
2011-11-15, 22:45
Medlem
Fina Gubbens avatar
Finns många trådar om vågar. Använd dom.

*klick*

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in